Toon posts:

Help welk mobo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
na heel veel gezoek met search (jaja dames en heren wij hebben gesearched) kon ik met veel moeite nog in slaap komen. Welk mobo moet ik hebben zonder dat ik moeilijk moet gaan zitten strepen op mijn proc om een andere mp te krijgen ik heb m daarmee wel ge-unlocked maar ik heb een ECS die eikels hebben er voor gezorgd dat de mp niet te veranderen valt. Kelotuh dus. Dus de oplossing is een nieuwe. Maar toen. Welke. Ik kan wel een leuk mobotje gaan kopen in de hoop dat die goed over te clocken is maar dan zit ik zo weer met hetzelfde probleem. dus m.a.w. !!!!!!!Welke!!!!! Ik ben geen bigspender maar het mag wel wat kosten max zon 300 piek maar meer ook niet klein beetje budget. Maar GEEN ECS.
alvast bedankt ik heb de search geraadpleegd maar typ zelf daar maar eens in ECS mulitp;ier of OC dan begrijp je mij wel

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Mmmh, correct me if i'm wrong

Maar was er niet een overclock BIOS voor die ECS moederborden, ik neem aan dat je een Sis735 chipset had?

Anyway, abit en asus zijn wel leuke voor overclocken, maar hou er rekening mee dat een leuk bordje dan wel 400 piek gaat kosten.

Verwijderd

Topicstarter
ja maar die OCBios is alleen voor de FSB nou lekker he. maar er zijn er toch wel goedkoper???

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:44

Opa

Nu Multifocaal!

www.socketa.com voor tests, besprekingen en beschrijvingen van mamaplankjes.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

hehe... ja, voor een beetje kwaliteit bord ben je wel meer als 400 piek kwijt...

ik heb zelf de abit KG7-RAID, en die koste me 500 piek... maar hier is ook echt alles in te stellen...

wordt tijd dat ik dat binnenkort maar effe ga doen...

maar eerst moet ik van mn silverado af en een alpha erop... :(

Verwijderd

Topicstarter
ik zie ook een paar mooie abits maar welke daarvan kan je de mp verstellen

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Volgens mij kan dat met alle abits, die hebben namelijk het softmenuIII... check anders effe de site van abit voor de zekerheid: www.abit.nl

Verwijderd

Topicstarter
oke vast een domme vraag maar is er een verschil in slot a en socket a ja zeker.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Op dinsdag 23 oktober 2001 16:21 schreef jurian het volgende:
oke vast een domme vraag maar is er een verschil in slot a en socket a ja zeker.
Jazeker.. Slot A is de oude athlon (beetje grote behuizing, net zoiets als de slot1 behuizing van intel!)

De thunderbirds en durons die je tegenwoordig koopt hebben allemaal de socket A behuizing.. Dus jij hebt ook een socket-A bord nodig!

Verwijderd

Topicstarter
op de site van abit gaan bijn al die mobo's allemaal tot 1200 of1333 waar slaat dat op hebben zij soms geen mobos voor de xp of de gewone 1400

Verwijderd

Ik zou als ik jouw was kijken voor een mobo van EPOX !!

Epox EP-8KHA+ (VIA266a) Fl. 349,-
Epox EP-8K7A+ (AMD760) Fl. 389,-

Erg goed overklokbaar !!
Zoek ff wat reviews daar zal wel meer staan !!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ja, er zit wel degelijk verschil tussen slotA en socket a...

slot A is al een iets ouder systeem, waar de processor op een apart bordje zit, en dit steekt rechtop uit het moederbord...

socketA is voor de nieuwere processoren, en dit ligt weer "ouderwets" plat op het mobo...

dus let hier wel op voordat je een nieuw mobo koopt... :)

staat zo lullig als je een slotA processor in een socket probeert te krijgen.... ;)

Verwijderd

Topicstarter
ze hebben het over pc1600 of pc2100 dat is ddr mar ik heb een gewone sdr pc133 kan dat samen

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Op dinsdag 23 oktober 2001 16:38 schreef jurian het volgende:
ze hebben het over pc1600 of pc2100 dat is ddr mar ik heb een gewone sdr pc133 kan dat samen
nee, DDR geheugen kan niet samen met SDR geheugen.... (maar omdat DDR geheugen op het moment geen drol meer kost, zou je het kunnen overwegen om ook nieuw geheugen te kopen)

en over die processor snelheden; op de amd staat bijvoorbeeld bij de KG7-RAID:
Support AMD Athlon/Duron 700MHz ~ 1.33GHz or future Socket A Processors based on 200/266 MHz(100MHz/133MHz Double Data Rate)

dus ook nieuwere processoren... (mijn 1.4 draait op zo'n KG7-RAID)

veel suc6 met het uitzoeken van een nieuw mobo

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 20:53
er schijnt ook op i-net een guide te zweven waarin duidelijk beschreven wordt hoe je multiplier en fsb dips kan solderen op je ECS, lijkt mij de beste oplossing. >:)

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Verwijderd

voor sdram moet je een (epox) EP-8KTA3+ nemen FL 345,-

Review EPOX http://www.amdworld.co.uk/8ktap1.htm

Verwijderd

Ik heb net 1 week de msi k7t turbo limited edition lekker mobo'tje hoor vuurrood gelijk een amd 1,4 opgegooid en drrrrrrrrrraaaien maar

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 oktober 2001 16:51 schreef MGSNK het volgende:
er schijnt ook op i-net een guide te zweven waarin duidelijk beschreven wordt hoe je multiplier en fsb dips kan solderen op je ECS, lijkt mij de beste oplossing. >:)
Oke maar enig idee waar naar ik mot gaan zoeken????????
I-net is zoals heel veel sites een grote puinhoop van informatie. Dus misschien weet je hoe het heet ofzo ikk zou best willen solderen maar om nou zomaar iets te gaan doen Nou nee ;) dus info waar ik wat an hebt ajb.
Pagina: 1