-== Het grote RH7.2 topic ==-

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022
Laten we beginnen met een simpele vraag...
Gaan jullie switchen naar RH7.2? Mijn servers iig niet, ze lopen al lang mooi en stabiel op 6.2...

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:00

MAZZA

Barbie is er weer!

Ik zal nooit een RedHat server draaien. Slackware power!! (en anders Debian ;) ).

Sorry, nutteloze reply ;)

Verwijderd

Ik ben nu RH7.2 aan het slurpen en ga dan eens testen. Wanneer het lekker draait moet de server er als 1e aan geloven!

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
ik ga heb deze week denk ik even downloaden en testen
m'n server blijft rustig pruttelen onder debian

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Ik draai nu al enige tijd Mandrake als Desktop maar ben niet echt tevreden over de stabiliteit van vooral de X omgeving. Grote vraag is echter of dit komt door de grote hoeveelheid unstable/beta progs die ik draai of dat dit toch komt door Mandrake. Ik zou graag ervaringen willen horen van mensen die RH 7.2 op hun desktop draaien en als dit bevalt ben ik ook zeker te overtuigen dit te gaan gebruiken.

* x-wolf heeft net naar Mandrake 8.1 geupdate en dat gaf ook al weer het nodige config werk. RH zal geheel opnieuw zelfs geinstalleerd moeten worden dus kost nog meer tijd :'(

• Dikkie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:12
Ik ga me er niet aan wagen.
Ik heb een weekie geleden RH7.1 erop geknald(servertje), en die draait (nog) heerlijk.

• ZyMoTiC
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-04 00:48

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

wat is die SRPMS versie??

die 1e 2 snap ik nog wel maar wat is dat SRPMS dan?

Bla, bla, bla, komkommer is geen sla.

Verwijderd

Ik ga denk ik eerst op een oudere computer dan mijn server waar RedHat 7.1 op draait, RedHat 7.2 installeren en kijken of alles vlekkeloos verloopt.
Daarna upgraden naar kernel 2.4.12 en nog wat andere tools installeren.
Pas als deze computer een week ofzo lekker draait dan zal ik mijn server upgraden naar 7.2

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 08:07
Mijn server gaat er denk ik ook aan geloven. Ik heb vorige week nog Redhat 7.1. erop gezet maar perongeluk is de verdeling van mijn partities niet helemaal flex gelopen. Een goeie reden om er nu 7.2 op te zetten :)

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
edit:

zullen jullie toch wel weer hebben opgevat als flame dus daarom heb ik 'm maar weer weggehaald

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Verwijderd

Op dinsdag 23 oktober 2001 14:04 schreef ZyMoTiC het volgende:
wat is die SRPMS versie??

die 1e 2 snap ik nog wel maar wat is dat SRPMS dan?
Source RPM. Als je een SRPM hebt, met de source code in dus, kun je simpel via rpm --rebuild file.src.rpm een RPM maken. Die komt dan in /usr/src/redhat/RPMS te staan (als ik me niet vergis). Je kunt ook patches toepassen op die RPMS en dan zelf een custom RPM maken e.d., je kunt er echt veel mee.

• Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-08 13:14

peace, love & linux

ik heb hem net ff gedownd en geburnd en ga hem vanavond wel even testen.

Waarschijnlijk blijf ik het niet draaien, want mn server draait heerlijk met debian. Maar ik kan het gewoon niet laten om een nieuwe distro/versie altijd even te proberen (verwisselbare hd's roelen)

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

tja, misschien ga ik het wel eens proberen, heb nu een harde schijf waar Mandrake op staat, maar dat vind ik dus echt 3 keer niks. Misschien gooi ik RedHat er wel eens overheen om te testen os het wat is. Gebruiken ga ik het toch niet, Debian en Windows 98SE gebruik ik toch voor desktop gebruik...

[deze advertentieruimte is te koop]

• lvh
Downloaden jullie ut allemaal van Redhat's site?

Is echt :r traag hier

• Coen Rosdorff
  • Niet online
Waarom downloaden bij redhat ?
ftp.nluug.nl nl.uu.net en dl.xs4all.nl hebben allemaal een razend snelle mirror.

Op deze pagina staan nog meer europese mirrors.

Verwijderd

Op dinsdag 23 oktober 2001 15:37 schreef avatar het volgende:
ik heb hem net ff gedownd en geburnd en ga hem vanavond wel even testen.

