Raar probleem met 2e voeding

Pagina: 1
Acties:

• erickov
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-07 18:44
Ok, Het volgende
Ik heb volgens dit plaatje Mijn tweede voeding aangesloten. Dit omdat ik eerdaags een peltier binnen krijg. De 1e voeding is een 250 Watt voeding en de 2e een 235 watt. Nu dacht ik van "goh ik ga het eens testen" Dus sluit ik alleen mijn delta 60HP fan aan. Voeding werkt en de fan begint te draaien als ik mijn computer aanzet. Niks aan de hand dus. Maar wat blijkt. Mijn fan draait ineens 1000 toeren per minuut minder :? Terwijl ik hem op de 12V, 8A aansluit. Als ik hem dan weer aansluit op mijn andere voeding waar ook de rest op is aangesloten, draait ie weer vrolijk 1000 toeren meer (7000 p/m) Hoe kan dit? Je zou verwachten dat ie juist ietjes sneller moet draaien op de voeding waar verder niks op aangesloten is, niet?
Weet iemand hoe dit komt en hoe je dit kan oplossen?
b.v.d.

[update]
En een PC voeding loopt lekker als de 5 volt goed belast is....
De kans is groot dat ie met een belasting alleen aan de 12 volt niet eens wilt opstarten of zeer snel ploft...
Dit zag ik net in een andere topic staan hier op GOT. Zou dat betekenen dat mijn probleem is opgelost als ik die peltier morgen aansluit?

Uncomfortable silence can be so loud...

• erickov
Wat ik mij ook net bedacht is, maakt het uit volgens het schema welke zwarte draadjes je gebruikt? Ik dacht van niet, want het is allemaal ground, dus ik heb gewoon 2 willekeurige genomen...

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:26
,

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
(jarig!)
En een PC voeding loopt lekker als de 5 volt goed belast is....
De kans is groot dat ie met een belasting alleen aan de 12 volt niet eens wilt opstarten of zeer snel ploft...
Volgens mij is dit onzin, waarom zou een voeding ploffen als de 5V niet belast wordt???
Hij zou juist beter moeten gaan werken omdat ie MINDER belast wordt...

|Specs|

• erickov
Dat leek mij idd ook al steerk, maar goed, daarom vind ik het juist zo raar dat die fan nu minder hard loopt op een voeding wat totaal geen belasting heeft verder :?

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 22:19
Ploffen zal ie niet ...

maar het klopt idd dat je vaak de +5V moet belasten

(kun je prima testen met een 20W halogeen lamp)

Repareren doe je zo.

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:50
Is heel normaal dat een geschakelde voeding een minimale belasting nodig heeft om goed te kunnen werken. Dat is hier dus ook duidelijk het probleem.

• erickov
Dus dit zou dus idd betekenen dat als ik mijn 80 watt, 12V/8A aansluit, mijn probleem weer redelijk verholpen is?

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:50
waarom 2 voedingen? plof er dan direct 1 voeding van 400-500 watt in!

• erickov
Omdat ik nog een voeding over heb, en dus goedkoper is om deze te gebruiken.

Pagina: 1