ZIP 100MB IDE

Pagina: 1
Acties:

• pbregman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-05-2023
Mijn zip-drive weigert ook maar iets te doen. ik heb windows 98 SE. en als je hem aanspreekt. om bijvoorbeeld iets te kopieren ernaar toe, dan looptie helemaal vast.
Ik heb het al met andere diskettes geprobeerd maar het helpt nix

Zip-drive op een ander win98 systeem aangesloten en het werkt als een trein.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

Specs

• agent327
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Heb je wel guest95 ge-instaleerd? Zonder doetie ut niet.

Wanbeleid is ook beleid.

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-03 10:17

FoolZero

Freedom of speech...

Het kan zijn, dat ik iets compleet onzinnigs post, maar op welke IDE channel heb je de ZIPpert aangesloten? Misschien heeft het een slave/master setting probleem?
Tja, dit is wel erg basic, maar je moet toch ergens mee beginnen? :)

BTW iets meer info kan ook geen kwaad... specs van het tweede systeem... de IDE channel... misschien andere relevante info...

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:37
op http://www.viaarena.com/ --> drivers staat dit:
Do you use an IDE Zip drive?

If you do not, please go onto the next question. If you do use an IDE zip drive, download and install the latest 4in1 drivers if you have not already done so. Then download and install the IDE-Busmaster V3.12 below. Then set the Zip-Drive to DMA disabled and PIO-Mode 1 in BIOS. Open the the IDE-Tool provided with Busmaster-Driver and set the Zip-Drive to PIO-Mode 3. Restart your computer and the process is finished. For Iomega Zip drives, a new driver has just been released. Please make sure you update your driver to the latest one.
Kan dat er iets mee te maken hebben?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Guest heb je alleen nodig met paralelle drives, dat programma ziet IDE drives zelfs niet.

Verwijderd

Ach, je hebt zeker 686b bridge, dan kan je het wel vergeten qua zip-drive, zeker als je firmware < als 14A is.
Schrijven kan niet, lezen wel als het goed is!

Via sux :(

• pbregman
Op dinsdag 23 oktober 2001 11:55 schreef FoolZero het volgende:

BTW iets meer info kan ook geen kwaad... specs van het tweede systeem... de IDE channel... misschien andere relevante info...
Ok hier wat specs.
PC 1: (hier werkt de zipdrive niet MEER in, hij deed het wel)
AMD DURON 800 MHz.
128 MB 133 MHz
20 GB Maxtor
Sound on board
MSI Geforce 2 mxje
Windows 98 SE
Hier was de zipdrive de primary slave.

PC 2: (hier werktie wel in, mijn trouwe internetservertje die sessies van meer dan 4 weken trekt met windows 98 SE :))
P1 200 MHZ
48MB EDO
4.3GB WD
No sound
512K vga
Windows 98 SE
Hier is de zipdrive de primary slave

Specs

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Vibe, maak ik hieruit op, dat je geen CDROM drives hebt? Of zitten die aan het zelfde kabeltje als de HD's?
In ieder geval is het fijn om te weten, dat het wel gewerkt heeft in het verleden. Weet je of je toevallig nog significante wijzigingen hebt aangebracht op/aan je systeem?
Ook wil ik weleens weten of je vanaf DOS wel het apparaat kunt benaderen en schrijven (met de juiste drivers natuurlijk)

Heal the internet ...

• pbregman
Op dinsdag 23 oktober 2001 12:24 schreef FoolZero het volgende:
Vibe, maak ik hieruit op, dat je geen CDROM drives hebt? Of zitten die aan het zelfde kabeltje als de HD's?
In ieder geval is het fijn om te weten, dat het wel gewerkt heeft in het verleden. Weet je of je toevallig nog significante wijzigingen hebt aangebracht op/aan je systeem?
Ook wil ik weleens weten of je vanaf DOS wel het apparaat kunt benaderen en schrijven (met de juiste drivers natuurlijk)
Er zitten wel CDROM drives op, maar die zitten op de SECONDARY IDE.
Dat systeem waar het niet op werkt, is niet van mij, maar er zijn voor zover ik weet geen significante wijzigingen op aangebracht.
Via DOS kan ik wel proberen, heb ik namelijk nog niet geprobeerd.
Je wilt dan eigenlijk checken of het een software probleem is, heb ik het idee.
Maar dat spreekt toch eigenlijk al voor zich als die het op de ene PC niet doet en op de andere PC wel en het eerst wel deed op die eerste pc.

