Toon posts:

processor & cooler probs NEED HELP!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ff gekeken maar in mijn pc zit de p4 1.5 ghz zit de cooler alleen maar met koelpaste vast aan de processor, ik kan de hele cooler er gewoon vanaf halen....t probleem is dus dat de cooler de hele tijd niet goed vastzit, omdat de koelpasta dit niet alleen kan houden....en daarom valt de pc dus de hele tijd uit...
hoe maak ik me cooler goed vast zodat ie niet de hele tijd loskomt van de processor?!?!??!

Verwijderd

WAT?! Dat ding moet vast zitten in een socket op je mobo!!! Ik zou nog even goed kijken naar de bevestiging van het apparaat en laat het anders door iemand anders doen.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de cooler in me handen gehad, zat nergens aan vast....dat is het probleem juist....zat koelpasta op onderkant cooler waarmee ie waarschijnlijk vastgehouden moest worden, maar verder zat ie nergens aan vast, cooler haal je er zo uit, hoef je nie eens te rukken, ding zit echt nergens aan vast

Verwijderd

Wat heb je in hemelsnaam voor mobo en cooler???

Ik zou het nog maar eens goed nakijken voor je je comp weer aanzet, dit is ABSOLUUT niet goed voor je proc!

En als je je pc zo ergens gekocht hebt, moet je balen dat je niet in Amerika woont anders had ik gezegd 'Sue them!' ;)

Verwijderd

omruilen die hap!!! NU METEEN!

Verwijderd

Topicstarter
k ga nog maar es ff kijken dan :(

Verwijderd

Heb je een digicam? Zo ja maak dan een paar foto's. Dan kunnen we beter zien hoe het eruit ziet want dit klinkt echt niet goed.

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
koelpasta hoort ook niet te lijmen anders zou je een maal een koeler er op te hebben gezet em er nooit meer af krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
kep es in me andere pc gekeken, een Celeron 700, en daar zie ik duidelijk twee haakjes zitte die de coole op z'n plek houden. Toen heb ik hier nog es op de P4 1.5 gekeken en daar zitten nergens haakjes, er is niet eens de mogelijkheid om um vast te haken...
tis dus echt een metaal blok met een cooler er bovenop, waarop geen mogelijkheid zit om um vast te haken zoals ik dat in mijn andere pc heb gezien....

moederbord is een CT-9BIA (Chaintech)

Verwijderd

Topicstarter
hier is wat info over me moederbord:
Afbeeldingslocatie: http://www.chaintech.com.tw/Producti/Prodpix/9BIA.jpg
zoals je kan zien is t gewoon een zwarte vierkant waar je je cooler in moet zetten, en er zijn echt geen haakjes of dergelijke te vinden

Verwijderd

Geen bevestigingshaakjes?
Zeker een lompe pc-boer geweest die 'm gesloopt heeft!
Terug naar de winkel

Verwijderd

Topicstarter
t bedrijf Laser...komt t iemand bekend voor....http://www.lasereurope.com heeft um gebouwd....ik probeer ff een pic te zoeke van de cooler

Verwijderd

LASER???? |:( :r

Bouw zelf je pc Dude!!! :P

Dan gaat het tenminste goed!!!

Verwijderd

Geen paniek toch? De P4 is zo ontworpen dat als ie te heet wordt, dat is steeds een stapje langzamer gaat draaien en uiteindelijk uitschakeld. So... don't panic, gewoon ff uitzoeken hoe het met die koeler zit. Kun je er ook geen schroefjes in draaien? Ben je zelf niet gewoon het klemmetje kwijt geraakt?

