Toon posts:

FTP server draaien op client PC, hoe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik wil op de client PC op me werk een FTP server draaien zodat ik vanaf thuis op die client PC kan inloggen.
Maar nu is de vraag, hoe?

Moet ik op de server PC Serv-U FTP bijvoorbeeld installeren en de poort forwarden ofzo?

Bij voorbaat dank voor de uitleg!

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
Je installeert Serv-U op de client PC.
Je moet alleen wel door de firewall heen kunnen komen op je werk.

Verwijderd

Topicstarter
Ja het is hier gewoon een computerwinkel met Chello, draait Windows 2000 op de server PC en Windows XP op de client.

Maar naar welk IP moet ik dan connecten vanaf thuis?
Want als ik naar het Chello IP connect log ik in op de server PC (waar geen Serv-U dan opstaat) in plaats van naar de client PC waar ik juist op moet zijn?

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:20

Exterazzo

Qeasy

staat er op de server ook een ftp server?

Audentia

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 oktober 2001 16:37 schreef Exterazzo het volgende:
staat er op de server ook een ftp server?
Nee nog niet, dat moet zeker wel?
En em dan vervolgens doorverwijzen naar de client?

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:20

Exterazzo

Qeasy

neenee, maar ik bedoel als er op de server al een ftp draaide, dan moest je de FTP van de client op een andere poort doen.
maar nu kan je gewoon de FTP poort forwarden naar het ipadres van de client.

Audentia

Verwijderd

Topicstarter
Hoe moet ik dat forwarden? Met welk programma? ;)

• GameFreak
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-06 06:48
Ik zou winroute gebruiken dat werkt erg simpel qua port forwariding en internet sharing. :)

Hoop dat je er wat aan hebt.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

RRAS of ICS van windows 2000.

Neem de documentatie van Win2K maar eens door (F1) en kijk wat verder dan het standaard 'proggie installeren'.

Er zijn genoeg mogelijkheden met windows 2000 zelf om te doen wat je wilt:
http://www.sohointer.net/howto/ics-maps.htm

Of het verstandig is, daar laat ik me niet over uit.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik Sygate om internet te sharen, werkt prima maar hoe moet ik in godsnaam de poort forwarden zodat ik vanaf thuis toch in kan loggen op de FTP server op de client PC? :?

Op beide PC's staat nu Serv-U geinstalleerd.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Waarom 2x onnodig een ftp service open zetten op een stel win2k bakken die constant op internet staat.. |:(

ftp op je server is niet nodig, alleen port mappen om op je achterliggende PC te komen.

[edit]
Of je moet het 'fijn' vinden om het risico te lopen je baan gedag te zeggen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, het is gewoon een winkel met een Chello verbinding.
Wij medewerkers willen een FTP draaien zodat we alle gedownloade dingen die op de client staan vanaf thuis ook kunnen bereiken.
Alleen ik weet nog steeds niet hoe het in ze werk gaat om dat voor elkaar te krijgen.
De een zegt op beide PC's Serv-U installeren, de ander zegt weer alleen op de client. :?

Als ik nou alleen op de client Serv-U draai, hoe moet ik dan inloggen op de client PC vanaf mijn huis?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Lijkt me meer een I&T dan ANS topic.
moved

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Op dinsdag 23 oktober 2001 17:15 schreef SmOkE19 het volgende:
Kijk, het is gewoon een winkel met een Chello verbinding.
Wij medewerkers willen een FTP draaien zodat we alle gedownloade dingen die op de client staan vanaf thuis ook kunnen bereiken.
Alleen ik weet nog steeds niet hoe het in ze werk gaat om dat voor elkaar te krijgen.
De een zegt op beide PC's Serv-U installeren, de ander zegt weer alleen op de client. :?

Als ik nou alleen op de client Serv-U draai, hoe moet ik dan inloggen op de client PC vanaf mijn huis?
Met Chello heb je toch een dynamisch IP-adres? Dan wordt het moeilijker. Op het moment dat het adres wijzigt (misschien niet zo vaak, maar toch), houdt het weer op. Je moet dan wel ff op I-net zo'n server regelen die dat ondervangt (je IP bijhoudt).

Systeem

Verwijderd

Waarom zo moeilijk doen als het makkelijker kan.
Het programma Warftp installeren, en jezelf als user toevoegen. Geen Ip restrictions...behalve als je thuis vast ip hebt. Wanneer je een server opstart, staat er ook vaak bij welk ip je hebt. Dat schrijf je op :)
Tip van flip : gebruik geen poort 21, maar een andere vage, zodat "hackers" je server niet zo makkelijk kunnen tracen.
Suc6 enzow...

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Ik denk alleen niet dat je baas het erg leuk gaat vinden dat je een ftpserver gaat draaien. (poorten zullen dan ook wel geshut ervoor staan...)

iRacing Profiel

Pagina: 1