Waarschijnlijk blijf ik het niet draaien, want mn server draait heerlijk met debian. Maar ik kan het gewoon niet laten om een nieuwe distro/versie altijd even te proberen (verwisselbare hd's roelen)
Meerdere Hd's die je allemaal mag ver***ten ook 8-)

Magoed, ik ben ook druk bezig met m te downen. Cd1 is binnen en Cd2 is op 90%, dus ik ga er zo mee aan de slag.

• lvh
Dankje, werkt nog steeds niet though

snap ut ni...
Op dinsdag 23 oktober 2001 18:00 schreef little_soundman het volgende:
Waarom downloaden bij redhat ?
ftp.nluug.nl nl.uu.net en dl.xs4all.nl hebben allemaal een razend snelle mirror.

Op deze pagina staan nog meer europese mirrors.

• lvh
Hebbum nu
Lekker snel ook :P

• GiLuX
  • Laatst online: 12-11-2025
ik ben aan het downen vanaf xs4all,
eerste cd ging voluit snel ,maar die tweede gaat maar op halve snelheid :(

wat ik het lekkerste aan 7.2 vindt is dat je ipv ext2 voor ext3 kan kiezen.
verder is er niet zoveel opmerkelijks aan tov 7.1

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Is RH 7.2 ook sneller dan Mandrake 8.1? Heb nl. nog 3 CD's daar van liggen... maar nog steeds niet geinstalleerd wegens ruimtegebrek op HD, en ik kan nergens een 60GB D740X vinden (fluid)...

• DJSmiley
  • Laatst online: 19:18
ftp://alviss.et.tudelft.nl/pub/redhat/7.2/en/iso/i386/

daar race ik 'm vandaan.. 170k single thread, en dat met chello :)

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op dinsdag 23 oktober 2001 13:07 schreef x-wolf het volgende:
Ik draai nu al enige tijd Mandrake als Desktop maar ben niet echt tevreden over de stabiliteit van vooral de X omgeving.
Het enige waarmee ik X ooit op z'n knieen heb gekregen is Staroffice, en da's al weer een jaartje of 2 geleden :-)
Verder crashed bij mij alleen Netscape, Mozilla en Licq..

Dus ik neem aan dat het dan aan Mandrake ligt..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 14:29
is dat ext3 niet nog in alpha/beta stadium?

• NiPeng
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Bij mij kreeg SO 5.1 de hele machine plat. :(
Die draai ik dus niet meer.
Maar nee, ik ga geen RH 7.2 installeren.
Ik draai nu 7.1 op mijn workstation en denk eraan om maar ook op deze machine Debian te zetten. Slack zou een optie zijn als ik niet zo lui was.

Some people like cupcakes better, I for one care less for them.

• Sebastiaan|IA2
  • Laatst online: 07-09-2025

Sebastiaan|IA2

uhhhhhh

Vraagje, kan je 7.2 ook alleen via de eerste cd installeren, of heb je ze perse alletwee nodig :?

(Casema :r gaat niet zo snel :( )

AMD XP2000+, 756MB, GF4 4600, 120GB, 17" TFT + klassieke 8 speed brander. Tevens eigenaar van een IRiver 'The craft' 256 MB mp3 speler :)

Verwijderd

Had eerst RH 7.1 draaien en draai nu Debian 2.2r3 (Potato).
Vindt deze veel professioneler overkomen.

Overtuig me nu eens waarom ik RH7.2 zou moeten draaien en wat is hier nu beter aan dan 7.1 ???

• banaan-X
  • Niet online
Op woensdag 24 oktober 2001 10:49 schreef pret het volgende:
Had eerst RH 7.1 draaien en draai nu Debian 2.2r3 (Potato).
Vindt deze veel professioneler overkomen.

Overtuig me nu eens waarom ik RH7.2 zou moeten draaien en wat is hier nu beter aan dan 7.1 ???
Op dinsdag 23 oktober 2001 22:27 schreef banaan-X het volgende:
Is RH 7.2 ook sneller dan Mandrake 8.1? Heb nl. nog 3 CD's daar van liggen... maar nog steeds niet geinstalleerd wegens ruimtegebrek op HD, en ik kan nergens een 60GB D740X vinden (fluid)...
Idd, wie heeft m al geinstalleerd?

• x-wolf
Ik hoor bijna alleen maar mensen die RH als server (gaan) draaien. Waarom niet als desktop? En zijn er mensen die al wel 7.2 als desktop draaien?

