Toon posts:

Wireless LAN vraagje..

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik kon het volgende niet vinden over WLAN:

Op een AP kunnen >100 IP's zitten. Stel ik log 100 mensen in en die beginnen allemaal te downen is de snelheid dan: 11Mbit / 100 = 0.11 Mbit per gebruiker?

Ofwel: is de 11Mbit gedeeld?

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

Juist ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dat is dan erg jammer.. maarjah.. 0.11Mbit is nog leuk als je met 100 man bent.. toch ongeveer 14K/sec.. :)

Als ik nou 2 AP's naast elkaar zet (stel 50 meter afstand). En ik ga er dan in het midden zitten.. en jij doet dat ook.. halen we dan allebei 11Mbit (naar de verschillende AP's) of is het RF gebied dan vol en zitten we nog beiden op 5.5Mbit?!

Lees trouwens net een misschien handige FAQ:
http://www.vbnets.com/faq.html

• Swinnio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 09:00
Op dinsdag 23 oktober 2001 16:26 schreef -SiC- het volgende:

Als ik nou 2 AP's naast elkaar zet (stel 50 meter afstand). En ik ga er dan in het midden zitten.. en jij doet dat ook.. halen we dan allebei 11Mbit (naar de verschillende AP's) of is het RF gebied dan vol en zitten we nog beiden op 5.5Mbit?!
Dat hangt van de configuratie af... In principe kun je allebei op een ander AP zitten en beide 11Mbit halen zonder elkaar te storen. Je moet dan wel verschillende freqs gebruiken.

If the world wouldn't suck, we'd all fall off

Verwijderd

Topicstarter
Wat valt er dan precies in te stellen op een AP?
Er is dus een RF gebied aan te geven maar:

- Kan ik bijvoorbeeld zeggen dat hij het complete RF gebied moet gebruiken (neem aan minder collisions? of niet?).
- Hoeveel verschillende gebieden kan ik opgeven.. ofwel hoeveel AP's kan ik op het zelfde gebied zetten?

• Swinnio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 09:00
Op dinsdag 23 oktober 2001 16:35 schreef -SiC- het volgende:
Wat valt er dan precies in te stellen op een AP?
Er is dus een RF gebied aan te geven maar:

- Kan ik bijvoorbeeld zeggen dat hij het complete RF gebied moet gebruiken (neem aan minder collisions? of niet?).
- Hoeveel verschillende gebieden kan ik opgeven.. ofwel hoeveel AP's kan ik op het zelfde gebied zetten?
Ik weet niet precies of dat voor elke fabrikant hetzelfde is (neem aan van wel i.v.m. 802.11 standaard), maar de AP's die ik hier gebruik (Orinoco AP500) kun je op 11 verschillende RF-banden instellen.

/edit: het is dus niet mogelijk het volledige gebied te gebruiken. Dat levert juist meer collisions op, omdat je dan ook het verkeer van elk ander AP in je buurt opvangt.

If the world wouldn't suck, we'd all fall off

Verwijderd

Topicstarter
[qoute]
hoe zit het eigenlijk als ik met m'n laptop zou gaan rennen (en downloaden tegelijk) hoe gaat je snelheid dan naar beneden?
en nog iets weet iemand hoe het met roaming zit? hoe schakelt zoiets over en hoe 'foutloos' gaat dat!?
[/qoute]

iemand nog antwoord op deze vragen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik vond het volgende over een Xircom AP:
Q. How many users can connect at the same time to one access point?
A. Up to 64 users can associate to the access point to simultaneously access network resources, E-mail and the Internet. The optimal number of users and may be lower depending on the network load.

Q. How can I increase the capacity of the Wireless Network?
A. You can add additional Access Points throughout your workplace to give you wider physical coverage. Also, you can operate access points in the same location on 3 different channels without interference to triple the bandwidth.
Pagina: 1