speakers of geluidskaart?

Pagina: 1
Acties:

• Shagura
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 21:46
Ok, ik zit met een probleempje:
Is het nou beter om een goede geluidskaart te kopen, of om nieuwe speakers te kopen, of allebei.

Dan zegt elke malloot waarschijnlijk allebei, omdat ik nu een onboard geluidkaart heb met crappy speakers.

Maar nu vraag ik me af wat nou meer boeit, een goede geluidskaart, of goede speakers? Ik hoef op dit moment geen 5.1 systeem en geen dolby digital theatre surround sound, maar later wil ik dat misschien wel en dan is het natuurlijk handig om al een 5.1 geluidkaart te hebben, maar mijn boxen zijn op dit moment ongeveer kapot....

• originalmycroft
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 20:33
Ik zou voor de speakers gaan, maakt m.i. meer uit dan je geluidskaart.

• Shagura
Maar hoeveel is het dan beter als ik het allebei zou kopen? Is het gewoon zonde van goede speakers als de geluidskaart crap is of boeit dit niet?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:37

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verschil tussen een andere geluidskaart hoor je op 95% van de PC speakers niet. Verschil tussen andere PC speakers hoor je op 95% van de geluidskaarten wel.

Zolang zaken als A3d/EAX/Dolby/Wavetable/Whatever je echt niets uitmaken, moet je gewoon een geluidskaartje hebben dat lekker werkt (dus niet je systeem vertraagt met crappy drivers enzo). verder zou ik dan al het overige budget in speakers steken :).

Ik weet dat een nieuwe geluidskaart kopen verleiderlijk is, omdat alle fabrikanten het doen voorkomen dat een nieuwe kaart gelijk een stuk beter klinkt enzo. Maar dat is helaas niet zo sterk het geval als ze beweren, en het is ook erg moeilijk mensne daarvan te overtuigen.

(Neem mijn huisgenoot, die wil persé een SB audigy van 600 piek met een pc speakersetje van 350 piek, terwijl hij veel beter gewoon met z'n SBlive kan doorgaan en er dan voor 950 piek een lekker speakersetje aan vast kan knopen :{, aangezien hij gewoon beter geluid wil hebben, maar de volgens hem belangrijke specs van speakers worden niet veel beter naarmate ze duurder worden, en op die live krijg je ineens wel allemaal (controleerbare) kreten, dus zal een live audigy wel beter zijn, is zijn redenering |:().

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Shagura
dank dank dank dank dank dank dank dank dank dank dank dank dank dank dank dank dank dank dank dank dank dank dank dank dank dank dank dank dank dank dank dank dank dank dank dank dank dank dank dank dank dank dank dank dank dank dank dank
:)

• Shagura
ok dan heb ik nog 1 klein dingetje en dan ben ik weer helemaal happy *D. Boeit een versterker dan voor goed geluid of is die alleen voor hard geluid? (met een constructie van crappy geluidskaart en goede boxen).

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:37

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 23 oktober 2001 13:19 schreef Shagura het volgende:
ok dan heb ik nog 1 klein dingetje en dan ben ik weer helemaal happy *D. Boeit een versterker dan voor goed geluid of is die alleen voor hard geluid? (met een constructie van crappy geluidskaart en goede boxen).
Nee, een versterker boeit in meer of mindere mate ook voor goed geluid. Maar die invloed is maar vrij klein. Een cambridge audio versterker van 200 piek, zal waarschijnlijk al prima klinken met wat kleine eltax speakertjes :). (richersounds)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Shagura
jij bent echt kewl ;)

• Shagura
maar is eltax zo'n goed merk dan? (ken het namelijk niet, maar ik ken ook niet veel)
Pagina: 1