Toon posts:

[nero]mp3 branden naar audiocd: volume?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
yep ik heb de *search* gebruikt

Vraag is de volgende:

Ik heb nu een audiocd gebrand met Nero, aan de basis lagen wat mp3tjes

Wanneer ik de cd afspeel in mijn stereo dan moet de volume knop bijna voluit om een beetje volume te krijgen.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat Nero de mp3 omzet met een hogere volume tot resultaat.

Ik heb al gelezen over normalize, maar daar heb je RMS en Maximize en dergelijke. Alleen normalize roepen, helpt mij dus niet echt verder...

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 17:33

Muggie

8 pm

WaveNormalizer dan :)

Kun je volgens mij wel downloaden van de bekende verzamelsites, mp3 omzetten naar WAV formaat, normalizen, en weer terugzetten naar Mp3 (of gelijk vanuit WAV branden natuurlijk).

Ik weet zo niet of Nero het kan.

PSN: mug_8pm

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Je zou DIT eens kunnen prberen... Die convert MP3 naar Wav met LAME codec en je kan elke MP3 normalizen voor dat hij "gewav't" wordt.

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Nah, RMS zal wel het gemiddelde volume zijn. Probeer daar eens een waarde voor van tussen de 92 en 95 %. Dan moet het toch aardig goed zijn.

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Ik ben altijd bang dat de zachte stukken in de liedjes dan ook harder worden weergegeven, daarom gebruik ik het nooit eigenlijk..

Niet?
[Specs]

Verwijderd

Op dinsdag 23 oktober 2001 14:56 schreef SiGNe het volgende:
Ik ben altijd bang dat de zachte stukken in de liedjes dan ook harder worden weergegeven, daarom gebruik ik het nooit eigenlijk..
Wat jij bedoelt is AVC (Automatic Volume Control). Hierbij worden de zachtere stukken harder gemaakt, zodat overal het geluidsniveau overal ongeveer gelijk is. Dit is bij muziek nogal frustrerend, want als bijvoorbeeld een zanger begint te zingen, klinkt de achtergrondmuziek opeens een stuk zachter.
Bij Normalize wordt echter het hoogste geluidsniveau in het hele nummer opgezocht en vervolgens wordt het nummer zo veel mogelijk versterkt, zonder dat er enige geluidsvervorming optreedt.

Verwijderd

Op dinsdag 23 oktober 2001 14:56 schreef SiGNe het volgende:
Ik denk dat die kans vrij klein is eigelijk, een beetje fatsoenlijke normalizer scant eerst de hele track, en berekent aan de hand daarvan hoeveel 't volume maximaal omhoog kan, en past dat dan op de hele track toe. Problemen krijg je dus pas als je complete albums wil branden waarbij je bv 1 zachte intro track hebt en voor de rest hard opgenomen tracks...
Pagina: 1