• Paul_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-11-2021
Ik ben van plan om op korte termijn een Rex6000 te kopen. Nu is er de keuze tussen een USB en een Serial versie. Iedereen raad de serial versie aan.

Alleen ik wil over een tijdje als ik stage moet lopen ook een (grotere luxere) PDA erbij kopen die ik niet altijd bij me heb zoals de Rex6000 maar wel bij me in de buurt heb.

Nu lijkt het me erg handig als ik dan m'n Rex6000 kan synchroniseren met m'n PDA. Er verschijnen nu meerdere PDAs die je als USB-host kunt gebruiken.

Wil dat zeggen dat ik dan m'n Rex6000 (mits de USB versie) wel kan synchroniseren met de PDA? Of kan het ook met de serial Rex6000? Of kan het gewoon weg met geen van beide?

Ik hoop dat jullie mijn vraag begrijpen.

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Ik ben bang dat dat een groot probleem gaat worden. Mensen hebben al moeite genoeg om de benodigde software aan de praat te krijgen onder XP of zo, laat staan het operating systeem dat op je PDA draait tegen die tijd. Voorlopig denk ik dat de betere optie is, gewoon een PC als tussenstation te gebruiken.

Er is wel een groepje mensen aardig fanatiek bezig protocollen e.d. te ontrafelen, dus wie weet. Wat jij wil, willen vast nog meer mensen. Dan nog, heb je niet meer kans met een PCMCIA 'backpack' dan met een USB-cradle, denk je? Spit eens door www.rex6000.org heen voor info en developers-mailinglists.

Rex gedraagt zich naar zijn host toe als een PCMCIA modem, dus dat deel van de communicatie zit wel snor. Als je zelf een beetje lekker kunt coden moet je zeker niet nalaten hier eens over na te denken.

Succes en laat zeker even weten wat je gevonden hebt.

Zoef