Toon posts:

HTML: tekst om layer heen laten lopen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een nieuw design voor mijn site. Nu heb ik een gebied waar zometeen de tekst van de artikels etc in komt. Daar wil ik aan de rechterkant van dat tekstgebied een rechthoekig menutje maken en ik wil dat de tekst om dat menu uitvult, zoals dat bijv in quarkxpress kan. Dus iets als:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
tekst tekst tekst tekst tekst tekst tekst 
tekst tekst tekst tekst tekst .----------.
tekst tekst tekst tekst tekst | menu     |
tekst tekst tekst tekst tekst | optie 1  |
tekst tekst tekst tekst tekst | optie 2  |
tekst tekst tekst tekst tekst '----------'

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is...

Met tabellen kan dit voorzover ik weet niet of je moet de tekst verdelen over meerdere aparte tabelcellen. Dat is geen optie, want de tekst moet gewoon doorlopen. Kan dit met layers op de een of andere manier? Of wil ik nu iets dat niet kan? :?

Oh ja: de tekst en menuinhoud/hoogte zijn dynamisch want alle content gaat uit een db komen. Dit om het nòg makkelijker te maken ;)

Verwijderd

Zie zo 123 geen oplossing, en helemaal niet als het menu ook nog eens variabel qua groote is,

[edit]
zie nou door de nuttige replys ook dat het heel simpel is jah, zat veel te moeilijk te denken. Jipppieeee ben ook weer Newbie :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat is dan een leuke tekortkoming van html. :(
Zowat ieder basic opmaakpakket heeft deze mogelijkheid wel.

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
het zou wel kunnen als je dat menu als een plaatje laat generen door php. dan kan je én je menutje uit een databeest trekken én de tekst om dat menutje heen laten lopen. enigste nadeel is dat het dan een plaatje wordt maarja. verder moet het vast ook wel met dhtml op de lossen zijn, dus: CLAY!!!! :)

[edit]Iframe misschien?

• cutter
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

iframe of ilayer kun je ook proberen, die kun je align=left property meegeven.......

<nelis was me voor edit>
We zullen maar zeggen dat mijn ivoren toren hoger is dan die van Nelis: duurt het neergaan van de trap langer om de n00bs onderaan de deur te woord te staan.

• Oefening
  • Niet online
Op dinsdag 23 oktober 2001 15:27 schreef cutter het volgende:
<nelis was me voor edit>
MWHOEHAHAHAHAHHA >:) :P
We zullen maar zeggen dat mijn ivoren toren hoger is dan die van Nelis: duurt het neergaan van de trap langer om de n00bs onderaan de deur te woord te staan.
lol :D

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het al gevonden. Het kan dus wel, heel easy zelfs:
de CSS property "float: right" doet precies wat ik wil... :) En dit kan dus niet alleen met images maar ook met tables. Weer wat geleerd!

Ik zat weer eens te moeilijk te denken, 1 kijkje bij w3c was genoeg.

Valt me wel van jullie tegen dat jullie dit niet eens wisten. Wie is hier nou de newbie? ;)

Maar toch bedankt voor het meedenken.

Verwijderd

haha, ik wou al een ingewikkeld antwoord geven. >:)

float:right, hmm, onthouden... ;)

Verwijderd

clear is ook handig (kun je mee aangeven of er links of rechts ge-float mag worden)

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

table align=right werkt ook gewoon hoor..
Pagina: 1