Toon posts:

LP--> mp3, tags uit CDDB halen?

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig mijn LP collectie naar mp3 tebrenden. Nu zoek ik een programma (databse achtig of zo) dat het mogelijk maakt om de ID# tags uit CDDB database te halen, bijvoorbeeld door de artiest en het nummer in te voeren en dan te zoeken voor matches op CDDB.Het kan denk ik wel als ik eerst de hele LP naar audio CD brand maar dat wil ik niet doen (100 cd's.... )

Alternatief, kan je een fake cd drive op je HD maken en zo'n porgje die fake cd laten opzoeken in CDDB?

dank

• palloquin
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-01-2021
het probleem met het faken is dat je het CD-ID(?) nodig hebt. Alle commercieel uitgebrachte CD's zijn voorzien van een uniek nummer, aan de hand daarvan zoeken de digitale cd-spelers & mp3 rippers op het internet de gegevens erbij.

Maar euh.. LP --> mp3 levert dat niet een mindere kwaliteit, en een hoop gedoe met start / eind van nummers...

Misschien mag je de regels wel zo soepel interpreteren dat je via b.v. WinMX de mp3'tes download aangezien je toch de LP hebt. Want zomaar mp3'tjes downloaden zonder de rechten betaald te hebben mag natuurlijk niet :) LOL

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:57

Opa

Nu Multifocaal!

Op dinsdag 23 oktober 2001 12:04 schreef palloquin het volgende:
het probleem met het faken is dat je het CD-ID(?) nodig hebt. Alle commercieel uitgebrachte CD's zijn voorzien van een uniek nummer, aan de hand daarvan zoeken de digitale cd-spelers & mp3 rippers op het internet de gegevens erbij.

Maar euh.. LP --> mp3 levert dat niet een mindere kwaliteit, en een hoop gedoe met start / eind van nummers...

Misschien mag je de regels wel zo soepel interpreteren dat je via b.v. WinMX de mp3'tes download aangezien je toch de LP hebt. Want zomaar mp3'tjes downloaden zonder de rechten betaald te hebben mag natuurlijk niet :) LOL
Ik denk toch dat je betere kwaliteit krijgt als je het zelf doet, dan wanneer je allemaal vage Xing troep gaat downloaden. Zeker als je een goede platenspeler hebt.
Aan de andere kant zijn er natuurlijk ook betere MP3-tjes. Je kan de relatieve kwaliteit checken met Encspot, dat bekijkt met welke encoder de mp3 gemaakt is.

Dat unieke nummer is het ASIN nummer, maar ik weet niet of je daar erg veel mee kan.
Voor het begin en einde van de tracks kan je Messer gebruiken. Dat start automagisch een nieuwe Wav als het een stilte herkent van zelf in te stellen duur en demping.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:06

hneel

denkt er het zijne van

Het Disc-ID wordt berekend aan de hand van de positie van de nummer op de CD, en de totale lengte.

* hneel heeft een cd programmaatje geschreven wat daarvan gebruik maakt. (van freedb dan, niet van cddb, want cddb is :r )

Vaak hebben de tracks tussenruimten van exact 2 seconden. Dan zou je het ID kunnen proberen te berekenen, aan de hand van de lengtes van je LP tracks. Maar soms zijn die pauzes ook langer of korter, en dan lukt het dus niet....

Verwijderd

Topicstarter
LP's die ik heb zijn niet te vinden op all die p2p dingen, vandaar dat ik ze naar mp3 wil zetten. Is er een andere site waar je veel info over oudere albums kan vinden, dan moet ik maar handmatig doen namelijk en ik copy paste liever dan dat ik alles van de LP hoes overtik
(spelling :( )

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:57

Opa

Nu Multifocaal!

Op dinsdag 23 oktober 2001 12:23 schreef voe22 het volgende:
LP's die ik heb zijn niet te vinden op all die p2p dingen, vandaar dat ik ze naar mp3 wil zetten. Is er een andere site waar je veel info over oudere albums kan vinden, dan moet ik maar handmatig doen namelijk en ik copy paste liever dan dat ik alles van de LP hoes overtik
(spelling :( )
Als je in Google.com de volledige naam en artiest van de plaat vermeldt, kom je meestal wel bij een opsomming van de inhoud uit, die je dan kan copypasten.
Ik heb zelfs de inhoud van Alexander Curly's Vette jus en boerenjongens gevonden. :)

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Pagina: 1