Lol, nep SbLive! optie. Durf te wedden dat het een of ander vaag effect geeft, dat helemaal niet met surround te vergelijken is.
Enuh boven of onder. Kan jij dat met een gewone set wel dan? Zou ik wel knap vinden

Ook als je de SRS optie bij mediaspeler aanzet hoor je alleen een andere mate van midrange waardoor het geluid "dichter bij" is (of iets vaags, die optie is ook gewoon vaag).
Sennheiser heeft al een koptelefoon die 'surround' ondersteund. Maar ik snap echt niets van hoe ze het aangepakt hebben. Hij zou volgens mij dus 4 drivertjes moeten hebben en 2 aansluitingen, 1 voor front en 1 voor rear. Maar zo gaat het niet bij dat ding. Ik zal even de link zoeken.
En met 2 speaker lukt dat gewoon niet, mocht het toch zo lijken, dan is dat vet nep. ff de link zoeken. En met dat plaatje van hierboven, die dingen zijn NOGAL prijzig, en het is lomp met zo'n lompe bak over je schouders in je kamertje te zitten

Maar het kan wel idd, alleen dat ding is niet bepaald een "koptelefoon"
-www.sennheiser.com
-produkte
-draadloos
-funk koptelefoons (blaat)
-RS65-8
Surround-Sound durch SRS-Prozessor
Processor staat er, maar ik zie geen 4 speakers ergens staan. Dus volgens mij is het weer nep gedoe.
3d geluid
3d geluid kan van "alle" kanten komen. En met 2 speakers is dat niet mogelijk. Een oor kan redelijk waarnemen van welke richting het komt, als hij dat niet kon, dan was het hele 4.1/5.1 princiepe volgens mij nieteens uitgevonden.
Volgens mij heb je 2 oren omdat, als je maar 1 oor aan 1 kant had, je het wel van rechts en links zou horen. Maar van de ene kant doffer, omdat je kop ervoor zit.
Je zou kunnen overwegen er enkel een midden om je hooft te plaatsen. Maar dat kan niet omdat daar al haar moet groeien en omdat anders telkens je oor vol zou lopen met water als het regent (of whatever), en bovendien staat het niet. Dus.
Maar surround voor je koptelefoon kan naar mijn mening enkel met 4 (of meer) speakers in je koptelefoon. Dat hele nabootsgedoe vind ik gewoon onzin, je verpest de klankkleur er alleen maar mee.