Toon posts:

Werkt dit : GF3+ 36W Pelt + Luchtkoeling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of de volgende combi werkt : Op men GPU een 36W Pelt i.c.m Luchtkoeling. Of werkt dit niet omdat de GF3 te veel warmte uitstraald om gekoeld te worden door de Pelt ??

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:41
Denk dat 36W te weinig is voor een GF3. Denk dat je aan 60W pelt moet denken oid.

Verwijderd

Topicstarter
Denk je dat ik deze kan koelen met een luchtkoeler, ben ermee bezig om een Globalwin Fop 38 erop te gooien ?!

Verwijderd

Op dinsdag 23 oktober 2001 13:43 schreef pangodes het volgende:
Denk je dat ik deze kan koelen met een luchtkoeler, ben ermee bezig om een Globalwin Fop 38 erop te gooien ?!
ja, 30 watt is nog te koelen met lucht

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
Op dinsdag 23 oktober 2001 13:48 schreef zonietdantochwel het volgende:

[..]

ja, 30 watt is nog te koelen met lucht
Dat is dus het probleem niet, dat gaat makkelijk. Maar ik weet niet hoeveel een GF3 voor warmte uitsloopt. Ik zou ook een 60 ofzo kopen daarvoor, en dan gewoon een senfu erop. Heerlijk :)

Als je dan toch bezig bent wil je mem ook wel wat he. Je zult wel weten dat het ze beide gelijk overgeklockt moeten worden, want anders is het resultaat nihil.

Verwijderd

Topicstarter
Als het geld er was, zou een mooie senfu erg leuk zijn. Men geheugen is nu ook al actief gekoeld met een koperen sinks met 3x 40 mm fan. Ben ook benieuwd of een 60W pelt gekoeld kan worden met men FOP38. Iemand nog ervaringen ???

Verwijderd

Hmmz, 60W TEC met een FOP38 word kritisch. De FOP38 heeft een thermische weerstand van 0.21K/W. Een 60W TEC + GF3 produceert ongeveer 120W, dus je FOPje word wel erg warm.

Verwijderd

Topicstarter
Kan ook overgaan op een andere luchtkoeler, enige ideën ?? Alpha PEP66T, Swiftech MC370, Thermosonic Thermoengine ?? Andere koeler tot rond de 120,- ?

Verwijderd

Mischien moet je echt eens aan waterkoeling gaan denken, want jouw kast gaat straks waarschijnlijk een teringherrie maken. koop gewoon een goedkoop waterblokje, of maak er zelf een, das ook niet zo moeilijk. Een waterpompie van de dierenwinkel eraan, radiatorjte van de sloop. Ben je mischien wel wat meer dan 120 piek kwijt, maar dan heb je ook wat.

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

je kunt je GF3 coolen onder de 0 als je wilt maar verder dan 280mhz kom je haast niet. je moet dan denken aan Vmod.
Pagina: 1