Toon posts:

Packard Bell systeem / Muis probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 367 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand een antwoord op het volgende:

Ik heb een packard bell met een PS/2 muis.
Na het formateren van de harddisk en opnieuw installeren van windows op het systeem (windows 98 SE) werkt de muis
niet meer. een serieele muis werkt ook niet. Ik heb meerdere PS/2 muizen en serieele muizen geprobeerd, maar ze werken allemaal niet. Windows is ook een paar keer opnieuw geinstalleerd, maar elke keer: GEEN MUIS!!

MAAR.... hang ik een CPU-switch (om meerdere systemen aan te sturen) er tussen. dan werkt de muis opeens wel. :? :? :?

iemand enig idee?

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Muis en keyboard toevallig omgedraaid? op het mainboard of door verkeerd aansluiten?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

debug je mouseport eens... effe zoeken naar de methode...

/zoek het even op mijn werk op (helpdesk), post vanavond methode even.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry hoor, maar ik heb het toetsenbord en muis niet omgedraaid. Het had gekund natuurlijk! :)

ben geen leek op computer gebied, daarom maak ik ook niet veel gebruik van het Tech Forum. :)

Maar dit is nou echt een probleem dat ik nooit tegen ben gekomen.

terw_dan, al vast bedankt! Ik weet niet precies wat je bedoeld, dus graag een wat nadere uitleg bij je methode. (ik weet wel wat debug is. :) )

Maar het stomme is dat de muis wel altijd gewerkt heeft, maar nu wil die op de een of andere manier alleen maar met een CPU-switch er tussen werken.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

hee, heb het even opgezocht, ik denk dat het niet veel gaat helpen, het checked namelijk alleen of de poort goed werkt, ;( had gehoopt ook dingen te kunnen veranderen.
maar ja hier komt ie.

debug [enter]
D40:00 [enter]
-d40:00
0040:0000 F8 03 F8 02 00 00 00 00-78 03 00 00 00 00 1D 02 ........x.......
0040:0010 23 C4 FE 80 02 9A 10 20-00 00 2C 00 2C 00 64 20 #...... ..,.,.d
0040:0020 34 4B 30 52 3A 27 30 52-30 52 0D E0 00 00 00 00 4K0R:'0R0R......
0040:0030 00 00 00 00 00 00 00 00-00 00 00 00 00 00 00 80 ................
0040:0040 00 00 C0 00 00 00 00 00-00 03 50 00 00 10 00 00 ..........P.....
0040:0050 00 06 00 00 00 00 00 00-00 00 00 00 00 00 00 00 ................
0040:0060 0E 0D 00 D4 03 29 30 A4-17 DE 84 FF 0B 5C 16 00 .....)0......\..
0040:0070 00 00 00 00 00 02 08 00-14 14 14 3C 01 01 01 01 ...........<....
-

dan Q [enter]

bij de dikgedrukte letters moet iig als tweede paar C# zijn, dat heb ik nu op 4 machines getest, in mijn geval dus een 4 (notebook geeft C0).

ik hoop dat je toch wat hebt eraan, maar het lijkt me niet dat het probleem opgelost wordt enkel misschien het probleem wat duidelijker aangeven

* TERW_DAN :r op zichzelf omdat ie gefaalt heeft

Verwijderd

Kheb hier ook een ouwe Packard Bell die na format & install van Windows98 opeens geen werkende PS/2 mouseport meer heeft :{ Nog iemand ideeen?

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-04 13:35

boesOne

meuh

Conflicten in device manager ?
Bios defaults geladen ?
Doet ie het in de safe mode ?

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
kan wel es te maken hebben met de beveiliging van packard bell om hun systemen te beveiligen tegen nieuwe hardware. probeer uit te zoeken wat voor mobo je hebt (dus niet de pb naam maar de echte naam), en flash de bios.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:35

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
mobo naam vind je door
kast open schroeven en dan op mobo zelf kijken

Tweakers Discord

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op dinsdag 29 januari 2002 19:10 schreef aatos het volgende:
kan wel es te maken hebben met de beveiliging van packard bell om hun systemen te beveiligen tegen nieuwe hardware. probeer uit te zoeken wat voor mobo je hebt (dus niet de pb naam maar de echte naam), en flash de bios.
?? Er is in het geheel geen beveiliging tegen nieuwe hardware. Het is een beveiliging om te zorgen dat de OS restore media niet op een andere PC geinstalleerd kan worden, en die is tevens gekoppeld aan een configuratiebestand die zorgt dat de juiste drivers geinstalleerd worden.

Dat laatste wil wel eens misgaan, dus in jouw geval zit het er dik in dat daat het probleem zit.

Met betrekking op m_x's probleem- het klinkt merkwaardig, heb er iig nog nooit van gehoord. Misschien erg vergezocht, maar kan het aan de voeding liggen- die in PB PCs is vaak niet extreem sterk. Als je erg veel spullen erin gehangen hebt zou je zo in de problemen kunnen komen.
Maar dit is erg vergezocht en snel genoeg te testen (KVM switch impliceert meerdere PCs, andere voeding testen). Als je er verder niets in hebt is dit het duidelijk niet.

Oslik blyat! Oslik!

• uVo494
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-03 21:19

uVo494

................

Mijn advies: bel ff met PB en vraag om een nieuwe tattoo van je systeem onderdelen! kan zijn dat deze verkeerd staan en dat hij verkeerde stuurprogramma's neerzet.

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
Op dinsdag 29 januari 2002 20:17 schreef dion_b het volgende:

[..]

?? Er is in het geheel geen beveiliging tegen nieuwe hardware. Het is een beveiliging om te zorgen dat de OS restore media niet op een andere PC geinstalleerd kan worden, en die is tevens gekoppeld aan een configuratiebestand die zorgt dat de juiste drivers geinstalleerd worden.
de beveiliging bestaat uit drie delen: de hdd, de bios en de bootdisk van pb zijn getattood.
als je wil installeren met de pb masterdisk, kijkt die eerst of er wel tattoo's aanwezig zijn. hij vereist er 2 van de 3 om te installeren.
als je nieuwe hardware installeert, klopt de config niet meer met de tattoo's. de installatie kan dan meestal niet worden uitgevoerd.
de beveiliging heeft inderdaad als primair doel te zorgen dat de master boot cdrom niet kan worden gebruikt op andere systemen. maar als bijeffect kan je dus ook niet zomaar andere hardware installeren. een andere hdd bijvoorbeeld zorgt voor problemen.

als je op een pb systeem een normale windows zet, geen probleem. maar door de problemen die m_x heeft vermoedde ik dat de speciale pb bios wel eens voor problemen aan het zorgen was. daarom het advies: flash er een normale bios in.
Met betrekking op m_x's probleem- het klinkt merkwaardig, heb er iig nog nooit van gehoord. Misschien erg vergezocht, maar kan het aan de voeding liggen- die in PB PCs is vaak niet extreem sterk. Als je erg veel spullen erin gehangen hebt zou je zo in de problemen kunnen komen.
idd vergezocht. mijn optische muis trekt maximaal 0.5 watt. een normale ps/2 muis trekt nog veel minder. als je voeding echt voor problemen zou zorgen is de muis wel het laatste waar je dat merkt. daarnaast werkte het eerst toch gewoon wel met dezelfde config?

het advies aan m_x:

ben je een normale windows aan het installen? probeer dan eerst een echte bios te flashen.

ben je de pb masterzooi aan het installen? bel dan pb en vraag om een nieuwe tattoo van het systeem.
Pagina: 1