Toon posts:

Mogelijkheden na tweaking ADSL modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem na het tweaken van het ADSL modem. Internetten zelf werkt goed alleen kan ik daarnaast bijna niks doen. We draaien hier 2 PC's (win98 & winME) Kazaa werkt maar dan hebben we het gehad. Apache wil niet meer, bulletproof server ook niet en om nog maar te zwijgen over FTP'jen! Ik heb via telnet het modem zo ingesteld dat ie alles naar de eerste PC (10.0.0.150) doorstuurd. (met defserver optie) Maar als ik via www.grc.com ga controleren staat alleen de Netbios poort open verder staat alles op closed of stealth mode (als firewall werkt). Wat ik wil is de poorten voor FTP, HTTP enz. gewoon opengooien.

Wie weet hoe ik dat voor elkaar krijg?
Ben niet bang om alles met het "handje" te doen als het maar lukt! Gewoon PC 1 alles open en PC 2 alleen internet.

p.s. even voor de grapjassen onder ons, ik ben zelf ADSL-monteur geweest dus lach er maar om als je wilt!

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Op dinsdag 23 oktober 2001 13:56 schreef labi het volgende:
Ik heb een probleem na het tweaken van het ADSL modem. Internetten zelf werkt goed alleen kan ik daarnaast bijna niks doen. We draaien hier 2 PC's (win98 & winME) Kazaa werkt maar dan hebben we het gehad. Apache wil niet meer, bulletproof server ook niet en om nog maar te zwijgen over FTP'jen! Ik heb via telnet het modem zo ingesteld dat ie alles naar de eerste PC (10.0.0.150) doorstuurd. (met defserver optie) Maar als ik via www.grc.com ga controleren staat alleen de Netbios poort open verder staat alles op closed of stealth mode (als firewall werkt). Wat ik wil is de poorten voor FTP, HTTP enz. gewoon opengooien.

Wie weet hoe ik dat voor elkaar krijg?
Ben niet bang om alles met het "handje" te doen als het maar lukt! Gewoon PC 1 alles open en PC 2 alleen internet.

p.s. even voor de grapjassen onder ons, ik ben zelf ADSL-monteur geweest dus lach er maar om als je wilt!
ADSL monteur geweest...aha. :)
bij deze dan: hahahahahaha!

FF serieus...kijk eens op www.weethet.nl. Daar valt wel het een en ander over ADSL en het Alcatel-modem te lezen. Misschien vind je daar de oplossing.

Veel succes!

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Staan bv 21 en 80 closed bij portscan? Dan zijn ze namelijk wel gemapt. Ik zou 139 trouwens liever dichthouden, erg link. Probeer daarom bij voorkeur alleen de poorten die je echt gebruikt te mappen: telnet naar je modem, 'nat', 'create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.150:21 outside_addr=0.0.0.0:21', saven en klaar.

Systeem

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem... ook poorten doorgesluisd door naar de modem te telnetten maar werkt nog steeds niet.... wat bedoel je precies met poorten die dicht staan in de poortscan..?

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Kijk effe in de handleiding van het modem. Bij de pro-versie moet je poorten open kunne zetten. Heb het zelf nog niet gevonden, maar heb dan ook nog niet echt gezocht. Standaard staan vrijwel alle poorten dicht. Wel zo veilig, maar ook niet echt handig.

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 oktober 2001 22:15 schreef vandenberg het volgende:
Staan bv 21 en 80 closed bij portscan? Dan zijn ze namelijk wel gemapt. Ik zou 139 trouwens liever dichthouden, erg link. Probeer daarom bij voorkeur alleen de poorten die je echt gebruikt te mappen: telnet naar je modem, 'nat', 'create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.150:21 outside_addr=0.0.0.0:21', saven en klaar.
Poort 21 & 80 staan dicht, het vreemde is dat poort 80 openstaat als Apache actief is maar hij is niet bereikbaar (security gat!?) 21 staat niet open, ook al draait er een ftpservertje. DIt resultaat is onafhankelijk van de firewall in de Speedtouch zelf. Het maakt echt niks uit of die nou aanstaat of dat ik hem uitzet. Hij slaat de instelling toch niet op in het ip.ini file-tje. Bij het direkt doormappen via create protocol voegt ie hem wel toe maar bereikbaar is ie nog steeds niet! Het vreemde is ook nog dat, least of all, de netbiospoort altijd openstaat, behalve als mijn software firewall aanstaat, weet iemand waar die achterlijke ingebouwde firewall goed voor is?
Ik weet het zelf echt niet meer en om op een andere reactie terug te komen, ik heb echt dagen achter elkaar zitten zoeken op i-net, maar kan echt niks vinden, zelfs niet toen ik de handleidingen door heb geploegd! Weet iemand misschien of je ook de firmware van de proversie kan uploaden? Het enige verschil lijkt mij de seriele poort die die niet kan vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 oktober 2001 00:18 schreef PepsterPep het volgende:
Ik heb hetzelfde probleem... ook poorten doorgesluisd door naar de modem te telnetten maar werkt nog steeds niet.... wat bedoel je precies met poorten die dicht staan in de poortscan..?
Poorten die dichtstaan bij de portscan, worden van buitenaf wel gezien maar staan "closed" deze zijn dus alleen zichtbaar en dus niet te gebruiken! Mijn vraag was dus; hoe kan ik deze poorten openzetten, zodat het lijkt of de poorten op deze PC direkt toegankelijk zijn via i-net ondanks dat ik met deze tweak via een gateway werk.

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Als je apart gaat mappen, moet je wel defserver uit zetten, anders werkt het niet. Heb je trouwens (sorry, zal wel, ff voor de zekerheid) de laatste softwareversie op je modem? Ik vind je probleem vaag, bij mij werkt het namelijk zonder mankeren.

O ja, om zonder NAT te werken, kijk hier.

Systeem

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Poorten open zetten staat in je handleiding die je bij je modem hebt gekregen..... Dit is gewoon een instelling van de Pro-modem

iRacing Profiel

Pagina: 1