abitkt7raid vindt HDD niet, win wel/niet-->VAAG!!

Pagina: 1
Acties:
  • 80 views sinds 30-01-2008

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-07 12:28
Hallo

ik heb abit kt7raid
op de raid controller zitten 2 seagate schijven, doen het allebei goed

op de ide1 en ide2 zitten achtereenvolgens mijn cdromspeler en mijn western digital8,4gig (caviar)
de cd speler detecteerd het bios, maar de HDD niet. Als ik het bios in ga en ik doe detect, vind hij hem soms. als ik reset is hij hem weer kwijt. Als ik windows in ga zit hij er niet bij, als ik dan detect new haredware doe, vind ie hem, maar als ik reset is ie weer weg

iemand een ideetje

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-07 12:28
ja...zeker

• mhzeater
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-07 14:09
Als de harddisk niet detecteerd, kun je er donder op zeggen dat hij gewoon naar de klote is.

Probeer het nog een paar keer en als hij het doet zo snel mogelijk informatie copieren en daarna dat ding open maken.

Is altijd leuk om te zien hoe zo'n ding nu precies in elkaar zit. :P

Zonder dollen: Ik denk dat het gebeurd is met die HD. Ik heb het zelf namelijk ook al een keer gehad en toen kwam er gewoon niks meer uit.

Asus TX97 AMD k6-3+ 450@500@83x6(hardware max)@2,5v(hardw min) 128kb L1 cache@500 256kb L2 cache@500 512 kb L3 cache@83 Alpha Pal6035+sunon@5v 256 Mb(hardw max) PC133@83 Voodoo3 2000 PCI 143@199@2,80v (with V mod) SB Live! Dmax 60+ 30Gb @UDMA33(hardw max)

Verwijderd

Ik heb ook zo'n problkeem gehad waar bij mn Baracuda II 10GB schijfie niet meer gevonden werd, en heel soms wel. SOms viel ie gewoon uit onder windows. Wat bleek, mn UDMA-100 flatcable was naar zn grootje, en de voedingssplitter was ook een beetje kritiek. Beiden vervangen en alles werkt weer perfect.
Dus probeer gewoon ff een andere kabel.
Wil dat niet dan zal je HD wel naar de kl#te zijn. Dan zou ik ZSM een nieuwe halen en alles daarop zetten.
Je kunt de oude altijd nog gebruiken voor backup van je nieuwe, gewoon een ghost erop en alle kabels eruit tot je m nodig hebt.

Verwijderd

met WD HDD's is het zeer belangrijk om de juiste jumper instellingen te doen.

Master single => zorg dat hij dan ook alleen geconnecteerd is met de betreffende IDE poort

Master => als er een ander apparaat.

niet uitgesloten dat HDD naar verdoemenis is.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik denk dat hij daar na twee jaar ook wel is achtergekomen :) Daarnaast staat dit oplossing tegenwoordig ook gewoon in de FAQ van het probleem-gerelateerde subforum (Opslagmedia & I/O Controllers dus) :)

/loze kick
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.