Toon posts:

Effecten voor Gitaar op PC?

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

kun je ook met je PC effecten op je gitaar geluid gooien? Met een bepaald proggie ofzo? Ik wil nml niet meteen allerlei effect pedalen gaan kopen, maar ff via m'n pc wat klooien :p
Ik heb een Soundblaster Live! 5.1 Platinum.
Zijn er zulke programma's?

Verwijderd

Niet dat ik weet. Je hebt altijd wel een externe pre-amp nodig oid. Je kan wel het signaal opnemen en later bewerken.

Met de Rocktron Vooduvalve online (die kan je op het internet aansluiten) en de Line6 POD II kan het in ieder geval wel.

Verwijderd

Bestaat wel, 'k heb er ooit voor de gein 's mee geklooit.

Volgens mij kun je 'm hier wel vinden. (bij de software sectie)

Als je 'm daar niet kunt vinden, ff googelen zou ik zeggen :)

edit:

hier kun je 'm vinden, en nog een paar andere soortgelijke progs.

Verwijderd

Ja die zijn er wel, en het principe is natuurlijk heel leuk, want je kunt er alle kanten mee op als je een beetje programmeert......wah-wah-tje aan je seriele poort enzo...

Maargoed, het probleem wat ik ermee had (ik heb er een stuk of drie geprobeert op mijn pIII systeem) is dat er een vertraging zat tussen het binnenkomende en het uitgaande geluid.

Die vertraging was niet heel erg groot (ong. 100ms ofzo) maar groot genoeg om zo'n programma waardeloos te maken. Werkt niet dus.

Als je een beetje wil klooien met effecten koop je gewoon zo'n goedkoop Zoom dingetje (klinkt niet, kost niets, maar het lijkt er wel op) en daarmee leer je een beetje geluiden opbouwen mbv effecten. Daarna koop je een Boss GT-5 en dat is echt leuk, maar dat kost geld.

Wat je ook nog kan doen is zelf effecten bouwen van electronische componentjes. Is heel makkelijk/goedkoop en best leuk.

Nouja, succes!

Verwijderd

Wat je zoekt is Revalver (zie www.alienconnections.com). Da's een compleet (en dan ook zeeeeeeeer compleet) virtueel effectenrack in je computer. Nadeel is de latency, maar als je 'm als DirectX plugin gebruikt in een sequencer (wat overigens met de demo niet gaat, als ik me nier vergis) heb je daar geen last van.

Verwijderd

ik zou kiezen voor iets als reaktor of audiomulch....je input komt op je scherm binnen en met behulp van kabeltjes pluggen kun je het overal doorheen laten gaan...

zelf effecten bouwen, vst-plugins gebruiken (er daarvan zijn er heel erg veel), alles is dan mogelijk

of misschien Binky, dat zet vst-plugins over de output van je geluidskaart:
http://www2.hku.nl/~merlijn/binky/

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

'k Heb een Soundblaster live en daarmee kan ik wat effectjes creëren. Kaartjes zijn al te koop vanaf zo'n 150 piek. Het zijn geen geweldige effecten maar ze kunnen er mee door.

EV: Leapmotor B10 67,1kWh 2026

Verwijderd

Die satndaart live overdrives en distortion zuigen!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Er zijn er genoeg die NA de opname je opname kunnen vervormen.

Maar programma's die dat realtime doen ken ik niet... Ben wel benieuwd of men die kent.

Verwijderd

Op woensdag 24 oktober 2001 13:13 schreef Yokozuna het volgende:
Er zijn er genoeg die NA de opname je opname kunnen vervormen.

Maar programma's die dat realtime doen ken ik niet... Ben wel benieuwd of men die kent.
zie bovenstaande suggesties: reaktor, audiomulch, CPS, SyncModular, dat soort dingen.....het ligt aan je geluidskaart/drivers hoeveel vertraging je gaat krijgen

ik heb eens een keer met SAOL (taal van structured audio, onderdeel van de mpeg4 standaard) op linux wat effecten geprogrammeerd, en daar draaide ik (met m'n soundblastertje) 2-3ms vertraging, en dat is dus niet merkbaar/hinderlijk....besturingssytseem maakt dus ook veel uit

maar ik zou zeggen, download audiomulch (www.audiomulch.com), en binnen een paar minuten heb je je audio-input aangesloten met een paar effecten ertussen, en kijk eens wat je systeem trekt....

Verwijderd

Op dinsdag 23 oktober 2001 17:07 schreef MrShaggy het volgende:
of misschien Binky, dat zet vst-plugins over de output van je geluidskaart:
http://www2.hku.nl/~merlijn/binky/
das dus een dooie link...
Pagina: 1