Toon posts:

Linux Web Development ? Wat is er beschikbaar ?

Pagina: 1
Acties:
  • 207 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Luitjes,

Ik ben op zoek naar de perfecte combo om in Linux Webpaginas te maken. Mischien kunnen jullie mij helpen.....

Twee vereisten waar het aan moet voldoen:
1. Gratis :)
2. Het moet de productiviteit bevorderen ipv belemmeren

Het geen wat ik zoek:

1. Een alternatief voor Dreamweaver. ( Ik gebruik nu Bluefish maar mischien is er een betere )
2. Een alternatief voor Photoshop. ( Ik gebruik nu GIMP maar mischien is er een betere )
3. Een alternatief voor Illustrator. ( Ik gebruik nu Sketch maar mischien is er een betere )
4. Een goede GIF-Animator ( Niet kunnen vinden )
5. Alles wat jullie zinnig of leuk lijkt.

groetjes,

Patrick

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 12:40
Zelf vind ik een editor met source-highlighting erg handig, bv. nedit of scite. Die laatse heeft als voordeel dat hij ook php herkent, en dat je functies kunt 'invouwen'. Je ziet dan slechts de declaratie staan, en in de kantlijn een symbooltje dat er nog meer is. Bij grote bestanden bevorderd dit de leesbaarheid aanzienlijk.
Scite mist echter de tabbladen of vensters als je meerdere bestanden hebt geopend. Anujta is dan misschein een beetje een overkill, maar wel erg handig (het gebruikt dezelfde highlight-engine als scite, nl. scintilla.)

Ik ken Illustrator noch Sketch, maar als dat een vector-teken programma is, dan is Sodipodi misschien leuk om naar te kijken.

Even zoeken op Freshmeat doet ook altijd wonderen.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel voor de reactie...
Dat Anjuta ziet er erg goed uit.
Dat Sodipodi is inderdaad wat ik zocht. Mooie interface en functionaliteit die ik zoek.

nogmaals dankjewel.

BTW weten meer mensen nog een GIF-Animator of iets anders uit mijn verlanglijst ? Freshmeat is niet heilig want gisteren heb ik Anjuta en Sodipodi daar niet gevonden.
Op dinsdag 23 oktober 2001 12:51 schreef ajvdvegt het volgende:
Zelf vind ik een editor met source-highlighting erg handig, bv. nedit of scite. Die laatse heeft als voordeel dat hij ook php herkent, en dat je functies kunt 'invouwen'. Je ziet dan slechts de declaratie staan, en in de kantlijn een symbooltje dat er nog meer is. Bij grote bestanden bevorderd dit de leesbaarheid aanzienlijk.
Scite mist echter de tabbladen of vensters als je meerdere bestanden hebt geopend. Anujta is dan misschein een beetje een overkill, maar wel erg handig (het gebruikt dezelfde highlight-engine als scite, nl. scintilla.)

Ik ken Illustrator noch Sketch, maar als dat een vector-teken programma is, dan is Sodipodi misschien leuk om naar te kijken.

Even zoeken op Freshmeat doet ook altijd wonderen.

• -RenE-
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 07:39
Op dinsdag 23 oktober 2001 13:31 schreef patrickbrun het volgende:
Dat Sodipodi is inderdaad wat ik zocht. Mooie interface en functionaliteit die ik zoek.
Sodipodi ziet er inderdaad erg mooi uit, maar schijnt nog niet zo stabiel te zijn. Niet zo handig voor een productie omgeving lijkt mij.

Als editor bevalt mij VIM en Xemacs erg goed, maar je moet er wel mee leren werken natuurlijk....

• Remenic
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:06
http://quanta.sourceforge.net/

supreme HTML editor

echt waanzinnig

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
screem is ook wel een goede homesite achtige editor (met preview functie en cvs)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de reactie wat betrefd HTML-tools.

Weten jullie ook nog een super GIF-animator ?

• -RenE-
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 07:39
Ik zag net dat coffeecup ook gratis is. Ziet er goed uit: Bijna dezelfde functionaliteit als de windows versie.

http://www.coffeecup.com/software/

Heeft iemand hier ervaring mee?