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

Ik heb een tijdje gewerkt voor een bedrijf dat orders plaatste bij het moederbedrijf van laser....daar wil je géén pc van hebben!! Ergens in amersfoort zitten ze nu.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 oktober 2001 15:43 schreef _Trinity_ het volgende:
Geen paniek toch? De P4 is zo ontworpen dat als ie te heet wordt, dat is steeds een stapje langzamer gaat draaien en uiteindelijk uitschakeld. So... don't panic, gewoon ff uitzoeken hoe het met die koeler zit. Kun je er ook geen schroefjes in draaien? Ben je zelf niet gewoon het klemmetje kwijt geraakt?
tja maar das lekker als t hele netwerk erop loopt...is hele internetverbinding weg op t netwerk...
nee je kunt er geens chroefjes indraaien tis een blok, zelfde geldt voor klemmetjes, al zouden die er zijn, ze kunnen gewoon nergens aan vast worden gemaakt

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:53
Je moet die cooler toch m.b.v. die 4 gaten in dat zwarte gedeelte om je socket bevestigen? Dat was juist een verbetering t.o.v. de huidige methode, geen rare krachtinleiding meer op je CPU. Kortom, RTFM :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 oktober 2001 15:48 schreef weertenaar het volgende:
Je moet die cooler toch m.b.v. die 4 gaten in dat zwarte gedeelte om je socket bevestigen? Dat was juist een verbetering t.o.v. de huidige methode, geen rare krachtinleiding meer op je CPU. Kortom, RTFM :)
klopt, je moet je cooler daar tusse plaatse, maar of ie vast blijft zitte is nog een tweede, en dat doet ie dus niet....k zit er nu naast, de kast staat open en nu laat die pasta nie zo snel los, maar zodra hier in huis de verwarming aan staat gaat de pc weer automatisch uit....zo'n nieuwe methode werkt dan niet helemaal vin ik

Verwijderd

Volgens mij wordt de houder voor de koeler vast geschroefd met vier schroeven. De metalen plaat waar het mobo opzit moet bevestigingspunten bezitten waar een metalen houder opgeplaatst kan worden waar vier schroeven in passen. 't is een nieuwe ATX standaard die tot nu toe alleen voor P4 moederborden gebruikt wordt. Of de nieuwe ATX standaard gebruikt wordt is de vraag..... De koeler wordt, nadatie in de houder is geplaats, volgens mij dan met een handeltje tegen je processor gedrukt.
Correct me if I am wrong...

Verwijderd

Topicstarter
tis een Sharp cooler, verder kan k er nix over vinden wat betreft sites/pics enz

Verwijderd

Topicstarter
De koeler wordt, nadatie in de houder is geplaats, volgens mij dan met een handeltje tegen je processor gedrukt.
welk hendeltje???

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Op dinsdag 23 oktober 2001 16:10 schreef Klingon het volgende:

[..]

welk hendeltje???
socket :?

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
neee
je zet eerst je socket hendel open, cpu erin, socket hendel dicht, cooler erop

die hendel is alleen voor je CPU en NIET voor je cooler.

Verwijderd

Topicstarter
die procesoor zit er al helemaal in en alles is perfect daarmee, t gaat alleen om de cooler, dat die niet vastzit

Verwijderd

Is je koelertje wel goed gemonteerd... Zijn er domweg geen onderdelen vergeten? 't lijkt er op dat er iets mist of niet gemonteerd is..... Terug naar de leverancier lijkt me het beste!

Verwijderd

'keb bij chaintech gekeken. Geen info over deze plank. Je zou even een gebruiksaanwijzing van een P4 bord ergens moeten downen om te zien hoe het zootje bevestigd moet worden.....

Hier is het adres van de chaitechboer... For Benelux & Eastern Europe
VELT COMPUTER B.V.
E-Mail: info@chaintech.nl

Verwijderd

Topicstarter
klausewitz: ik denk dat het wel een nieuwe manier is om iets vast te zetten voor P4 moederborden...k zie er alleen t nut niet van in eigenlijk :D k kijk wel hoelang da ding zich nog vasthoudt aan de mobo

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:29

Convoy

g44p

Op dinsdag 23 oktober 2001 15:42 schreef (roh)violator het volgende:
LASER???? |:( :r

Bouw zelf je pc Dude!!! :P

Dan gaat het tenminste goed!!!
O ja :? :+ Ervaring ermee :+ ;)
Pagina: 1