Specs

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Eigenlijk wil ik meer checken of het een hardware/kabel probleem op jouw pc is. Als het via DOS ook niet te benaderen valt, dan lijkt het me, dat je kabel of I/O naar de knoppen is. Werkt het wel, tja, dan moeten we nog even verder snuffelen.

Persoonlijk ben ik nooit vies van een herinstallatie, maar dan moet je daar natuurlijk wel zin en tijd voor hebben...

Heal the internet ...

• anthonov
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10-2023
Op dinsdag 23 oktober 2001 11:52 schreef agent327 het volgende:
Heb je wel guest95 ge-instaleerd? Zonder doetie ut niet.
Niet nodig. Mijn zipdrive wordt hier onder Win98SE gewoon standaard gezien als 'removable drive'. Daar heb ik niks extra's voor hoeven installen.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:14
Op dinsdag 23 oktober 2001 12:01 schreef funkaholic het volgende:
Ach, je hebt zeker 686b bridge, dan kan je het wel vergeten qua zip-drive, zeker als je firmware < als 14A is.
Schrijven kan niet, lezen wel als het goed is!

Via sux :(
not true. een BIOS-flash doet wonderen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Op dinsdag 23 oktober 2001 14:55 schreef Tampie2000 het volgende:

[..]

not true. een BIOS-flash doet wonderen.
Ow ja, waar kan ik dan nieuwe firmware halen voor m'n zip drive?

Naar mijn weten kan je de firmware van een zipdrive lager of gelijk dan versie 14A niet eens flashen.

• Ramon
Op dinsdag 23 oktober 2001 17:25 schreef funkaholic het volgende:

[..]

Ow ja, waar kan ik dan nieuwe firmware halen voor m'n zip drive?

Naar mijn weten kan je de firmware van een zipdrive lager of gelijk dan versie 14A niet eens flashen.
ik heb het ook niet over firmware... anders had ik wel gezegd 'firmware-update'......

Verwijderd

Zie je de ZIP drive bij het booten ?
Ahh.. Stupid question! Sorry...

Je zegt al dat hij problemen oplevert bij het aanspreken.
Dan wordt hij dus wel gezien |:( :z

Verwijderd

Op dinsdag 23 oktober 2001 19:26 schreef Tampie2000 het volgende:

[..]

ik heb het ook niet over firmware... anders had ik wel gezegd 'firmware-update'......
Jeez, wat ben jij ontzettend leip. Denk je nou echt dat ik dat nog niet geprobeerd heb, ik heb een bios van deze maand en ik kan je verzekeren het werkt niet! Dus hou maar op met je bios flash, want die bull shit helpt niet.

Als iemand het WEL weet, pleez post :)

• Ramon
Op woensdag 24 oktober 2001 09:15 schreef funkaholic het volgende:

[..]

Jeez, wat ben jij ontzettend leip. Denk je nou echt dat ik dat nog niet geprobeerd heb, ik heb een bios van deze maand en ik kan je verzekeren het werkt niet! Dus hou maar op met je bios flash, want die bull shit helpt niet.

Als iemand het WEL weet, pleez post :)
gaan we schelden? :r

Mijn ZIPdrive deed ook vaag, was dus na een BIOSflash opgelost.

Zullen we het er dan maar op houden dat je een kutmoederbord hebt?

Verwijderd

Damn, volgens mij loop jij wat achter...hoe durf jij mij ongelooflijk roelende moederbord af te zeiken! B-)
Doe maar eens een preview search....voordat je oordeelt.

Tuurlijk heb jij geen problemen met je (waarschijnlijk) Intel systeempje van Dell ofzoooo.

En by the way, het is een VIA 686b BUG en dat chipset zit toch wel op HEEL VEEL MOBO'S.

EN for your information: de nieuwste bios helpt NIET!

En ga nu maar buiten spelen...

• pbregman
kap ff met dat gezeik op elkaar. Daarvoor heb ik dit topic niet geopend.

En nou ja even voor de goede orde. ik heb nix aan verhalen over problemen met VIA chip ofzo. want deze ZIPdrive heeft GEWERKT!!!. dus het systeem kan hem laten werken, dat we daar ff duidelijk over zijn.
Ik denk persoonlijk omdat het eerst wel gewerkt is dat het een software probleem is.

Als iemand nog een idee of suggestie heeft pls. post

Specs

Pagina: 1