Toon posts:

Resizable form

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een resizable form. Zoiets als:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<table style="width: 100%">
  <tr>
    <th>
    Naam:
    </th>
    <td style="width: 100%">
    <input type="text" name="naam" style="width: 100%">
    </td>
  </tr>
</table>

Normaal gaat dit goed. Als je het formulier resized, dan krijg je geen horizontale scroll-bar.

Maar als er meer tekst in de input staat dan er ruimte voor is (met asp geinitialiseerd: value="<%=strName%>"), wordt de pagina breder dan het scherm, en komt er een scrollbar.

Ik heb het volgende al geprobeerd:
-textarea gebruiken, gaat goed, maar dan krijg je van die vervelende scroll-dingetjes;
-value pas vullen bij body onload: gaat meestal goed, maar niet altijd (ik kom maar niet achter het verschil)

Absoluut positioneren zou moeten werken, maar is ook beslist niet handig (tevens kan een bepaalde versie van IE5 daar niet goed tegen).

Mag ik de conclusie trekken dat resizable forms met HTML gewoon een brug te ver zijn, of wie helpt me?

• Peopeo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03-2022
Je moet ervoor zorgen dat de hele html-code is verwerkt voordat je de textbox vult met de 'lange zin'; je verkrijgt dan de schermvullende textbox. Anders denkt de browser dat de textbox even lang is als de tekst die erin moet en rekt ie em uit.

De enige manier om dat voor elkaar te krijgen die ik zo snel kan verzinnen is om de 'lange zin' in de textbox te zetten door middel van een timeout.

zoiets in je scriptcode dus:

setTimeout( 'naam.value = "hele lange zin, etc ..."', 1 )

Het feit dat ie het in jou page de ene keer wel goed doet en de andere keer niet komt waarschijnlijk doordat er iets plaats vind tussen het laden van de html-code en het vullen van de textbox. Dat 'iets' is dan het activeren van een input-/messagebox (alert in javascript) of zo.

Philips MSX 2 | NMS 8250 | 2 disk drives | 2 cartridge sloten | 256 Kb RAM | toetsenbord | TV connection | 3,58 MHz | geen hard disk |

Verwijderd

Topicstarter
Damn. Zo'n timing probleem heb ik eerder gehad met IE. Dat was als je window.showModalDialog gebruikt, en dan in die dialog een form submit, dan heb je bij onload vaak een probleem. :(

Leuke configuratie, overigens. Is je 5,25 360kB of 1.1MB?