Maxtor D740X --> al ervaringen?

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heeft er iemand al een D740X? En hoe is ie?
Ik lees alleen nog maar van mensen die er een gaan kopen (net zoals ik)...
Het nadeel van zo'n nieuwe schijf is alleen dat ie zijn betrouwbaarheid nog niet heeft bewezen, maar dat is bij maxtor nog nooit verkeerd geweest.

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-04 17:23
Ik ben ook wel benieuwd. Deze schijven zijn ook ATA133... niet dat je er iets aan hebt op dit moment, maar toch ;)

een review

• banaan-X
  • Niet online
Op dinsdag 23 oktober 2001 11:42 schreef Canard het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd. Deze schijven zijn ook ATA133... niet dat je er iets aan hebt op dit moment, maar toch ;)

een review
volgens mij ook het enigste review :) maar ik wilde m eigenlijk vanmiddag maar bestellen bij MyCom. 60GB voor 475,- Alleen Tom zegt dat ze er ook nog bestaan met "ball bearing", dat willen we natuurlijk niet!

http://www.tomshardware.com/technews/technews-20010912.html#0130

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
ik heb hem in mijn werkstation op het werk zitten, hij is lekker snel en redelijk stil (vooralsnog) zit er net 1 weekje in..

A wise man's life is based around fuck you

• banaan-X
  • Niet online
Op dinsdag 23 oktober 2001 12:00 schreef zwelgje2 het volgende:
ik heb hem in mijn werkstation op het werk zitten, hij is lekker snel en redelijk stil (vooralsnog) zit er net 1 weekje in..
ha, iemand die hem al heeft >:)

- welke capaciteit?
- waar gekocht?
- hdtach of andere bench al eens geprobeerd?
- wordt ie niet heet (zonder koeler)?

Nou maar hopen dat je aan het werk bent :)

Verwijderd

tis eigenlijk een quantum schijf vandaar dat de accesstime zo goed is. maar ik denk dat het wel goed zit met de betrouwbaarheid. ik zit te wachten op meer reviews, vooral van de 40GB L versie, dus de stille versie

• banaan-X
  • Niet online
Op dinsdag 23 oktober 2001 12:20 schreef -THaVinNY- het volgende:
tis eigenlijk een quantum schijf vandaar dat de accesstime zo goed is. maar ik denk dat het wel goed zit met de betrouwbaarheid. ik zit te wachten op meer reviews, vooral van de 40GB L versie, dus de stille versie
Doe mij maar een snelle versie :)

• banaan-X
  • Niet online
Niemand verder?

Verwijderd

er is geen verschil in snelheid alleen zijn er twee versies: namelijk de xxxxxLx versie met FDB lagers en de xxxxxJx versie met gewone lagers, die laatste is dus een stuk luidruchtiger

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Ik wil de stille hebben alleen kan ik ze nog niet vinden

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het nadeel van zo'n nieuwe schijf is alleen dat ie zijn betrouwbaarheid nog niet heeft bewezen, maar dat is bij maxtor nog nooit verkeerd geweest.
het schijnt dus een quantum te zijn, en ik heb in het verleden hier om het zacht te zeggen ietwat slechte ervaringen mee gehad. maar de toekomst zal het uitwijzen. ik heb al wel de 540 van maxtor getest vandaag, een 5400 rpm Quantum 40 Gb schijf, en die beviel wel eerlijk gezegd. maar het is wel gewoon echt Quantum stijl, met een tikkend geluid als je hem uitzet (wat alle fireballs hebben) en een zilverkleurig kastje. Op de 20 GB versie (wel Maxtor look) staat tegenwoordig: Quantum fireball, by Maxtor (echt vaag dus)

• banaan-X
  • Niet online
Op dinsdag 23 oktober 2001 19:01 schreef smvs het volgende:

[..]

het schijnt dus een quantum te zijn, en ik heb in het verleden hier om het zacht te zeggen ietwat slechte ervaringen mee gehad. maar de toekomst zal het uitwijzen. ik heb al wel de 540 van maxtor getest vandaag, een 5400 rpm Quantum 40 Gb schijf, en die beviel wel eerlijk gezegd. maar het is wel gewoon echt Quantum stijl, met een tikkend geluid als je hem uitzet (wat alle fireballs hebben) en een zilverkleurig kastje. Op de 20 GB versie (wel Maxtor look) staat tegenwoordig: Quantum fireball, by Maxtor (echt vaag dus)
Als ie tikt heb je zeker een van de allereersten? Breng die maar vast terug, want die gaat het binnenkort begeven... Anders moet je Psyflux maar eens vragen ;)

