Auto Reconnect ADSL + disconnect probleem ...

Pagina: 1
Acties:

• Skeleton353
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

Topicstarter
Ik heb de search gebruikt maar niets (zinnigs) gevonden. Daarom deze topic .. :)

Ik zit met 3 problemen :'(

1 : Om de x-aantal tijd (elke dag) krijg ik een 'server has dropped the connection" melding op mijn server pc (externe ADSL via netwerkkaart).
Is dit normaal, of zou ik in principe deze (fout)melding niet mogen krijgen ?

2 : Soms gebeurd het dat (als ik wil inloggen met adsl), er een foutmelding komt dat mijn password en login niet juist zijn |:( . Nochthans heb ik niets veranderd aan de settings oid. Enkele uren nadien terug proberen , en ik ben WEL op het internet |:( . Dit heb ik per week toch eens zitten.

3 : Weet iemand waar ik een reconnect scriptje kan halen ? En welke is volgens jullie eigen ervaring het beste ?
Aangezien ik niet veel zin heb om telkens naar mijn server te hollen om weer een connect te doen na een 'dropped connection'.
Normaal moet je eerst op 'OK' klikken bij die melding , kan dit geen kwaad bij een reconnect script ?

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

• Skeleton353

Skeleton353

Topicstarter
Echt niemand :'( :'( :'(

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Heb je een getweakte adsl-modem? of een standaard? Als je hem getweaked hebt dan kun je via je browser naar je modem gaan. daar kun je bij de connectie kiezen voor keep connection alive (ofzoiets was t dacht ik. Zit op mn werk dus kan het nu niet bekijken) Hier kun je zorgen dat als de connectie toch word verbroken (wat eigenlijk nooit gebeurt) de connectie meteen weer word hersteld

iRacing Profiel

• Skeleton353

Skeleton353

Topicstarter
Op woensdag 24 oktober 2001 11:58 schreef kroegtijger het volgende:
Heb je een getweakte adsl-modem? of een standaard? Als je hem getweaked hebt dan kun je via je browser naar je modem gaan. daar kun je bij de connectie kiezen voor keep connection alive (ofzoiets was t dacht ik. Zit op mn werk dus kan het nu niet bekijken) Hier kun je zorgen dat als de connectie toch word verbroken (wat eigenlijk nooit gebeurt) de connectie meteen weer word hersteld
Euhm neen, ik heb hem "niet" ge-tweakt .
Het is de normale (externe) alcatel Home speed Touch modem.
Ik heb niets veranderd aan de firmware of wat dan ook :)

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Ik neem aan dat je een ethernetmodem hebt, die kun je heel makkelijk tweaken....dat barst van de voordelen, onder andere voor het ondervangen van jouw probleem. Kijk maar eens rond op tweakers.net voor een handleiding (die op bruring.com moest er van Alcatel vanaf, dus vandaar dat je ff moet zoeken, maar hij is nog volop beschikbaar)

iRacing Profiel

• Skeleton353

Skeleton353

Topicstarter
Op woensdag 24 oktober 2001 12:57 schreef kroegtijger het volgende:
Ik neem aan dat je een ethernetmodem hebt, die kun je heel makkelijk tweaken....dat barst van de voordelen, onder andere voor het ondervangen van jouw probleem. Kijk maar eens rond op tweakers.net voor een handleiding (die op bruring.com moest er van Alcatel vanaf, dus vandaar dat je ff moet zoeken, maar hij is nog volop beschikbaar)
Het klinkt misschien wat vreemd van mij, maar ik 'tweak' hem liever (nog) niet. Ik ben tevreden op de manier hoe hij nu werkt, maar wens gewoon zo'n re-connect scriptje als dit zou kunnen.

Oja, ik heb Planet Internet in Belgie (ADSL) en werk met Windhoos ME

• Skeleton353

Skeleton353

Topicstarter
ik ga wenen :'( :'(

Pagina: 1