Toon posts:

processor kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem:
Als ik m'n compu aanzet start hij meestal niet op, beeld blijft standby, harde schijf start niet, HDD lampje gaat branden, geen piepjes.
Ik heb dit in eerdere topics ook gelezen, en daar bleek de processor kapot. Dus heb ik m'n processor (Athlon750 op Abit KA7) bij een vriendje ingeplugged, en daar deed hij het wel.
Maar ja, bij mij doet hij het ook soms, dus is hij nou kapot of niet, en zo niet wat is het dan? En gaat zo'n processor zomaar kapot als hij niet eens getweaked is?
Eerst deed hij het nog 1 op de 3 keer wel, de laatste week heb ik hem echter niet meer aangekregen...

Kan iemand me helpen?

• sporthaas
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-06-2012
Als je cpu kapot is gaan er nog wel lampjes branden.
Is je voeding van je PC nog goed, misschien kun je deze meten?
Je moederbord kan ook defect zijn ( maar hier zouden de lampjes dan ook nog moeten branden).

Check je kabels ook ff allemaal!

Verwijderd

Topicstarter
De lampjes gaan branden...
Het powerletje gaat aan en het HDD lampje ook, en beiden blijven branden, maar ik heb geen lampjes op m'n mobo. Alles gaat gewoon aan, coolers, CD-rom enz, dus ik denk niet dat het m'n voeding is. :( :(

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:12
als je cpu het "af en toe" doet, is hij zeker NIET kapot.

Verwijderd

brakke voeding ?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:47
Kijk eff naar de cpu fan of hij wel aan gaat :?

• wiewatwaar
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 15:05

wiewatwaar

whatever

Ik heb deze fouten ook gehad. Bleek een kabel van voeding naar moederbord los te zitten. In jouw geval misschien eens proberen in die richting te zoeken. Aansluitingen controleren, voeding wisselen enz.

Fotoalbum: https://jp.vroemen.eu

Verwijderd

Topicstarter
de cpu-fans gaan aan...

Hoe kom ik er achter of m'n voeding brak is, zonder vriendjes hun hele voeding uit hun bak te laten slopen om hem in mijn bak te kunnen stoppen?

Kan het zijn dat de proc niet goed in de mobo klikt ofzo?
Ik vind zo'n slot A namelijk best wel gammel...

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

Op dinsdag 23 oktober 2001 12:32 schreef Cutebritney het volgende:
als je cpu het "af en toe" doet, is hij zeker NIET kapot.
Dit hoeft niet waar te zijn. Ik heb zelf nog een AMD Athlon 1Ghz die ligt beschadigd is aan de core. Deze cpu doet het inderdaad dan weer wel en dan weer niet, dit betekend in de praktijk vreemde resets, niet op willen starten en dan zomaar weer 2 dagen geen problemen.

Deze cpu heb ik in mijn huidige MSI bord gehad met bovenstaande problemen, nu met mijn 1,4 heb ik deze problemen niet meer. Mijn andere Pc is een Jetway bordje met een Duron cpu zonder problemen, doe ik hier echter de Athlon met "stukkende" core erin dan treden dus weer de al eerder genoemde problemen op.

Conclusie wat mij betreft is dus dat de cpu het inderdaad dan wel en dan weer niet kan doen.

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:10

Exirion

Gadgetfetisjist

->[PMG] :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Maar waar gaat die klote proc dan in godesnaam kapot van, zoals ik al eerder heb gezegd, ik had hem niet overclocked, het was gewoon 750@750, dat moet hij toch wel een aantal jaar kunnen volhouden?

Verwijderd

Topicstarter
Stel dat m'n proc kapot is, weet iemand waar ik een beetje goedkoop een gelijksoortige proc (slot A) nog kan kopen, of betrouwbaar tweedehands?

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

De door mij genoemde Cpu was ook gewoon standaard en heeft het 11 maanden zonder problemen gedaan en toen van het ene op het andere moment de genoemde problemen.In het begin gewoon mijn cooler geplaatst(toen nog zonder koelprut :( ) en nooit meer eraf gehad. Heel vervelend dus maar geen aanwijsbare reden.

(ik ga natuurlijk niet zeggen dat ik met mijn kl#tekop toen mij core ietwat mishandeld heb zonder dat ik dit wist ;()

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

Pagina: 1