Toon posts:

Waterkoeling project ! Zonder Radiator ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om toch over te stappen naar waterkoeling. Ik zit hierbij te denken aan de volgende onderdelen :

- Swiftech MC462B of Dangerden Maze
- Sicca IRDA 1300L pomp
- Slangen enz.

Aangezien het geld voor een radiator er nog niet is, wil ik beginnen met bovenstaande opstelling. Zullen de prestaties hier veel onder leiden op een TB1400@1575 of is er al een flink merkbaar verschil vergeleken bij mijn fop38 ? Op wat voor tempraturen kan ik ongeveer (komt niet zo nauw) rekenen. En is het dit waard. Ook wil ik weten welke de beste keus is de Swiftech MC462B of de Dangerden Maze ? Wie helpt mij ????

Verwijderd

Als je een groot reservoir (emmer water oid) gebruikt, dan valt 't wel mee, en win je t.o.v. je FOPje.

Ik schat de temp zo ca. 10-15 graden boven kamertemp.

• irmscher
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-05-2025
zonder radiatuer moet je er niet aan beginnen.
voor max fl 50 heb je een goeie van de sloop trouwens

zonder radiateur raak je de warmte niet kwijt, dus je watertemp en dus ook cputemp zullen stijgen als een gek

Verwijderd

je hebt al voor 25 een goeie rad koper/alu die ook nog best wel groot is.

Ik zou NIET zonder rad een dondervogel koelen,
vooral als ie is overgeclockt!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, als je een radiator bij de sloop haalt is het dan moeilijk om deze passend te krijgen voor je koelsysteem. Ik bedoel moet je veel moeite doen om de slangen erop (passend te maken) te krijgen ??

Verwijderd

Als je zelf naar de sloop toe gaat met een hamer en een paar schroevedraaiers :Y) sloop je zelf een verwarmingsradiateur eruit en mag je hem gratis mee nemen
tipje: kijk eens in een vw golfje daar zitten ze in en heel makelijk eruit te slopen >:) zelfs koperen radiateurs kijk in een oud model ascona

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:52

Whuzz

Dodgeball!

Je hebt geen geld voor een radiateur? 25 piek op een sloop!
Appeltje eitje toch?

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Pagina: 1