Toon posts:

draytek route naar eigen ip

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb via xs4all de draytek 2200E besteld, en hij bevalt uitstekend. Ik heb echter een probleem.

Ik heb met NAT een aantal machines met internet verbonden, en de IIS van een van deze machines van buitenaf beschikbaar gemaakt.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat mn externe ip ook van binnenuit te bereiken is? Nu is het ip van de "externe website" voor intern gebruik 192.168.0.45, maar ik wil binnen ook mn 213.*.*.* adres kunnen gebruiken, ivm testen.

Voordat ik die drytek gebruikte, had ik in de HOST file van mn winroute pc het 213 ip opgenomen, maar bij de drytek zie ik nergens iets van een host file....

Alvast bedankt

iemand een idee?

Verwijderd

Topicstarter
op de draytek site las ik het volgende:

De router "ziet" zichzelf niet op zijn externe IP-adres. Laat dit door iemand vanaf een ander aansluiting testen of stel in de webbrowser de proxy van uw ISP in.

beu.... :( kan dus niet.... nep... moet ik alles door de proxy doen....

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
ok nu weet ik genoeg :) ik heb dus binnenkort een aantrekkelijk geprijsde draytek in de aanbieding..nothing beats a ouwe p-133 met linux en ipmasq (8>

• Rarz
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-06 21:56
Dat kan helaas niet .. om je Webserver van 'binnen' te benaderen moet je het IP van de machine gebruiken. (Of de naam als je windows gebruikt.)

Ik heb twee webservers draaien (IIS4 en IIS5) op twee verschillende machines van buitenaf is de IIS5er te benaderen (langleve portforwarding), en van binnen surf ik gewoon met http://felicia/ of http://lilith/

Er staat inderdaad in de handleiding van de DrayTek dat het (nog) niet mogelijk is om met je 'buiten' IP te surfen. Maar er wordt aan gewerkt, en het zal in een toekomstige update waarschijnlijk wel worden toegevoegd. :)

When in question, when in doubt, run in circles, scream and shout.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wat kun je van buitenaf wel testen dat van binnenuit niet te testen is dan?