Toon posts:

[oc] hulp bij Celly2 766 plz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok hier is het volgende. Ik heb vandaag me Celly2 766 binnen. Meteen oc'en natuurlijk :)

Bij een fsb van 83 looptie perfect en word stressed niet zo warm. temps weet ik niet, want het mobo heeft geen sensortjes. Maar als ik voel, dan is het niet echt warm. (Coolermaster DP5-6I31a met fan op 5V)

Nu zou die Celly een multiplier van 11,5 moeten hebben. bij 83MHz fsb geeftie een snelheid aan van 912 in het bios. Dat is een multilpier van 11 :? Want 11,5*83 is bij mijn weten nog altijd 955MHz. Nog gekker is dat Setispy een snelheid aangeeft van 863MHz (Mp van 10,5).

De volgende instelling op het mobo is 100MHz fsb. Leuk, maar het bios geeft aan dat er een PIII in zit (vrij normaal voor oud mobo) op een snelheid van ;34MHz :? en die ; geeftie ook aan. Verder dan de post komtie dan ook niet.

Wat is hier allemaal aan de hand?

bij specs staat systeem als server ;)

Verwijderd

Op dinsdag 23 oktober 2001 16:18 schreef pdb het volgende:
(vrij normaal voor oud mobo) op een snelheid van ;34MHz :? en die ; geeftie ook aan. Verder dan de post komtie dan ook niet.

Wat is hier allemaal aan de hand?

bij specs staat systeem als server ;)
Vrij eenvoudig, je klokt je processor hoger op dan je moederbord kan aangeven. Feitelijk draaid hij dan op 1034mhz alleen kan je mobo die 1 niet weergeven en vervangt ie dat voor ; . Mijn oude mobo had dat ook.

Ik heb 'm (uit nood) moeten vervangen en deze (ook celly) opgeklokt tot 1.1ghz (wat m'n oude mobo dus ook never nooit niet kon aangeven) ;)

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

Je hebt wel een exotisch moederbord voor die CPU of niet? Wintec. Zegt mij niet veel. Is er misschien een BIOSupgrade voor je mobo?

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Verwijderd

Topicstarter
Wintec is idd een bijna niet voorkomend merk voor mobo's in Nederland. Ben inmiddels al 1 iemand tegengekomen die ook zo'n mobo heeft (niet eens in Nederland), maar die heeft de versie met een i440BX chipset (de W6BXA-O versie). Ik heb de W6BXA/V versie met een via apollo pro chipset.

Ik heb de laatste bios voor dit mobo van voordat de site down is gegaan. Ik denk dat de fabrikant gewoon falliet is gegaan. Dus geen bios upgrades meer voor dit mobo ;(

Maar, waarom geeftie nou zoveel verschillende snelheden aan in de verschillende proggies en het bios :?

/me snapt alleen dat die Celly gewoon goed draait op 912MHz bios snelheid.

Mobo gekocht voor 25 piek op een rommelmarkt >:) met een videokaart van 6 piek, NIC van 20 piek, voeding voor 10 piek, hd van 15 piek en de CPU met slotconverter en koeling was het duurste: ong. 200 piek. Laten we zeggen een pc die bijna 1GIG draait voor ongeveer 300 piek :7 *D

Verwijderd

Topicstarter
ok,ok weet het er zit ook nog 64MB PC100 in van 25 gulden. Totaal is 325 gulden ;)

/me was ff vergeten :P

edit:
op 912MHz wordtie na uurtje of 20 seti draaien ongeveer 37 graden :z

Verwijderd

ff Vcore wat verhogen...dan draait ie waarschijnlijk wel stabiel op 100fsb......

Verwijderd

Topicstarter
geen instelling voor Vcore :'(

staat btw al op 1,8 Vcore omdat het mobo niet lager aankan >:) is "standaard" oc :9

Verwijderd

gewoon nieuwe BIOS downloaden , waarschijnlijk herkent ie de Celeron A's helemaal niet goed .

• kRyPtO
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05 20:22
Op woensdag 24 oktober 2001 19:23 schreef Derma het volgende:
gewoon nieuwe BIOS downloaden , waarschijnlijk herkent ie de Celeron A's helemaal niet goed .
ik had een p3 500mhz en dat liet mijn mobo gewoon goed zien toen had ik die p3 1ghz gekocht en toen stond er ook iets met die ; . dus denk nie dat hij hem niet herkent want dan had ie niet opgestart.
heb mijne nou op 1063 mhz staan maar me bios zegt dan ie ;043 mhz heeft.
daar moet je je nie druk om maken :)

je moet gewoon wcpuid downloaden daar staat dan hoeveel mhz die heeft en dat klopt, multiplier staat er ook op en de fsb.
dus dan is het meeste al opgelost :)

ik d8 trouwens dat die celly's ook gelocket waren met dat mutliplier. dus die dingen zijn niet gelocket
Nu zou die Celly een multiplier van 11,5 moeten hebben. bij 83MHz fsb geeftie een snelheid aan van 912 in het bios. Dat is een multilpier van 11 Want 11,5*83 is bij mijn weten nog altijd 955MHz.
wat is je multiplier nou 11 of 11,5?
want 11*83=912
en 11.5*83=954.5

