Tegelijk TV kijken op PC en TV

Pagina: 1
Acties:

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-08 18:54
Is het mogelijk om tegelijk TV te kijken op de PC en op de TV, met op de PC een ander kanaal als de TV?

Zoiets had ik in gedachten:

COAX TV-kabel vanuit meterkast in de tuner van de videokaart (bv. een of andere Asus Deluxe kaart) en dan met software de kanalen kiezen op de PC en op de TV (verbonden met TV-out op de videokaart)

Is zo'n Asus Deluxe kaart hier geschikt voor of kun je beter een apart TV-kaart nemen? Of is het gewoon niet mogelijk?

Verwijderd

Wil je dit doen omdat de tv geen werkende tuner meer heeft of zo, anders ontgaat mij de logica..

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-08 18:54
het is voor een kennis... waarom precies weet ik ook niet.

• nitpicker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 13:44

nitpicker

uNF

kdenk zelf dat het niet kan.. maar... ik ben wat dat betreft maar een leek ;)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 17:33
je kan 2 verschillende zender kijken...als je 2 tuners hebt.

1 tuner in de tv, en 1 op de tvkaart :)

je kan dus GEEN asus deluxe kaartje gebruiken, want daar zit geen tuner op. (of je moet de 7100deluxe combo kopen, die heeft WEL een tuner)

dit werkt overgins alleen met kabelsignaal, met een satteliet werk het NIET.

Verwijderd

Je kunt toch gewoon een extended desktop nemen? Maar volgens mij kun je dan alsnog geen 2 kanalen in een keer kijken, en dat je niet gewoon én de tv out én een coax kabel in de TV douwt snap ik ook niet, want voor TV kijken is er vooralsnog nix beter dan een TV!!

Verwijderd

Ik snap niet helemaal wat je met je vraag bedoelt. Tuurlijk is het mogelijk om tegelijk TV te kijken op de PC en op de TV, met op de PC een ander kanaal als de TV. Bijvoorbeeld door gebruik te maken van een splitter (T-stukje). Coax vanuit de meterkast - Splitter - één coax naar je TV en één coax naar je compu. :?
Pagina: 1