Toon posts:

pc wil niet meer opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
pc wil niet meer opstarten,hij komt niet meer door de bios heen.Hij hangt op het moment dat hij met win.moet starten.Dus ik krijg alleen een zwart beeld en verder reageert niks meer.
-bios gereset==>geen resultaat
-bios alles op defaults gezet==>geen resultaat
-batterij eruit en alles weer default==>geen resultaat
-andere videokaart in==>geen resultaat
-hardeschijf op andere pc geprobeerd,na al die reparatie van fouten hardeschijf geformatteert en win2000me opnieuw geinstallerd en HIJ DOET HET,maar helaas voor een keer,na een vastloper en een herstart doet weer niks meer.Alles wat ik gedaan heb weer herhaald maar deze keer zonder resultaat.
Ik sta voor een raadsel,hardeschijf,memo op andere pc draait goed,wat kan hier nog stuk zijn??????
Mijn zoon wil zijn pc zosnel mogelijk voor elkaar hebben dus help ons:?:?
Oproep aan Darklord,volgens mij heeft hij de zelfde probleem gehad maar hij had hem ook niet opgelost,ik zou graag willen weten hoe hij deze probleem opgelost heeft????Graag reactie DARKLORD

Verwijderd

Piept em ook nog wat of is dat alles wat we krijgen te weten ? >:)

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 20:35
heb je de search al gebruikt?

edit: probeer eens een andere voeding wil ook wel eens helpen (uit ervaring) :)

Verwijderd

Ik begrijp uit je verhaal dat je wel je bios inkunt, probeer 'm dan is te flashen met een nieuwe bios!!Dat wil ook nog wel is wonderen geven!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op dinsdag 23 oktober 2001 13:31 schreef vildan het volgende:
-hardeschijf op andere pc geprobeerd,na al die reparatie van fouten hardeschijf geformatteert en win2000me opnieuw geinstallerd en HIJ DOET HET,maar helaas voor een keer,na een vastloper en een herstart doet weer niks meer.
wat staat er nu op 2000 of millennium.

ik zou gaan voor nieuwe bios en minimal boot, kijken wat ie dan doet, voeding lijkt niet het probleem

• juanp
  • Laatst online: 18-08 20:35
Op dinsdag 23 oktober 2001 14:12 schreef terw_dan het volgende:

[..]

wat staat er nu op 2000 of millennium.

ik zou gaan voor nieuwe bios en minimal boot, kijken wat ie dan doet, voeding lijkt niet het probleem
als hij wel in de bios kan komen dan lijkt het mij ook niet de voeding maar eerder iets in z'n hd of een ide controller.

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-07 16:50
okay. in een andere PC heb je de fouten gerepareerd, en na 1 foutmelding hield 'ie er mee op, correct?

in het geval van bad sectors... die krengen willen nog wel eens uitbreiden. volgens mij heeft dat ermee te maken. verder zou ik 't ook niet weten...

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

• WHiZZi
  • Laatst online: 19-08 16:28

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Op dinsdag 23 oktober 2001 13:31 schreef vildan het volgende:
pc wil niet meer opstarten,hij komt niet meer door de bios heen.Hij hangt op het moment dat hij met win.moet starten.Dus ik krijg alleen een zwart beeld en verder reageert niks meer.
Dus hij loopt wel door je BIOS heen?
Over wat voor BIOS hebben we het hier eigenlijk (Award, Phoenix, American Megatrends)?

En opstarten vanaf floppy helpt ook niks ?

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Verwijderd

Loopt ie vast met blauw scherm of gewoon in 1 keer alles weg? Laatste geval had ik ook. Bleek voeding kapot te zijn. Dat ding gaf af en toe stroom aan het moederbord. Soms helemaal niet. De cdromspeler en de hd bleven gewoon actief. Weird huh :?

Heb dus ook alles getest. Uiteindelijk met andere voeding, en klaar.... liep weer als een trein.

Raar maar waar.
Pagina: 1