Toon posts:

proxy?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Moet je perse een proxy server hebben of kan je die omzeilen zonder dat je gesnapt wordt bij je kabel provider (wordt je uitgeschreven en kan je het eerste jaar nie terug aanmelden)

(gelieve niet te komen met routers)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Vage vraag.

Stel 'm nu nog eens, maar dan duidelijker, meer input plz...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Hij bedoeld denk ik:
hij heeft een kabel internet aansluiting
wil deze delen met alle andere pc's in de buurt
moet je hiervoor een proxy gebruiken of kan dat ook via andere methode (bijv. een hub/switch of NAT)

antw: dat kan ook via andere methode, maar das lastiger, er bestaan progjes voor speciale nat share's die niet te volgen zijn, maar dat leverd altijd nog problemen op met ip adressen, als niet alle pc's tegelijk het inet op moeten kan je ook een switch of hub pakken... b.t.w. er zijn hier volgens mij massa's posts van, gebruik de search functie en er gaat een wereld voor je open...

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Is geen ANS topic, eerder I&T.
Moved daarvoor.
Verduidelijk ook je vraag nog even.

Verwijderd

Op dinsdag 23 oktober 2001 16:43 schreef cyberwarior het volgende:
Hij bedoeld denk ik:
hij heeft een kabel internet aansluiting
wil deze delen met alle andere pc's in de buurt
moet je hiervoor een proxy gebruiken of kan dat ook via andere methode (bijv. een hub/switch of NAT)

antw: dat kan ook via andere methode, maar das lastiger, er bestaan progjes voor speciale nat share's die niet te volgen zijn, maar dat leverd altijd nog problemen op met ip adressen, als niet alle pc's tegelijk het inet op moeten kan je ook een switch of hub pakken... b.t.w. er zijn hier volgens mij massa's posts van, gebruik de search functie en er gaat een wereld voor je open...
Dat maak ik er ook uit op, een proxy heb je niet perse nodig.
Als je een programma installeert zoals Winroute dan kun je gebruik maken van NAT.
Dan lijkt het ook of je werkt met maar 1 pc, proxy heeft voordelen o.a dat sites worden opgeslagen op de server wat er voor zorgt dat de data niet telkens van het internet wordt gehaald maar gewoon vanaf de server, effect ? het is veel sneller.

Verwijderd

Topicstarter
verduidelijking:

Ik heb dus een kabel abbo bij zeelandnet
maar ik wil graag met meerdere p.c.'s op die ene verbinding wat wel al gelukt is maar ik wil alleen van die proxy server af omdat hij vrij veel time out's geeft.
of weet iemand een proxy server die dat niet geeft.
ik gebruik nu wingate (de nieuwste versie).
Pagina: 1