Toon posts:

2 pc's 2xip adressen 2 pc's gamen = connection int

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb hier 2 pc's staan en een @home aansluiting met 2 ip adressen nu is het volgende
als de 2 pc's gaan internetten werkt het prima
maar als deze 2 willen gaan quaken online dan is het meteen CONNECTION INTERUPTED en dat is wel heel vervelend
ben hier nu al 3 weken me bezig om dat op te lossen maar krijg het niet gevonden
PLEASE HELP ME!!!!!!!!

Verwijderd

Sygate al geinstalleerd?
deze kan namelijk ook games sharen op internet

Verwijderd

Topicstarter
ik hoef helemaal geen sygate of dergelijke te instaleren
ik heb 2 ipadressen dus het is een kabelmodem en dan een switch en daarop 2 pc's dus ik hoef geen internet te delen
het rare is dat surfen gaat goed alleen dat gamen en vooral met quake dat loopt het niet??????

Verwijderd

2 (valid) IP adressen, 1 hub en 1 kabelmodem... :?

Verwijderd

Topicstarter
ja twee opgegeven ip adressen van @home kabelmodem-switch-2pc's

Verwijderd

Topicstarter
hallo weet niemand dit???????

Verwijderd

Helaas heb ik hier geen ervaring mee. Maar...heb je wel twee legale cdkeys voor Quake?

Probeer anders met twee computers tegelijk te 'pingen' naar 1 externe ip adres en kijk dan of je wel een constante reply packet krijg.

Veel succes met je zoektoch.

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat ik wel 2 legale cd key's heb
en van dat pingen zal ik wel eens proberen kijken of dat het constant is
bedankt.

Verwijderd

Sinds je al >3 weken bezig bent, raad ik je aan om je probleem en bevindingen wat uitgebreider te omschrijven. Bijv.: Quake server adres, port, versie OS, zo veel mogelijk, en eventuele prive-gegevens moet je ff dan natuurlijk een beetje vervalsen :p bijv. ip: 194.109.69.50 wordt xxx.xxx.xx.45 ofzo.

Misschien dat anderen dan ook een oplossing weet.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Neem mij niet te serieus

Ik denk dat het komt omdat je nooit 2 signalen tegerlijkertijd door een COAX kabel (van kabelmodem naar @HOME) kan proppen. Met browsen is dit niet z'n probleem maar met gamen wel omdat ie dan een "Stream" wilt maken.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 oktober 2001 11:07 schreef STOP het volgende:
Sinds je al >3 weken bezig bent, raad ik je aan om je probleem en bevindingen wat uitgebreider te omschrijven. Bijv.: Quake server adres, port, versie OS, zo veel mogelijk, en eventuele prive-gegevens moet je ff dan natuurlijk een beetje vervalsen :p bijv. ip: 194.109.69.50 wordt xxx.xxx.xx.45 ofzo.

Misschien dat anderen dan ook een oplossing weet.
nou ik zal zoveel mogelijk proberen te achterhalen
maar ik heb al geprobeerd met een server en dan 2 pc's eraan en in het begin heeft het wel goed gewerkt
maar sinds ik 2 ip adressen heb is het klote
zo het misschien zo zijn dat er bij @home je verbinding wordt opgedeeld ofzo met meerdere ip's?
denk dat ik toch maar terug ga naar 1 server en 2 clients
en dat kan ik denk het beste doen d.m.v. sygate ?

Verwijderd

Nou, ik heb een licht vermoeden dat de kabelmodem zelf een probleemoorzaak is...

Maar goed, mocht je onverhoop toch uiteindelijk kiezen voor 1 ip adres en internetsharing willen gebruiken, raad ik je 't volgende aan:

1) probeer eerst een internetsharing software te installeren op een van de servers, en geef je client (DHCP-client) internet via je nieuwe server ( 1 geldig internet ip adres dus.) - alvorens je abonement op te zeggen :P

2) als je uiteindeijk toch kies om met internet sharing te werken raad ik je aan om te beginnen met een makkelijk programma shareware/freeware die NAT-technologie ondersteund. Www.download.cnet.com kun je zulk proggies vinden. WinRoute is ook een goed proggie, maar daar moet je voor betalen.

2b) Heb je W98SE, W2k of XP dan kun je gebruik maken van ICS. Die is super transparant en verrekte makkelijk! In minder dan 7 klikwerk heb je 't opgezet *D

Succes met je keuze.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt ga het proberen

Verwijderd

teringkriebel tering GOT had ik hier een verhaal zitten typen met de complete uitleg, en DATABASE PROBLEMEN. alleen als je interesse hebt typ ik het opnieuw...... GVD *>*>* stelletje beunhazers hier bij GOT, tligt dr hier nog vaker uit als bij www.computersvoorkleinekinderen.nl

Verwijderd

Topicstarter
ja dat is vervelend ik heb ook al de hele middag zitten proberen om het forum te bereiken maar niets hoor
nu is het me dan toch gelukt om er door te komen
en het ligt er wel heel vaak uit!!!

Verwijderd

Hoord bij 'Algemeen' thuis ;) maar ik doe altijd CTRL+ALT, CTRL+C voordat ik iets verzend :p

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu mijn oude opstelling weer opgezet en dat werkt toch nog het beste
en dat is kabelmodem-server-2xclients
gewoon uit de server met een switch en een Inet deel progje sygate op de server en dat werkt nog steeds goed
het enige nadeel is dat 1 pc altijd aanstaat
maar goed.

Verwijderd

kzal het je ff kort uitleggen

manier 1 wat niet werkt

pc's krijgen ip's van @home, waarvan de eerst 3 blokken gelijk zijn, dus bijv. 195.235.121.*** is overal gelijk, alleen de laatste 3 cijfers zijn verschillend.
bij @home kunt je ip's in dezelfde subnet niet rechtstreeks benaderen, ik kan geen filetransfer naar de buren doen, zelfde subnet.

domste stelling van de maand
Jeroen_Tielen
Geplaatst door Jeroen_Tielen - woensdag 24 oktober 2001 11:11

--------------------------------------------------------------------------------
Ik denk dat het komt omdat je nooit 2 signalen tegerlijkertijd door een COAX kabel (van kabelmodem naar @HOME) kan proppen. Met browsen is dit niet z'n probleem maar met gamen wel omdat ie dan een "Stream" wilt maken.
dit slaat echt nergens op
Pagina: 1