abit bellen...

Pagina: 1
Acties:

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
misschien zinnig... ik ga dat zo ff doen, met die problemen die heel erg veel voorkomen (gaat voornamelijk over KG7 en de KT7)

: Muis hapert in win9x
: UltraDMA op de HD werkt niet met win2k/XP

heeft iemand toevallig heel snel een oplossing al gevonden en wilt hem posten hier (dat scheelt eel telefoontjes naar abit :P )

en ik denk dat veel mensen hier wat aan hebben!!
(ow jah...er zit nu nog maar 256mb in men mobo.. ff eruitgesloopt)

hopelijk weet iemnand binnen het uur wat... want ik word zowat een }:O

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
mmz.. et enigste wat ze zeggen wat er aan de hand is is dat ik men HD op de RAID controller moet zetten (verder ook niet)

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:21
die mensen daar bij abit zijn niet echt slim, dus denk niet dat ze je veel kunnen vertellen. had eerst problemen dat heel m'n systeem schokte (geluid ook) als ik een andere hpt raid driver gebruikte als 1.03b(=heel oud).
begonnen zij erover dat ik m'n live naar een ander slot moest verhuizen om zo het krakend geluid op te lossen???? volgens mij had ie poep in z'n oren. :(
en nee, hij had het nog nooit meegemaakt terwijl het een algemeen probleem was. heb hem zelfs nog verwezen naar de kg7 faq maar het enigste wat er nog uitkwam is dat ik anders het bord maar moest omruilen???

maar goed, nieuwe drivers zijn er en probleem is opgelost :)

Verwijderd

als je ze aan de lijn hebt: doe ze de groeten 8-)

• sharkzor
Op dinsdag 23 oktober 2001 14:15 schreef gitaarwerk het volgende:
mmz.. et enigste wat ze zeggen wat er aan de hand is is dat ik men HD op de RAID controller moet zetten (verder ook niet)
om nog ffe op jouw probleem terug te komen, ik neem aan dat je de hd op een ata100 kabel heb hangen? (80 aderig).
anders moet je het toch bij je hd gaan zoeken... jumper instelling van hd? echt goed in de bios rond geneust? je kan geloof ik ook dma uitzetten in het bios.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
klopt.. ik MOEST de dma in de bios uitschakelen anders werkte hij niet bij XP en WIN2000

bij win9x wilde hij wel met udma..maar toen ging hij schokken..als ik draai met Pio4 en 512mb ram is er niets aan de hand.. maar ik heb wel enorm snelheidsverlies..

Met die highpoint RAID, heb ik de nieuweste drivers en bios..etc.. maar nooit aangehad... bij iedereen werkt het systeem perfect met de nieuwe drivers etc. dus waarom zou ik als het goed werkt mijn systeem niet overzetten op raid?

trouwens.. over die SBLIVE naar een ander slot zetten is wel een oplossing.maar het hielp niet bij mij :) hehe.. uhmz... nu ben ik op dit moment bezig met die raid configuratie.. ik snap er de ballen van..nieuw voor mij..dus ff lekker TFS gebruiken :9

ow jah..weareborg : ik heb die blauwe IDE kabels gebruikt voor men HD die ik bij de mobo kreeg!.. dus dat zal wel goed zijn?? ps..men cd-roms gebruiken dezelfde kabels.. en de dvd wil wel ata66 gebruiken en die andere niet..
misschien gewoon een brak mobo?
enigste probleem wat ik niet leuk vind, als ik em om moet ruilen.. want dan moet ik de proc er weer opniew opzetten.. dan kan ik em WEER mollen.. :( bah

• MadMax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-07 10:01

MadMax

Dammax

Gitaarwerk : Draait jouw systeem wel lekker met 1 GB aan geheugen? Mijn systeem trekt tot 768 MB maar bij 1 GB onder Win2k geeft hij continue errors.

We hebben trouwens veel dezelfde componenten: TB 1,4 - Abit KG7-Raid, 1 GB Kingston DDR - Silverado Noisecontrol

Game sys specs - Laptop specs - Server specs

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
nou..om eerlijk te zijn
bij 512 draait ie goed
maar als ik 1024 erin zet totaal dan krijg ik dit de hele tijd

A page fault in a non paged area.

en dit lijkt weer een bug te zijn van de RAID
terwijl die normaal uit staat

Heb jij problemen gehad met UDMA ??\

ow jah.. mijn hd kabeltje is gewoon die blauwe met 39 pinnetjes
hierbenee :)
:::::::::'::::::::::

Verwijderd

vraag meteen wanneer de KR7A uitkomt en wat de verwachte prijs is. Daarnaast of het bord beschikt over Abit Engineerd

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
ik heb ze al weer een half uur gelee gebeld :P
dus volgende lichting als ik er niet uitkomt..

Verwijderd

Ik heb op mijn KT7-A RAID ook 1GB zitten onder ME, no problem loopt retesnel. Ik heb er ook 2x512 + 1x128 in gehad maar dat wou wel eens problemen geven, bij bus snelheden tot 145MHz terwijl ze dat allemaal wel aan kunnen, maar dat komt gewoon door overbelasting van de chipset neem ik aan.
Mijn muis hapert ook wel eens, vooral met kopieren van een bestand van of naar een HD aan de RAID controler. Dan kan ik eigenlijk niks meer doen met mn AMD 1,5GHz 1GB :(. Iemand een ID?

