Toon posts:

Geheugen bij DVD backup

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
DVD backuppen op SVCD is behoorlijk internsief voor je computer. Nou vraag ik me af of er verschil in rip-tijd is met meer geheugen. Zou het bijv een stuk sneller gaan als je 512mb hebt ipv 256mb

Ik ben gewoon nieuwsgierig

Verwijderd

Ik denk niet dat dit veel zal schelen. Ik neem aan dat je met 'backuppen' het encoden van de film naar VCD bedoeld. Met wat meer geheugen kan het zijn dat het wat sneller gaat, maar dat is het het geld zeker niet waard (al hoewel de prijzen nu extreem laag zijn en meer geheugen nooit weg is). De belangrijkste factor die invloed heeft op de snelheid van het encoden is nog altijd de CPU kracht.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 15:17
Ik denk dat het meer afhankelijk is van de snelheid van je DVD, CPU bij het encoden, en eventueel de hdd (als je eerst de dvd naar hdd zet!)

Echt geheugenintensief is het volgens mij niet zo heel erg!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

het ligt geheel aan de processor (niet helemaal, maar grotendeels) deed het eerder op een PIII 450, maar nu op een AMD 800 gaat het al een stuk sneller (~2 uur sneller)

Verwijderd

Topicstarter
Okay bedankt, ik was gewoon nieuwsgierig.

Ik koop mijn DVD's toch met 30% korting dus dat scheelt alweer iets :)

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Hoelang doe jij er over om een DVD te rippen met je systeempje :)

Verwijderd

Topicstarter
Naar SVCD (om in de standalone DVD-speler af te spelen) een film van 90 minuten:

1) Dvd naar hd -> [snel (raid0+16*48DVD)]
2) DVD -> [D2V 1 uur]
3) D2v -> [Svcd 4uur]

Maar op de HCC ga ik voor het Kt266a mobo + 512 2400ddr + Xp1800+ zal het wel sneller gaan :)
Helemaal als ik beide machines aan laat staan :9

Alhoewel jullie het geloven of niet het is echt alleen voor backup van mijn eigen DVD's.
Pagina: 1