• cool0
  • Laatst online: 14-06 16:49

cool0

Ik ken alleen maar mensen die Redhat als Desktop omgeving draaien en Debian als server aangezien dat beter is. Ook zal ik deze versie gaan installeren op mijn desktop :)

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• GiLuX
  • Laatst online: 12-11-2025
Op dinsdag 23 oktober 2001 22:40 schreef _-= Erikje =-_ het volgende:
kweetniet?

weet iemand dit?

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

Verwijderd

Nou ik heb em gisteren ginstalleerd ten koste van m'n oude vertrouwde SuSE 7.1 en tot nu toe vind ik het een onwijs lekker OS...heb em op Ext3 geinstalleerd en het lijkt of m'n programma's vele malen sneller starten dan dat ze in SuSE op Ext2 deden...

• x-wolf
Op woensdag 24 oktober 2001 16:17 schreef Tux_NL het volgende:
Nou ik heb em gisteren ginstalleerd ten koste van m'n oude vertrouwde SuSE 7.1 en tot nu toe vind ik het een onwijs lekker OS...heb em op Ext3 geinstalleerd en het lijkt of m'n programma's vele malen sneller starten dan dat ze in SuSE op Ext2 deden...
* x-wolf begint hongerig te worden. :P Meer ervaringen?

• asusk7m550
  • Laatst online: 12-08 11:49

asusk7m550

Athlon 550@500

Ondersteung redhat 7.2 nou eindelijk al nederlands??

It takes only a minute to get a crush on someone, an hour to like someone, and a day to love someone, but it takes a lifetime to forget someone.

• kroeske
  • Laatst online: 25-03 11:35
Op woensdag 24 oktober 2001 16:51 schreef asusk7m550 het volgende:
hoezo zou je het in het nederlands willen (vind ik over het algemeen alleen maar verwarrend iig :P)

• asusk7m550
  • Laatst online: 12-08 11:49

asusk7m550

Athlon 550@500

Als het in het nederlands is, kan ik mijn ouders denk ik wel overhalen om linux te gebruiken.

It takes only a minute to get a crush on someone, an hour to like someone, and a day to love someone, but it takes a lifetime to forget someone.

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 08:07
Op woensdag 24 oktober 2001 19:35 schreef asusk7m550 het volgende:
Als het in het nederlands is, kan ik mijn ouders denk ik wel overhalen om linux te gebruiken.
*lol*

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op woensdag 24 oktober 2001 19:35 schreef asusk7m550 het volgende:
KDE is in het nederlands hoor.. En meer hebben je ouders toch niet nodig ? Die bootmessages kun je eventueel verbergen met een grote pinguin ofzo :-)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• RemcoX
  • Laatst online: 14-02 20:05
Op woensdag 24 oktober 2001 16:51 schreef asusk7m550 het volgende:
De gnome die bij 7.1 zat ondersteunde ook al Nederlands.

• RemcoX
Zo, ik heb mijn laptopje ook maar eens geupgraded van 7.1 naar 7.2. Werkt allemaal perfect. Ook convert van ext2 naar ext3.

Een vraagje: RH 7.2 mount standaard een of ander iets op /dev/shm van 93 meg. Iemand een idee waar dat voor dient?
code:
1
none             93M     0   93M   0% /dev/shm

• Coen Rosdorff
  • Niet online
Op woensdag 24 oktober 2001 11:12 schreef cool0 het volgende:
Ik ken alleen maar mensen die Redhat als Desktop omgeving draaien en Debian als server aangezien dat beter is. Ook zal ik deze versie gaan installeren op mijn desktop :)
-1 troll :)
Je kan niet zomaar zeggen dat Debian of Redhat beter is voor een server. Heel erg veel hangt af van de beheerder, distro is maar een klein stukje.

RedHat en Debian zijn wel de 2 beste kandidaten. Dit door de aanwezigheid van de packagemanagement systems. (RPM en Apt)

• Reda
  • Laatst online: 13-07 23:22

Reda

HA DO KEN

Op woensdag 24 oktober 2001 10:38 schreef Black_Hole het volgende:
Vraagje, kan je 7.2 ook alleen via de eerste cd installeren, of heb je ze perse alletwee nodig :?