Verwijderd

die fireball by maxtor is gewoon een gerebadgede quantum.

bij de D740X ligt het net iets anders het design is van quantum(codename Viper) de firmware is weer van maxtor geloof ik en de drives worden door maxtor geproduceerd.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als ie tikt heb je zeker een van de allereersten? Breng die maar vast terug, want die gaat het binnenkort begeven... Anders moet je Psyflux maar eens vragen
nee dit hoort echt zo, gewoon als je de pc uitzet hoor je de kop parkeren ofzo, weet ik veel, de schijf vertoont gewoon typische fireball trekjes waarvan ik niet zeg dat ze positief of negatief zijn.
die fireball by maxtor is gewoon een gerebadgede quantum
nee dat ben ik niet met je eens. het rare is dus dat op die maxtor met het quantum uiterlijk die ik had, de 40 gig, werd met geen letter gerept over quantum. en de hd van 20 gig (zo'n hele dunne), met puur maxtor uiterlijk, daar staat dus quantum fireball op. volgens mij weten ze bij maxtor zelf niet meer wat nou wat is.

Verwijderd

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Als ie tikt heb je zeker een van de allereersten? Breng die maar vast terug, want die gaat het binnenkort begeven... Anders moet je Psyflux maar eens vragen
--------------------------------------------------------------------------------
Dit hoort bij quantum bij het uitzetten alleen 1 tik.
Vooral het ka type kun je het heel duidellijk horen.

Verwijderd

het zijn gewoon volgens mij gewoon quantum drivers met een maxtor naampje erop. de specsheets van de fireball etc geven gewoon een quantum page met dan onderaan adresgegevens van maxtor.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Each drive will be bundled with a Promise Technology ATA controller card to allow Ultra ATA/133 interface speed. The new hard drives and controller cards are also backward compatible with earlier ATA technologies. These bundles are available to select geographic locations through October 2001. Starting in November, Maxtor will offer the Ultra ATA/133 card as a standalone product.

Dat zegt ome Tom, zal wel alleen voor de VS gelden dan, want hier in NL is er toch geen sprake van dat je er een ata 133 controller bij krijgt ?

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• banaan-X
  • Niet online
Op woensdag 24 oktober 2001 11:07 schreef tbusquet het volgende:
Each drive will be bundled with a Promise Technology ATA controller card to allow Ultra ATA/133 interface speed. The new hard drives and controller cards are also backward compatible with earlier ATA technologies. These bundles are available to select geographic locations through October 2001. Starting in November, Maxtor will offer the Ultra ATA/133 card as a standalone product.

Dat zegt ome Tom, zal wel alleen voor de VS gelden dan, want hier in NL is er toch geen sprake van dat je er een ata 133 controller bij krijgt ?
twee woorden ;) : retail & OEM

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:08

TheVMaster

Moderator WOS
hehe

ik heb dus een 60 Gb uitvoering ff kijken welke precies...
een Maxtor 6L060J3 (60 Gb) zegt iemand dat wat??

hmm..krijg hem alleen niet echt aan de praat op m'n MSI-5169 Mb....zelfs niet met Maxblast :(

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Aangezien ik in de markt ben voor een Maxtor D740x EN een ATA133 controller: is de retail versie al in Nederland gesignaleerd?

• weertenaar
  • Laatst online: 25-04 17:04
Hopelijk krijg ik die van mij vanmiddag, de L-versie, dus met hydrodynamische glijlager. Hopelijk is ie een stuk stiller dan mijn huidige Maxtor.

• ferno
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-02 12:16

ferno

Op maandag 19 november 2001 20:43 schreef TheVisionMaster het volgende:
hehe

ik heb dus een 60 Gb uitvoering ff kijken welke precies...
een Maxtor 6L060J3 (60 Gb) zegt iemand dat wat??

hmm..krijg hem alleen niet echt aan de praat op m'n MSI-5169 Mb....zelfs niet met Maxblast :(
Je hebt de Ballbearing versie (heb ik ook), heb je je drive niet op cable select? Zo komt hij van de fabriek af, zet hem maar op Master of slave, dat cable select geeft alleen maar elende.

BTW. Ik vond hem al niet zo stil maar nu begrijp ik het ik heb de lawaai bak :( nou ja hij is tenminste snel >:)

Hij wordt wel een beetje heet 42 graden C :(

640K Should be enough for everyone! ;) Bill Gates

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-04 17:41

Memendo

V4-power/Team BSD

Kij hier is er loopt al een vergelijkbaar topic [topic=307866/4]
Pagina: 1