Peltier voor Athlon 1400

Pagina: 1
Acties:

• Kolder
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

Kolder

Raaarrrr

Topicstarter
Hallo Luitjes,

ik had al ff in de search gekeken maar kon niet echt het gezochte vinden. Wat ik wilde weten is, Hoeveel Watt peltier element ik nodig heb om mijn 1,4GHZ Athlon te kunnen koelen naar een graad of 10-15. Het Peltier element moet ook nog weer gekoeld worden maar kan ik dat dan met luchtkoeling doen of moet ik gelijk overstappen naar waterkoeling. Er zijn berekeingen voor maar waar kan ik die formules vinden en wat is het vermogen wat een Athlon 1,4 afgeeft etc etc

Dat is het wel eigenlijk.
Greetz!!
Kolder

Whatever........

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
Volgens mij kun je hier wel genoeg over vinden in de search, maar goed.

Een 172 watt pelt is beina verplicht. 156 doet het ook nog, maar 80 niet. Een luchtkoeler kan die 156 nooit efficient wegwerken. Het nadeel is dan dat er in je case ook veel meer warmte terecht komt. Waterkoeling zou dan nodig zijn.

Ik heb ff naar je aantal posts gekeken >:). Maar als ik jouw was zou ik toch nog even wachten met waterkoeling. Zeker ook peltiers vormen heel wat meer problemen. Er zijn genoeg mensen met veel meer problemen met meer dan 29 posts.
(no flame intended)

iig succes ermee. dag luitje ;)

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:46
High-end waterkoeling + zware peltier + extra voeding is verplicht voor een Athlon, dus als ik jouw was zaou ik eerst maar eens beginnen met een normaal waterkoelingsysteem.

Verwijderd

Op dinsdag 23 oktober 2001 13:57 schreef roedie het volgende:

Ik heb ff naar je aantal posts gekeken >:). Maar als ik jouw was zou ik toch nog even wachten met waterkoeling. Zeker ook peltiers vormen heel wat meer problemen. Er zijn genoeg mensen met veel meer problemen met meer dan 29 posts.
(no flame intended)

iig succes ermee. dag luitje ;)
Waar slaat dat GVD op!!! Misschien weet die gozer 3280947349579357 keer zoveel van die zooi af dan jij en wou die alleen dit even weten. Het aantal posts staat niet gelijk aan het kennis niveau van een persoon.

• Kolder

Kolder

Raaarrrr

Topicstarter
Thanx Shorty

Whatever........

Verwijderd

geen probleem, ik wordt ziek van al die mensen die naar het aantal posts van een persoon kijken en daar hun conclusies uittrekken. Ook op andere forums komt dit voor. Zo ben ik op een forum 3 miljoen keer uitgemaakt voor newbie terwijl ik het forum al vele malen langer bezocht dan al die mensen bij elkaar, dat ik nou wat laat een account om te posten heb aangemaakt is mijn probleem.

Mijn voorstel is dan ook om gewoon het aantal posts weg te halen en niet meer te laten zien, het geeft allen maar gezeik!

EDIT: btw, welke case heb je en hoe warm wordt je proc? Ik wil m'n athlon koeler hebben!!! En ik wil weten of die Vulcano II het beter doet dan mijn ULTRA gare EP5-6I11 van Coolerkneuzen.

Verwijderd

punt blijft wel dat een Athlon 1400 + pelt niet echt simpel is. Als je hem op 1400 wil draaien is dat geen probleem, voltage op 1.5 of 1.6V en koelen maar, maar ik vermoed dat hij dan toch wil overklokken ... 1400 + 172W TEC = véél warmte die je kwijt moet raken, en je gaat zeker ver boven de 20° stressed uitkomen tenzij je je water redelijk koud kan maken ...