2 cd's

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op donderdag 25 oktober 2001 00:18 schreef RemcoX het volgende:
Een vraagje: RH 7.2 mount standaard een of ander iets op /dev/shm van 93 meg. Iemand een idee waar dat voor dient?
code:
1
Dat deed de beta bij mij ook al.

Als je in de /etc/fstab kijkt heet het "tempfs" oid.
Niet dat ik snap waar het voor gebruikt wordt, desnoods zet je het uit in de fstab, het wordt in principe niet gebruikt geloof ik. Ook dat geheugen verder niet.

• lvh
Het zal denk ik toch wel voor IETS dienen...
Wat staat er op?
Op donderdag 25 oktober 2001 01:40 schreef ACM het volgende:

[..]

Dat deed de beta bij mij ook al.

Als je in de /etc/fstab kijkt heet het "tempfs" oid.
Niet dat ik snap waar het voor gebruikt wordt, desnoods zet je het uit in de fstab, het wordt in principe niet gebruikt geloof ik. Ook dat geheugen verder niet.

• lvh
Weet ik niet, maar weet wel nog dat je bij 7.0/7.1 de "standaard" versie op een CD kon, maar als je extra frullen wou (bepaalde texteditors, samba, etc...) dan moest je ze alletwee hebben.
Op woensdag 24 oktober 2001 10:38 schreef Black_Hole het volgende:

• lvh
Blijkbaar niet, RH7.2 is een official en die heeftum ;)
Op dinsdag 23 oktober 2001 22:40 schreef _-= Erikje =-_ het volgende:

• RemcoX
Op donderdag 25 oktober 2001 15:01 schreef R4C00N_SL4Y3R het volgende:
Het zal denk ik toch wel voor IETS dienen...
Wat staat er op?
[..]
Bij mij staat er helemaal niets op. Ik heb de entry uit mijn /etc/fstab gehaald, en nu is 'ie weg. Geen problemen mee gehad.

• warp
  • Niet online
Op donderdag 25 oktober 2001 00:18 schreef RemcoX het volgende:
code:
1
shm = shared memory :+

• lvh
Helemaal akkoord...
Zo was er onlangs es een test op t.net hoeveel security holes Redhat, SuSE en andere distros + WIN98/95/ME/2K/XP. Dit is een nutteloze test. Als ik al de poorten van me Linux server dichtram kan niemand binnen hoe hard ie ook probeerd (tenzij ie phys. access heeft natuurlijk)
Op donderdag 25 oktober 2001 01:17 schreef little_soundman het volgende:

[..]

-1 troll :)
Je kan niet zomaar zeggen dat Debian of Redhat beter is voor een server. Heel erg veel hangt af van de beheerder, distro is maar een klein stukje.

RedHat en Debian zijn wel de 2 beste kandidaten. Dit door de aanwezigheid van de packagemanagement systems. (RPM en Apt)

• lvh
Why clown? Zou best wel kunnen, alleen denk ik dat weinig dingen die shared gebruiken (denk aan nForce chipsets) iets zouden kunnen doen met HD memory ;)
Op donderdag 25 oktober 2001 15:05 schreef warp het volgende:

[..]

• lvh
Ow, zal dan maar es naar RH mailen, wie weet weten zij er meer over.
Op donderdag 25 oktober 2001 15:04 schreef RemcoX het volgende:

[..]

Bij mij staat er helemaal niets op. Ik heb de entry uit mijn /etc/fstab gehaald, en nu is 'ie weg. Geen problemen mee gehad.

• warp
  • Niet online
Op donderdag 25 oktober 2001 15:09 schreef R4C00N_SL4Y3R het volgende:
Why clown? Zou best wel kunnen, alleen denk ik dat weinig dingen die shared gebruiken (denk aan nForce chipsets) iets zouden kunnen doen met HD memory ;)
[..]
Was er nog niet helemaal uit of het nu echt shared memory was of het filesystem waar door de kernel de swap adres space tabel wordt bijgehouden... zit de kernel sources nog te lezen, dus vandaar de clown ;)

• warp
  • Niet online
Zit zelf nog steeds op kernel 2.2.19, maar heb net rh7.2 ff geinstalleerd op een machientje op mijn werk; 2.4.x is ook nog nieuw voor mij :+

• jeroen|IA
  • Laatst online: 26-05-2025
kweet niet zeker of voor Red Hat hetzelfde geldt, maar op Solaris is tempfs gewoon een stukje geheugen waar ie /tmp op mount. Zie het maar als een soort ramdiskje.