En Impress als WYSIWYG tekenprogramma lijkt me ook wel wat

http://linux.davecentral.com/articles/view/865/ (review)
http://uunetnl.linux.tucows.com/mmedia/preview/9450.html

[Edit: Nog een progje toegevoegd]

Verwijderd

Bluefish..

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

ik denk dat je lang zult zoeken voordat je een gif anomator vindt. gif is namelijk een formaat waar patenten op liggen en daarom wordt het ook standaard bijvoorbeeld niet door QT ondersteund. png kan geloof ik geen animaties, maar er is wel een ander formaat dat dat wel kan, ik weet alleen niet precies hoe dat heet en of dat fatsoenlijk ondersteund wordt...

[deze advertentieruimte is te koop]

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 14:36

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op dinsdag 23 oktober 2001 19:12 schreef RG© het volgende:
png kan geloof ik geen animaties, maar er is wel een ander formaat dat dat wel kan, ik weet alleen niet precies hoe dat heet en of dat fatsoenlijk ondersteund wordt...
Dat is dan toch MNG? Daar bestaan volgens mij ook wel editors voor (en anders kan de Gimp er wel wat mee) en ik meen dat KDE er ook mee overweg kan (libmng zit in ieder geval in de dependencies, als ik het me goed herinner).
MNG = Multiple-image Network Graphics. Dat 'multiple-image' duidt toch op animatie, lijkt me...

[edit:] uit de manpage van mng: "MNG (Multiple-image Network Graphics) is the animation extension of the popular PNG image-format. PNG (Portable Network Graphics) is an extensible file format for the lossless, portable, well-compressed storage of raster images. MNG has advanced animation features which make it very useful as a full replacement for GIF animations. These features allow animations that are impossible with GIF or result in much smaller files as GIF. As MNG builds on the same structure as PNG, it is robust, extensible and free of patents. It retains the same clever file integrity checks as in PNG. MNG also embraces the lossy JPEG image-format in a sub-format named JNG, which allows for alpha-trans­parency and color-correction on highly compressed (photographic) images.
[/edit]

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• GiLuX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-11-2025
kvindt bluefish nog niet echt optimaal.
quanta is wel lekker idd.
coffeecup voor linux is om te huilen, zit helemaal geen functionaliteit in (niet eens syntax highlighting), liep bij mij ook onstabiel.

wat betreft gif anis,
ik weet dat je je animaties met gimp kan maken maar ik weet niet of dat ook daadwerkelijk gif animaties zijn,
zal er eens naar kijken als mijn linuxbak weer functioneel is.

ik had laatst een versie van wine te pakken die heel prima editplus en ultra edit draaide en ik vermoed dat zzelfs dreamwaever er wel mee aan de praat is te krijgen als bv even een win95 install draait op een apparte schijf en daar dreamweaver op installed en dan in je linux bak hangt.

nog veel simpeler is natuurlijk vmware instaleren maar daar is weinig gratiz aan.

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

Verwijderd

Topicstarter
Gehehehe, sinds wanneer is dreamweaver gratis ? ;)
..........thanx voor de hulp.

Maar dat er geen GIF-animators zijn dat sucked best wel.
Op dinsdag 23 oktober 2001 20:06 schreef GiLuX het volgende:
kvindt bluefish nog niet echt optimaal.
quanta is wel lekker idd.
coffeecup voor linux is om te huilen, zit helemaal geen functionaliteit in (niet eens syntax highlighting), liep bij mij ook onstabiel.

wat betreft gif anis,
ik weet dat je je animaties met gimp kan maken maar ik weet niet of dat ook daadwerkelijk gif animaties zijn,
zal er eens naar kijken als mijn linuxbak weer functioneel is.

ik had laatst een versie van wine te pakken die heel prima editplus en ultra edit draaide en ik vermoed dat zzelfs dreamwaever er wel mee aan de praat is te krijgen als bv even een win95 install draait op een apparte schijf en daar dreamweaver op installed en dan in je linux bak hangt.

nog veel simpeler is natuurlijk vmware instaleren maar daar is weinig gratiz aan.

Verwijderd

Topicstarter
YES !!!!
Hier is een
linkje

Het is dus mogelijk om met the GIMP GIF-animaties te maken. :D

Nou vanavond ff met die HTML-editors aan de slag om te kijken wat het beste werkt.
Pagina: 1