Verwijderd

Op dinsdag 23 oktober 2001 14:48 schreef shorty151 het volgende:

EDIT: btw, welke case heb je en hoe warm wordt je proc? Ik wil m'n athlon koeler hebben!!! En ik wil weten of die Vulcano II het beter doet dan mijn ULTRA gare EP5-6I11 van Coolerkneuzen.
ik heb ook zo'n coolermaster ding(zelfde type)
en ik hem m'n amd 1,1 op 1,3 stressed (na 4 uur }:O )op 48 graden!! dus dat gaat er nog wel mee door..ik weet nog veel slechtere koelers......

p.s:toch ga ik es aan water koeling beginnen >:)

Verwijderd

Ik heb een Thunderbird 1400 en een AOpen HQ08 en die van mij loopt op tot 63 of 65c.

• Kolder

Kolder

Raaarrrr

Topicstarter
Nou dat kreng van mij wordt echt enorm heet.

Als ik mijn kast dicht heb kan de temp oplopen tot wel 74°C

Da's dus zwaar suckie, in principe hoef ik dat ding niet over te klokken, maar ik wil wel een beetje normalerwer temepraturen.

Mijn kast is een standaard ATX kast met 4x 5 1/4 en 2x 3 1/2
300W voeding

zie http://www.norrod.nl Standaard ATX 95 piek
vrienden van mij hebben dezelfde combinatie en hun temp ligt gewoonweg veel lager 50°C Stressed

Met mijn kast open is het wel beter, dan gaan de temperaturen tot ongeveer hetzelfde als de jouwe Shorty.
(Met kamerventilator er vol op gaat het nog beter :) 54°C Stressed :))

Dussssssssss.... :'(

Greetz kolder

Whatever........

• Dennizz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07-2025

Dennizz

pc-70 mod in progress!

74 graden :? ongeklokt...

das fuckin hoog man,wat voor cooling zit erop ?
haal stressed @ 1400 44 graden ongv->1600 stressed ongv 49 graden...

koel dan ook wel met een globalwin WBK 38 met 7k delta HP erop

• Kolder

Kolder

Raaarrrr

Topicstarter
Denizzzzz

Waar heb jij je koeler vandaan en wat voor pasta heb je ertussen? ow en wat kost t ?

Thanx already!!

Kolder

Whatever........

• Dennizz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07-2025

Dennizz

pc-70 mod in progress!

Op dinsdag 23 oktober 2001 15:43 schreef Kolder het volgende:
Denizzzzz

Waar heb jij je koeler vandaan en wat voor pasta heb je ertussen? ow en wat kost t ?

Thanx already!!

Kolder
kep bij oc-shop die globalwin WBK 38 gekocht voor 79,- en AS2 voor 23,- (weet de huidige prijzen daar niet...)
www.ocshop.nl

owjah ps:beware of tha noise->je kunt nie meer rustig naar de wc :P

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
Op dinsdag 23 oktober 2001 14:48 schreef shorty151 het volgende:
geen probleem, ik wordt ziek van al die mensen die naar het aantal posts van een persoon kijken en daar hun conclusies uittrekken. Ook op andere forums komt dit voor. Zo ben ik op een forum 3 miljoen keer uitgemaakt voor newbie terwijl ik het forum al vele malen langer bezocht dan al die mensen bij elkaar, dat ik nou wat laat een account om te posten heb aangemaakt is mijn probleem.

Mijn voorstel is dan ook om gewoon het aantal posts weg te halen en niet meer te laten zien, het geeft allen maar gezeik!

Rustig maar, ik wil je alleen maar helpen. Je vragen komen wel zo algemeen over dat je er niet veel van lijkt te weten. Ik zeg niet dat ik er alles vanaf weer, maar wel veel(senior water tweaker >:)).

Maar dat is het probleem niet. Kijk eens op www.waterkoeling.nl daar staat een hoop leesvoer. Join ons op het waterkoeling forum voor meer vragen en gezzelligheid. Waterkoelers help ik altijd :). Gewoon ff doorklikken op waterkoeling.nl naar het forum
Pagina: 1