onChange check

Pagina: 1
Acties:

• mark_gl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:18
Ik wil op een invoer veld een controle uitvoeren
Dit heb ik:

<input type="text" name="T1" size="20" onChange="alert('boe')">

Maar hij voert de alert pas uit nadat je buiten het veld klikt, hoe zorg ik ervoor dat ie uitvoert zodra je echt in het veld bent aan het editen? Dus zodra ik een waarde heb ingevoerd

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als je hem niet mag veranderen zet je er toch gewoon 'DISABLED' in?

• mark_gl
Maar je mag die waarde juist wel veranderen !!! Zodra die edit wordt verandert moet ie een alert geven

• Explore
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-04-2011

Explore

Op zoek naar werk

Gebruik geen onChange, maar onKeyUp. Die werkt het beste, behalve als men besluit een toets ingedrukt te houden, natuurlijk... onKeyDown levert echter niet het jusite effect, zoals je wel zult merken als je gewoonweg wat test.
onKeyDown enzo lopen 1 key achter, terwijl onKeyUp reageert op de laatst ingedrukte toets.

[ specs ] [ Tweaker gallery ]

Verwijderd

onChange is meer voor als je iets uit een lijst kiest.

Kies voor jou methode bv. onBlur()

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:31
misschien dattet kan met onBlur, het tegenovergestelde van onFocus dus

[edit]
tiswat zeg, reageert tizzwat in de tussentijd :P

Verwijderd

Niet echt een oplossing denk ik, want met OnBlur moet je ook eerst naast het vak klikken om em wat te laten doen... en dat heeft ie met OnChange ook al.

Maarreh... wat wil je eigenlijk invoeren? Want als het om een heel woord gaat, dan zul je toch op een of andere manier moeten aangeven dat het woord compleet is, bv door er een knopje achter te zetten.

Gaat het om een validatie van een formulier (bv. of een emailadres geldig is), doe dit dan gewoon in een functie die aangeroepen wordt bij een submit. In die functie check je een rits velden en geef je de alertjes. Is alles goed, dan voer je vanuit die functie een document.formuliernaam.submit(); uit. Als je een voorbeeldje wil moet je me maar ff mailen.

Als het echter om het invoeren van maar 1 letter gaat (denk het niet aangezien je size=20 gebruikt) kun je inderdaad het beste OnKeyUp gebruiken.

Suxxes! :)

• mark_gl
Ik heb de oplossing via onKeyUp
je mag namelijk geen letters invoeren zodra ie een letter invoert reset ik hem
Pagina: 1