De voordelen hiervan zijn dat /tmp razendsnel is en automatisch gewiped is op het moment dat je machine reboot. Nadeel is dat het een bak geheugen kost.

• RemcoX
Op donderdag 25 oktober 2001 16:30 schreef jeroen het volgende:
kweet niet zeker of voor Red Hat hetzelfde geldt, maar op Solaris is tempfs gewoon een stukje geheugen waar ie /tmp op mount. Zie het maar als een soort ramdiskje.

De voordelen hiervan zijn dat /tmp razendsnel is en automatisch gewiped is op het moment dat je machine reboot. Nadeel is dat het een bak geheugen kost.
/tmp staat daar dus niet op bij RH 7.2

• RemcoX
Op donderdag 25 oktober 2001 15:09 schreef R4C00N_SL4Y3R het volgende:
Ow, zal dan maar es naar RH mailen, wie weet weten zij er meer over.
[..]
Ik denk het haast wel, dat zij daar meer over weten :+ ;)

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-05 13:55
Is dat nieuwe filesysten (ext3) echt een enorme verbetering? enne is er ook een andere bootmanager ?

• JJJ
  • Laatst online: 17:32

JJJ

Ik heb het net geinstalleerd. Het draait erg snel, sneller dan ik met een andere distro heb gehad. Misschien komt het omdat de hdd nu een 7200 rpm is, of misschien door ext3. Ik weet het niet. Mijn eerste indruk is in ieder geval positief.

• lvh
Yup, ext3 is naar mijn eigen ervaring sneller.
Enneuh, ook ja, nu is het standaard GRUB (Gnu.. eh..) ipv LILO, alhoewel je LILO nog wel apart kan configgen/installen.
Op donderdag 25 oktober 2001 17:44 schreef RooT het volgende:
Is dat nieuwe filesysten (ext3) echt een enorme verbetering? enne is er ook een andere bootmanager ?

• lvh
Zie de post hierboven, ik heb het op dezelfde drive gebruikt, je voelt het echt wel hoor!
Op donderdag 25 oktober 2001 18:54 schreef JJJ het volgende:
Ik heb het net geinstalleerd. Het draait erg snel, sneller dan ik met een andere distro heb gehad. Misschien komt het omdat de hdd nu een 7200 rpm is, of misschien door ext3. Ik weet het niet. Mijn eerste indruk is in ieder geval positief.

• Squee
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
Ik heb het vandaag ook gedaan, overgestapt van RH7.0 naar RH7.2.
Ik had wat problemen om mijn account's Gnome zooi over te krijgen naar de nieuwe Gnome van RH7.2, er kwam een soort conversion wizzard automatisch, maar die werkte niet echt goed geloof ik.
Boel dus maar opnieuw geconfigureerd, en half mijn oude config gebruikt... beetje een zooitje geworden misschien maar het lijkt nu wel te werken :)
Verder... tsja, 2.4 kernel... lekker snel enzo...
Die Nautilus filemanager ziet er ook wel aardig uit zo... wel beter dan de Midnight Commander voor X ofzo wat er vroeger bij zat.

Nog niet zo heel veel andere dingen gemerkt, het is nog wel een beetje het zelfde zo.

En GnomeICU zit er weer bij, en Sylpheed bleek er nu ook bij te zitten... erg fijn, want deze twee programma's gebruikte ik dus al :)

Overall: Ik heb nog geen reden om ontevreden te zijn :Y)

Please do not contact me telepathically.

• JJJ

JJJ

En ik heb hem gelijk eraf gemikt. Gcc, en cc en alle andere bekende compilers waren niet geinstalleerd. Dat vond ik genoeg. Ik heb redhat 7.2 eraf gemikt en lekker XP erop gezet :P

Verwijderd

Op vrijdag 26 oktober 2001 00:59 schreef JJJ het volgende:
En ik heb hem gelijk eraf gemikt. Gcc, en cc en alle andere bekende compilers waren niet geinstalleerd. Dat vond ik genoeg. Ik heb redhat 7.2 eraf gemikt en lekker XP erop gezet :P
En welke compiler(s) installeert XP dan standaard :?

• deadinspace
  • Laatst online: 12:20

deadinspace

The what goes where now?