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
nee..dat was in mijn begin ook
ik had geinstalleerd op men oude celly466
met me erop..toen zetteh ik em over in deze pc toen ie goed was.. > en voila..alles liep smooth..
todat ik dus XP eropging zetten..en toen weer ME en toen 2000 en toen 98 en stilll same probs

tis wel vage shit.. hoe komt et dat bij anand tech en hard oc het iedereen wel lukt en deze problemen dan niet hebben..

ik heb al heel wat gepost op die forums van viahardware en overal etc..

en iedereen heeft er problemen mee.. slechts enkele hebben een goeie pc hiervan...

of abit naait ons?? mmz.. ik hoop van niet

mmz..al deze problemen had ik echt NOOIT op mijn celly.. ik durf gerust te zeggen, dat bij content creation en dat soort dingen (hou ff 3d erbuiten..want dat leip niet :) )
gewoon veel sneller was en stabieler werkte dan alle pentiums en AMD bij melkaar.. de volgende computer word denk ik weer een celly..die lopen hier beter dan een p3, maar goed..alleen vor 3d dingen minder

maar ff weer ontopic..

misschien moeten we een gezamelijke prbolemen mail opzetten een dan naar anandtech of tomshardware sturen???
die kunnen vast veel vertellen..

• MadMax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-07 10:01

MadMax

Dammax

Ja, ik krijg ook die "page faults in non paged area"! Wat dat haperen met die muis betreft, daar heb ik geen last van. Nou zou dit kunnen komen omdat ik "nog" niet gebruikm maak van de raid-controller omdat een van m'n twee IBM HD's het begeven heeft. Verder eigenlijk nog geen problemen tegen gekomen behalve dan dat 1 GB probleem :(

En wat 3D betreft, m'n systeem draait super! In UnrealTournament 1024x768 met verder alles aan. Als ik tegen de muur sta met m'n gezicht dan schiet de FPS naar ongeveer 450! Gemiddeld kom ik uit op ongeveer 175FPS

Game sys specs - Laptop specs - Server specs

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
mmz.. in win9x heb je geen ;last van gigabyte problemen,... dat weet ik..maar wel last weer van haperende muis...maar dat heb weinig met raid te maken.. als je de laatste update en raid uitheb staan in je mobo.. neem ik aan...

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Op dinsdag 23 oktober 2001 15:40 schreef klausewitz het volgende:
http://www.viahardware.com/faq/kg7kr7/kg7kr7faq.htm

http://www.viahardware.com/faq/kt7/kt7faq.htm

Laatste keer dat ik er naar verwijs....... www.viahardware.com
ik denk dat ik die wel ongeveer 20x heb doorgelezen..
nou goed..hier gaat de 21e keer |:( ahahha :9

ok..kheb wat gevonden
There is a tip helps you to enable DMA mode for IDE drives by changing the setting of "Drive Ultra DMA" from default "Auto" to "Disable" in BIOS. Say, the IDE drive is on IDE-1 master,

BIOS setting -> Integrated Peripherals -> Onboard IDE-1 Controller-> Master Drive Ultra DMA -> Disable -> Save & Exit

Whenever the above setting done, Windows 2000 will enable DMA mode as your wish.

Verwijderd

Zie je maar. Wie zoekt zal vinden....

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Op dinsdag 23 oktober 2001 16:02 schreef klausewitz het volgende:
Zie je maar. Wie zoekt zal vinden....
:9 hehe.. nou nog kijken of het werkt :)

Verwijderd

Als je 't bij viahardware niet vindt, vind je het volgens mij nergens...

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
klopt..
nu staat hij zoals gewoonlijk weer op PIO4

en in Win2000 staat ie op : Transfer Modus : DMA
dat zal wel betekenen dat ie dus op DMA moet staan...
trouwens wel vreemd..op andere mobo's hoeft et niet..nou ja..vind het neit heel egr... ik vond em wel snel lopen..als men hd werkelijk PIO 4 stond...dan was we niet mee te werken,..dat weet ik nog toen ik een 1 gig hd net in men nieuwe celly 466 had :) hehe...

maar goei.. dat is gewoon een fout die geen fout was |:(

nu alleen nog die page fault error verhelpen..maar ik ben bang dat er 2 dimms uitmoeten..

ps..weet iemand waar je tests kan vinden over 4 dimms??

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Wat betreft die fouten als je 1GB erin doet, doet me sterk vermoeden dat je geheugen niet helemaal lekker samenwerkt, of die ander module corrupt is... Stop eens de hele 1GB erin, en draai eens GoldMemory. Na een nachtje heeft ie elk bitje van je geheugen getest.. heeft bij mij heel wat zoekwerk verholpen.

trial versie is goed genoeg: http://www.goldmemory.cz

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• sharkzor
Op maandag 29 oktober 2001 00:47 schreef axis het volgende:
Wat betreft die fouten als je 1GB erin doet, doet me sterk vermoeden dat je geheugen niet helemaal lekker samenwerkt, of die ander module corrupt is... Stop eens de hele 1GB erin, en draai eens GoldMemory. Na een nachtje heeft ie elk bitje van je geheugen getest.. heeft bij mij heel wat zoekwerk verholpen.

trial versie is goed genoeg: http://www.goldmemory.cz
of je kan het freeware proggie www.memtest86.org downen.

Verwijderd

Op dinsdag 23 oktober 2001 14:52 schreef weareborg het volgende:
begonnen zij erover dat ik m'n live naar een ander slot moest verhuizen om zo het krakend geluid op te lossen???? volgens mij had ie poep in z'n oren. :(
en nee, hij had het nog nooit meegemaakt terwijl het een algemeen probleem was. heb hem zelfs nog verwezen naar de kg7 faq maar het enigste wat er nog uitkwam is dat ik anders het bord maar moest omruilen???
Vooral niet doen natuurlijk. Het is de meest bekende en oudste oplossing voor problemen.

Maar jij weet het natuurlijk weer beter. Zo langzamerhand ben ik jouw houding een beetje moe. Als je het beter weet, waarom vraag je het dan ?????
Pagina: 1