Toon posts:

Beginner

Pagina: 1
Acties:
  • 97 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik wil graag mijn PC overklokken, en heb overklokken voor beginners gelezen maar kom er niet uit.

Mijn PC PIII 550E INTEL

Wie kan mij hierin wegwijs maken.

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
FSB omhoog

meer hoef je niet te weten
en alles staat in de FAQ

Verwijderd

Wat dacht je hiervan: zoek eens voordat je een vraag stelt, en lees de FAQ.

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

darkrain

Moderator Discord / General Chat

Geniet. Punt.

ach beetje zoeken en je bent al een heeeeeeel eind verder denk ik. en ja proberen werkt ook wel es maar dat kan je wel je proc kosten.

Tweakers Discord

• Termi
  • Laatst online: 21-08 08:52
Op dinsdag 23 oktober 2001 16:33 schreef Dark_Rain het volgende:
ach beetje zoeken en je bent al een heeeeeeel eind verder denk ik. en ja proberen werkt ook wel es maar dat kan je wel je proc kosten.
hoeft toch niet :). Zolang je een beetje rustig houd dus niet gelijk 155*12,5= 1,932 ghz of oZ >:). Dat moet je NIET doen. Doe volgende keer een duidelijke topic titel en gebruik de search en lees de faq!

• darkrain
  • Nu online

darkrain

Moderator Discord / General Chat

Geniet. Punt.

maar et kan wel geen ervaring maar toch. :)

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga wel eens op onderzoek uit in search en dergelijke

maar toch bedankt hoor voor de moeite.

Verwijderd

jongens jongens, wat kunnen mensen soms zeuren hier, help zo'n iemand toch gewoon.

je snelheid wordt gebaseerd op 2 factoren, namelijk de:
"multiplier" en de "FSB" (Front Side Bus).
als je een 100 mhz fsb hebt (wat ik namelijk denk), dan is je multiplier dus 550/100=5.5
dus volgende gegevens heb je
multiplier = 5.5
fxb= 100
Intel heeft 1 nadeel, je kunt de multiplier niet veranderen, alleen de fsb valt te verhogen.
dan vraag jij, "hoe verhoog ik die dan"
Dit is een beetje afhankelijk van je mobo, om je mobo zitten "dipswitchjes" dat is een blokje met een aantal hele klein schakelaartjes, die je net met je pen over kunt halen.
er zitten minimaal 2 blokjes met dipswitchjes op. 1 voor de FSB en 1 voor de Multiplier.
Als je het boekje van je MOBO bekijkt, kun je er achter komen welke voor je FSB dient, en die staat nou zo ingesteld, dat ie op 100mhz draait, dan zoek je in je boekje op wat de eerstvolgende stap is, en stel je de dipswitchjes zo 1 dat ie 1 stap hoger draait, bijv. 105 mhz.

Wat krijg je dan, multiplier = 5.5 (zoals we zojuist bepaald hebben) en fsb is 105 ff rekensommetje = 5.5x105=577,5 mhz, dus nou heb je ipv een p550 een p577, dit zul je ook zien tijdens het booten. je kunt net zolang opvoeren, totdat je pc niet meer reageert, en niet meer aan wil, of dat je OS onstabiel wordt.
Als je dit punt bereikt hebt moet je je Vcore voltage veranderen, maar probeer eens dit maar.

Succes

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 17:15
fsb is front side bus

Verwijderd

Op dinsdag 23 oktober 2001 17:00 schreef chimo het volgende:
fsb is front side bus
dat zeg ik toch?

Verwijderd

Topicstarter
Kijk daar heb ik nu wat aan en het is nog duidelijke taal ook.

Dank je Arjo_Kamp

Verwijderd

arno kamp rulez!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

arno_kamp mag dan wel rulen maar staat dit niet gewoon letterlijk in de FAQ?

Hmmmppfff n00b's van tegenwoordig :Z

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Verwijderd

Check het profiel van AndreK

Geregistreerd op 23 oktober.
Posting ook van 23 oktober.
Conclusie: Hij moet de weg nog even vinden. Moest ik ook toen ik voor het eerst op tweakers kwam. De Search levert dan aanzienlijk minder op daar je niet weet wat wat is.

Dat UTFS kreten niet meer worden gewaardeerd betekent niet dat flames nettere woorden ineens wel ok zijn.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

tip: zet voortaan ff in de topic een gedetailleerder omschrijving, bijvoorbeeld:

"[beginner] Hoe dit systeem over te clocken?"

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Alles wat gezegd moet worden, is al gezegd...

* havana opens standaardreplies.txt ...

de vraag die je stelt staat duidelijk in de FAQ. Die eerst even helemaal doorlezen aub! Misschien
is het een idee alle FAQ's op dit forum es door te lezen? Anyway, have fun!

DIT IS MIJN WEBSITE

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.