Op donderdag 25 oktober 2001 23:31 schreef R4C00N_SL4Y3R het volgende:
Yup, ext3 is naar mijn eigen ervaring sneller.
Lijkt mij vreemd, want ext3 is niet fundamenteel anders dan ext2. Sterker nog, je kunt met een ext2 kernel en filetools gewoon een ext3 partitie mounten, lezen en schrijven.
Het enige wat ext3 toevoegt is de journaling, welke gewoon genegeerd wordt als je met non-ext3-capable tools/kernel werkt.
Maar het lijkt mij vreemd dat de toevoeging van journaling het geheel sneller maakt...
GRUB (Gnu.. eh..)
GRand Unified Bootloader. RH zal overigens wel GNU GRUB meeleveren, de echte GRUB is vrij oud.

• Coen Rosdorff
  • Niet online
Op donderdag 25 oktober 2001 23:32 schreef R4C00N_SL4Y3R het volgende:
Zie de post hierboven, ik heb het op dezelfde drive gebruikt, je voelt het echt wel hoor!
Naast het feit dat je 3x achter elkaar post wat ook in 1 post kan, reageer je ook nog eens boven de quote.
2 Bijzonder hinderlijke dingen.

Als we op usenet zaten: He bovenklooter --> *ploink*

• aKeY
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-08 16:39
laat maar...

Een dag is een dag...

Verwijderd

Op woensdag 24 oktober 2001 11:09 schreef x-wolf het volgende:
Ik hoor bijna alleen maar mensen die RH als server (gaan) draaien. Waarom niet als desktop? En zijn er mensen die al wel 7.2 als desktop draaien?
Ik heb RedHat 7.1 draaien als Desktop!
Zowel op m'n notebook als ook op m'n AMD-tje, verder heb ik 'm ook als server op een dual PII-450 draaien.
En ik moet zeggen dat ik er zeer tevreden mee ben.
Ik heb nog 1 PC met Windows ME draaien, maar ben daar nog bezig om de laatste twee applicaties onder Linux te laten draaien. (en dat heb ik nog niet voor elkaar)
Als dat laatste klaar is mag heel Microsoft bij mij de deur uit.

Verwijderd

Op donderdag 25 oktober 2001 15:05 schreef warp het volgende:

[..]

Mmmmm /dev/shm ==> supersnelle RAM-disk :?

• Tachyon
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Mijn eerste indruk is in ieder geval positief.
En ik heb hem gelijk eraf gemikt. Gcc, en cc en alle andere bekende compilers waren niet geinstalleerd.
Dan installeer je die toch alsnog :? Je verandert wel erg snel van oordeel is het niet?

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• Laurent
  • Niet online
Ik heb vandaag ff RH 7.2 over mijn Mandraak 8.1 geknalt, jeetje, wat een bagger zooi zeg. X wilt niet echt, hij zou ook X moeten starten bij het inloggen, doet ie niet, als ik zeg startX krijg ik alleenmaar een grijs simpel schermpje, lijkt wel alsof er geen default window manager oid. is gekozen :{.

• JJJ

JJJ

Op vrijdag 26 oktober 2001 11:10 schreef Tachyon het volgende:

[..]

[..]

Dan installeer je die toch alsnog :? Je verandert wel erg snel van oordeel is het niet?
Ja, als ik gcc wilde installeren moest ik cc geinstalleerd hebben. En cc was simpelweg niet te vinden. En wedden dat als ik cc moest installeren, dat ik dan gcc nodig had :r

Mplayer compileren, zat te zeiken over gcc 2.96 geinstalleerd, terwijl ander prog compile aangaf dat ie helemaal niet geinstalleerd was :?

Vaag redhat...

• jeroen|IA
  • Laatst online: 26-05-2025
op linux is cc simpelweg een symlink naar gcc...

• RemcoX
Op vrijdag 26 oktober 2001 15:27 schreef JJJ het volgende:
Ja, als ik gcc wilde installeren moest ik cc geinstalleerd hebben. En cc was simpelweg niet te vinden. En wedden dat als ik cc moest installeren, dat ik dan gcc nodig had :r
Dan had de RPM geinstalleerd. Daar heb je geen cc voor nodig :)

• JJJ

JJJ

Op vrijdag 26 oktober 2001 18:42 schreef RemcoX het volgende:

[..]

Dan had de RPM geinstalleerd. Daar heb je geen cc voor nodig :)
En die was nergens te vinden.

• RemcoX
Op zaterdag 27 oktober 2001 00:09 schreef JJJ het volgende:

[..]