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 oktober 2001 20:34 schreef kRyPtO het volgende:

ik d8 trouwens dat die celly's ook gelocket waren met dat mutliplier. dus die dingen zijn niet gelocket
jah, die zijn idd gelockt, want in me bios kan de multiplier niet hoger dan 8.
wat is je multiplier nou 11 of 11,5?
want 11*83=912
en 11.5*83=954.5
Das juist het vage ervan. hij zou 11,5 moeten zijn omdat het een Celly766 is op een 66MHz bus. En 766/66= 11,6 volgens de rekenmachine. Als ik hem op een 66MHz fsb zet looptie 706MHz volgens het bios (MP=10,7) :?

Het bios geeft aan bij het opstarten datie 912MHz loopt, terwijl mijn fsb op 83MHz is ingesteld. (MP=11)

Voor de rest nog geen andere programma'tjes gedraait dan seti en setispy onder win2k. En daarbij geeft setispy een snelheid van 863MHz aan (75*11,5 :? )

en is ;34 niet 1134MHz (1134/100 = 11,34) Zou een oc zijn van 48% >:) toch beetje veel met luchtkoeling.

• kRyPtO
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05 20:22
check voor wcpuid
http://nforcefiles.net/zfiles9999/cpu/wcpu30c.exe

probeer dan het zelfde wat je net allemaal gedaan heb en kijk dan wat dat progje elke x zegt dan weet je genoeg :)

Verwijderd

Topicstarter
Hij loopt idd 958MHz volgens dit screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://home.conceptsfa.nl/~pboer/WCPUIDCELLY.jpg

1134 postie wel, maar win2000 lockt bij de start. Geen mogelijkheid om Vcore te verhogen op dit mobo. Dus 958MHz zal het hoogste zijn :)

• _Evert_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05 09:18
slot 1 mobo zie ik? dan heb je dus een convertor erop zitten om van slot naar socket te gaan, kan je daarop niet je Vcore verhogen? Ik heb een abit convertor, ik kan mijn Vcore tot 3,5V >:) omhoog gooien, terwijl mijn mobo alleen de default van de processor leest. Het werkt dus wel geweldig voor mij, misschien ook voor jou?!

Verwijderd

Op donderdag 25 oktober 2001 15:07 schreef _Evert_ het volgende:
slot 1 mobo zie ik? dan heb je dus een convertor erop zitten om van slot naar socket te gaan, kan je daarop niet je Vcore verhogen? Ik heb een abit convertor, ik kan mijn Vcore tot 3,5V >:) omhoog gooien, terwijl mijn mobo alleen de default van de processor leest. Het werkt dus wel geweldig voor mij, misschien ook voor jou?!
ik gebruik de MSI 6905...mijn celly633 heeft 1.85Vcore nodig om stabiel op 950 te lopen....

btw..evert..hoe krijg jij op een 6BTM(heb ik ook) de fsb op 112?....

• _Evert_
jumpertje op moederbord verzetten, zie je handleiding
jumper kan op 66mhz-processoren staan, of op 100mhz, bij 66mhz kan je 66/68/75/83 kiezen in bios, bij 100 mhz kan je 100/103/112/133 kiezen
jumper kan ook op auto-detect of zo staan, dan kijkt het mobo naar je processor en in het geval van een 66mhz proc. kan je dus alleen uit die lage fsb's kiezen in je bios
voor je je trouwens afvraagd, die cel 667 van mij draait op 1120 door een Vcore van 2,05V met watr en peltierkoeling :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 oktober 2001 15:07 schreef _Evert_ het volgende:
Yep, slot1 met Via Apollo pro plus tsjipset.
Slotket alleen instellingen voor:
Celeron/coppermine
intel/cyrix
single/dual
auto/overclock (voor fsb)

geen Vcore instelling :(

/me is happy met 958MHz systeem voor 325 piek.

• _Evert_
ja, als je nou echt die vcore wilt kunnen aanpassen, kan je even een slotket kopen waar dat op mogelijk is. Ik heb dus een abit slotketIII voor 33 gld, misschien moet je wel effe zoeken
en als je nu al tevreden bent....scheelt het weer 33 gld :Z

Verwijderd

Topicstarter
'k ga liever door met sparen om een AMD oc-machientje te kopen met watercooling en peltier. En voor pc150 ram voor me dual systeem, om die boven de 900MHz te krijgen :9

En dit Celly systeempje is toch alleen maar om wat backupjes te maken van me dual en om seti WU's te crunchen. Een andere slotket komt nog wel een keertje als ik wat meer geld heb na mijn studie (eind van het jaar klaar :) ).
Pagina: 1