Java met win2000?

Pagina: 1
Acties:

• StephanL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 18:43
Gaat dat goed samen? want wil graag java leren, maar de vorige keer lukte het niet helemaal dus gaat dit wel eigenlijk? :)

Verwijderd

Ja hoor,
gaat wel lekker. Ben ook bezig met JAVA onder win2k. Geen problemen. Ik gebruik visual cafe 4, en voor console Textpad en JDK.

*D

• StephanL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 18:43
Oke thanks :)

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
De Java 2 SDK draait uiteraard zonder enig probleem. Hij ondersteunt MS Windows 2000 gewoon officieel. Zie voor downloads: http://java.sun.com/j2se/ .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

En voor iemand het gaat vragen, ja die doet het ook in winXP en ook in linux (nahja, een andere build downloaden, maar in principe werkt het ;) )

• mbravenboer
ACM: En voor iemand het gaat vragen, ja die doet het ook in winXP en ook in linux (nahja, een andere build downloaden, maar in principe werkt het ;) )
Voor de onvolledigheid: hij doet het ook onder Mac OS X, FreeBSD, OS/2, OS/390, Solaris, MS Windows op een Itanium, MS Windows 95, 98, 98 SE, ME en NT, AIX, AS/400, VM/ESA, enkele Palms, HP-UX >:) ;)

Daarbij noem ik alleen nog maar de platformen met ondersteuning voor Java 2 Standard Edition. Als je ook de Micro Edition mee gaat tellen komt er nog een waslijst van kleine devices zoals telefoons en handhelds bij :) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• stylee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09-2021

stylee

blah zeg ik je

mbravenboer kon het weer niet laten >:)

Verwijderd

Let op, want de Microsoft VM moet je dus _NIET_ gebruiken !! Gebruik altijd de Sun SDK en Runtime. De Microsoft VM is uit WinXP verwijderd. De MS VM ondersteunde zowieso een aantal belangrijke javafuncties niet. Maar zoals al eerder gezegd, je kunt gewoon Java draaien op WinXP met een Sun SDK.(8>

• The - DDD
  • Laatst online: 03-09 16:40
Hoe zit het eigenlijk met de java support van IE6 (die dus standaard met XP geinstelleerd wordt).

• mbravenboer
Microsoft VM: kan gedownload worden bij request, niet standaard geinstalleerd

Sun plugin: werkt nu alleen nog voor object-tag applets. Er is een early access voor applet-tag applets.

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Op dinsdag 23 oktober 2001 17:11 schreef MisterJava het volgende:
De MS VM ondersteunde zowieso een aantal belangrijke javafuncties niet.
De Microsoft VM is gewoon jammerlijk achterhaald. Op zich geen probleem als er gewoon een goed JVM van SUN beschikbaar is, alleen wil IE niet helemaal meewerken met de <applet> tags (maar zoals mbravenboer al zei, dat komt nog goed ;) , hoewel het eigenlijk te lang duurt).

• mbravenboer
Applet tags zijn trouwens deprecated. In XHTML zijn ze geeneens meer opgenomen :) .

Die final release van die aanpassing in de Sun JRE laat wel erg lang op zich wachten :( |:(

• The - DDD
Ok, duidelijk...

Enne, het is wel duidelijk wat MS wil bereiken met J#

Alleen een beetje zielig dat ze het volgende vermelden: Het is eenvoudig om bestaande Java code om te zetten naar J# code...

J# is compatible met Java versie 1.1.[nogiets]

Toen dacht ik: Hoezo, reklame bullshit!! Echt zoeits voor in de kleine lettertje:
Java is makkelijk te porten naar J#
(((((((((((((((maar dan code voor een vet achterhaalde VM))))))))))))))

• The - DDD
Op woensdag 24 oktober 2001 00:35 schreef mbravenboer het volgende:
Microsoft VM: kan gedownload worden bij request, niet standaard geinstalleerd

Sun plugin: werkt nu alleen nog voor object-tag applets. Er is een early access voor applet-tag applets.
Dus dan krijgt een bezoeker een pop-upje van IE?
Iets als: "Wilt u even de VM downloaden?"

• mbravenboer
The - DDD: Dus dan krijgt een bezoeker een pop-upje van IE?
Iets als: "Wilt u even de VM downloaden?"
Ik gebruik het zelf niet, maar ik heb begrepen dat dat inderdaad het geval is. Bij een upgrade blijft de VM er wel op zitten. Ik denk dat als de ge-update Sun plugin een tijdje uit is, hij spoedig door enkele grote OEMs standaard zal worden geinstalleerd. Er was wel belangstelling voor, maar Sun was te laat voor de release van MS Windows XP |:(

Pagina: 1