En die was nergens te vinden.
* RemcoX doet Red Hat 7.2 cd 2 in de cdrom speler
code:
1
2
3
4
5
6
7
[remcox@birkoff /mnt/cdrom/RedHat/RPMS]$ ls *gcc*
gcc-2.96-98.i386.rpm      gcc-c++-2.96-98.i386.rpm
gcc3-3.0.1-3.i386.rpm    gcc-chill-2.96-98.i386.rpm
gcc3-c++-3.0.1-3.i386.rpm   gcc-g77-2.96-98.i386.rpm
gcc3-g77-3.0.1-3.i386.rpm   gcc-java-2.96-98.i386.rpm
gcc3-java-3.0.1-3.i386.rpm  gcc-objc-2.96-98.i386.rpm
gcc3-objc-3.0.1-3.i386.rpm  libgcc-3.0.1-3.i386.rpm

Verwijderd

Mplayer compileert prima op gcc 2.96.
De auteurs van mplayer lopen te zeuren dat het niet werkt, en dat gcc 2.96 bagger is.
In ./configure van mplayer zit een --disable-gcc-check (oid) die je kunt gebruiken om hem onder gcc 2.96 te compileren.

• SenZatioN
  • Laatst online: 08-02-2025

SenZatioN

Improvise...

Bij mij ging dat dus falikant mis, ikkuh dus ook mplayer 0.50 gecompileerd met GCC 2.96 mbv de switches... Alles leek ok, totdat ik een DIVX'je ging afspelen. Allemaal strepen en verkl***e m'n desktop. Na een kill opnieuw gestart met dezelfde film, helemaal niets meer, geen beeld, geen geluid :(

Moet nog ff opnieuw compileren met GCC 3.02, deze sleur ik nu (17MB) op m'n 56K modempje binnen.. :Z

My software never has bugs, it just develops random features...

• Squee
Hmm het enige wat me tot nu toe echt is opgevallen, is een soort bugje in X... of de Gnome Windowmanager ofzo.

Als ik op de rand van een venster klik, om het dus te resizen/verslepen, dan blijven deze resize lijntjes soms staan. Dus dat je van die lijntjes door je scherm hebt staan...
Volgens mij gebeurt het als je een venster gemaximaliseerd hebt, en het dan probeerd te verslepen/resizen...

Iemand anders dit al opgevallen?

Verwijderd

Op maandag 29 oktober 2001 00:23 schreef SenZatioN het volgende:
Bij mij ging dat dus falikant mis, ikkuh dus ook mplayer 0.50 gecompileerd met GCC 2.96 mbv de switches... Alles leek ok, totdat ik een DIVX'je ging afspelen. Allemaal strepen en verkl***e m'n desktop. Na een kill opnieuw gestart met dezelfde film, helemaal niets meer, geen beeld, geen geluid :(

Moet nog ff opnieuw compileren met GCC 3.02, deze sleur ik nu (17MB) op m'n 56K modempje binnen.. :Z
avifile werkt veel beter hier op rh7.2, mplayer wou ook niet bij mij

wat mij wel stoorde is dat je bij de install noiet moet vergeten kernel devellopment aan te zetten, anders installed ie geen kernel sources waardoor stuff compilen niet lekker gaat

• _-= Erikje =-_
  • Laatst online: 06-07 14:29
Op donderdag 25 oktober 2001 15:04 schreef R4C00N_SL4Y3R het volgende:
Blijkbaar niet, RH7.2 is een official en die heeftum ;)
[..]
als je op versvlees zoekt naar ext3 is het nog beta...

• lvh
Mischien (weinig kans) is Freshmeat zich nog niet van de feiten bewust.

Het is in Redhat 7.2 STANDAARD in een official package, dus per definitie moet het al helemaal af is.

Naja, boeiuh, het is lekker snel :9~
Op maandag 29 oktober 2001 19:39 schreef _-= Erikje =-_ het volgende:

[..]

als je op versvlees zoekt naar ext3 is het nog beta...

• lvh
Nix tegen mc he maat!

Al die oude proggies zoals lynx en mc roeleren!
Zij trappen het zitvlak van zowat alle nieuwe grafische dingen :P

* lvh = (8>
Op donderdag 25 oktober 2001 23:40 schreef squee het volgende:
Ik heb het vandaag ook gedaan, overgestapt van RH7.0 naar RH7.2.
Ik had wat problemen om mijn account's Gnome zooi over te krijgen naar de nieuwe Gnome van RH7.2, er kwam een soort conversion wizzard automatisch, maar die werkte niet echt goed geloof ik.
Boel dus maar opnieuw geconfigureerd, en half mijn oude config gebruikt... beetje een zooitje geworden misschien maar het lijkt nu wel te werken :)
Verder... tsja, 2.4 kernel... lekker snel enzo...
Die Nautilus filemanager ziet er ook wel aardig uit zo... wel beter dan de Midnight Commander voor X ofzo wat er vroeger bij zat.

Nog niet zo heel veel andere dingen gemerkt, het is nog wel een beetje het zelfde zo.

En GnomeICU zit er weer bij, en Sylpheed bleek er nu ook bij te zitten... erg fijn, want deze twee programma's gebruikte ik dus al :)

Overall: Ik heb nog geen reden om ontevreden te zijn :Y)

• lvh
Nee, maar vroeger in windows flikte ik dit door het venster te slepen OVER de lijnen, dit werkte toen.
Op maandag 29 oktober 2001 01:31 schreef squee het volgende:
Hmm het enige wat me tot nu toe echt is opgevallen, is een soort bugje in X... of de Gnome Windowmanager ofzo.

Als ik op de rand van een venster klik, om het dus te resizen/verslepen, dan blijven deze resize lijntjes soms staan. Dus dat je van die lijntjes door je scherm hebt staan...
Volgens mij gebeurt het als je een venster gemaximaliseerd hebt, en het dan probeerd te verslepen/resizen...

Iemand anders dit al opgevallen?

• Tonnes746
  • Laatst online: 06-01-2022
Vraagje tussendoor: wat gebeurt er als je 7.1 update met 7.2? Gaat dat bijvoorbeeld ten koste van je nieuwere kernel als je die hebt?

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

Verwijderd

-= Het grote ik heb kriebel aan me aars topic =-

• Squee
Op dinsdag 30 oktober 2001 18:09 schreef R4C00N_SL4Y3R het volgende:

Nix tegen mc he maat!
Al die oude proggies zoals lynx en mc roeleren!
Zij trappen het zitvlak van zowat alle nieuwe grafische dingen :P

* Squee = (8>

[..]
Nee, ik bedoelde niet de commandline MC, maar de Gnome Filemanager zegmaar, dat heette ook "midnight commander" voor X dus... ik weet niet waarom dat zo heette want het heeft echt volgens mij werkelijk niets te maken met de MC die jij bedoeld, die ik overigens ook heel erg fijn vind en heel erg vaak gebruik :)
Net als de goeie oude Norton Commander vroeger in dos! :Y)

Maar wat ik dus wilde zeggen, die filemanager die Gnome nu gebruikt in X vind ik een stuk beter/fijner dan die ze eerst hadden, alhoewel ik eigenlijk nooit een filemanager gebruik en gewoon blij cp en mv in mijn terminal venstertje :)

Tsja, Red Hat net geinstalleerd, dus ga je toch eens kijken wat ze nu weer allemaal veranderd hebben he? :)

Heeft iemand overigens nou nog dat vage X probleempje opgemerkt wat ik een stukje terug hier in de thread had gepost? :?

[edit: vage lege regels gefixed]

• Tonnes746
  • Laatst online: 06-01-2022
Kweetniet.. heb nog 7.1 en wel vage XFree86-gerelateerde problemen maar daar heb jij denk ik niets aan. Wil 7.2 er nu wel opzetten en de pret zelf ervaren maar 'k zoek eerst antwoord op mijn vraag hierboven. :)

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

• JVaags
  • Laatst online: 08-01-2025

JVaags

Je voelt je beter in een 504

Ik heb nu net Redhat 7.2 geinstalleerd en ik vind het te gek! >:) Het opstarten gaat ietwat traag en KDE2 is ook niet al te snel maar het oogt te gek :) Vooral dus KDE2 mooie knoppen en toffe achtergrond.

Het enigste wat nog niet werkt zijn de geluidskaart en de Optical Intellimouse van M$ maar dat gaat wel lukken.

Enig nadeel vind ik wel dat ie ongelofelijk veel ruimte bij mij in beslag nam maar liefst 2 gig :?

Op mijn servertje laat ik mooi Redhat 6 staan dat draait lekker licht en daar hoeft zo'n grote versie als 7.2 niet op.

Linux rules >:)
Pagina: 1