Toon posts:

[Netware5/Zenworks] Hoe proxy uit zetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De vorige sysadmin heeft hier via de policies voor alle gebruikers een proxy ingesteld. Ik wil deze graag weer uit hebben maar kan die instelling gewoon niet terug vinden.

Ben in nwadmin al alle policy-packages langs geweest maar kan 't niet vinden. De vorige admin weet alleen nog dat hij het via policies heeft aangezet, maar niet meer _waar_.

Dus.. stel ik zou voor alle users een proxy instelling willen maken, waar doe ik dat dan?

Netware5/Zenworks2 (Zenworks starters pack)

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:48

Jaymz

Keep on moving !

:? Niet via een applicatie object (Registry settings)

Verwijderd

Volgens mij is het via een applicatieobject gepusht.
Check hier: http://www.novell.com/coolsolutions/zenworks/qna/proxy.html

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Ik zou dit zelf idd via een force run Appl. object doen.

Een andere mogenlijkheid is om IN een Policypackage een 'eigen' Action te maken.

Jaymz werkt oveigens met ZEN 2 (full) Ik weet niet uit m'n hoofd wat SP niet kan wat de FULL-version wel kan.

Zonet ff een proxy 'aangezet' en een snappshot 'genomen'; onderstaande .reg is daaruitgekomen:
REGEDIT4

// Registry file generated by the Application Launcher.

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings]
"ProxyEnable"=dword:00000001
"ProxyServer"="128.2.213.4:8080"

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\Connections]
"DefaultConnectionSettings"=hex:3c,00,00,00,08,00,00,00,03,00,00,00,10,00,00,00,31,32,38,2e,32,2e,32,31,33,2e,\
34,3a,38,30,38,30,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,d0,c9,97,f6,\
04,8e,c0,01,01,00,00,00,80,02,d7,4c,00,00,00,00,00,00,00,00,
"SavedLegacySettings"=hex:3c,00,00,00,e2,09,00,00,03,00,00,00,10,00,00,00,31,32,38,2e,32,2e,32,31,33,2e,\
34,3a,38,30,38,30,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,d0,c9,97,f6,\
04,8e,c0,01,01,00,00,00,80,02,d7,4c,00,00,00,00,00,00,00,00,

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Hardware Profiles\0001\Software\Microsoft\windows\CurrentVersion\Internet Settings]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Hardware Profiles\Current\Software\Microsoft\windows\CurrentVersion\Internet Settings]
Misschien kan je er wat mee :)

Verwijderd

Topicstarter
Helaas.. ik had zelf ook al een snapshot gemaakt van het UITzetten van de proxy.. werkt niet.

Ook een force run van een .reg waarin die proxy UITgezet wordt werkt niet, 't kreng blijft gewoon aan.

Het rare is dat ik de hele instelling om de proxy aan te zetten gewoon NERGENS terug kan vinden, ook niet in de user extensible policies. Ik heb elke .adm file geedit welke ik kon vinden en nergens staat die proxy in.

Maar goed, ik heb eens een nieuwe .adm gemaakt waarin alles goed staat, de vraag is nu hoe krijg ik die policy zover dat ie uitgevoerd wordt? Als ik een user extensible policy aanmaak en dan 'add item' kies gaat hij standaard zoeken naar .exe's, kan ik daar m'n .adm in zetten?

Ik vrees nl. dat zenworks doodleuk eerst die force run gaat doen en daarna alsnog de policy gaat toepassen waain de proxy AAN gezet wordt.

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Als je nou eerst een NIEUW userpack EN Wkspack aanmaakt. Daar test je doe boel uit. (met Appl. Object enzo)

Dan weet je iig of het aan de policypackages ligt :)

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de workstation policies uitvink gaat het goed...

Is dat zekerheid genoeg? :)

Het zit 'm dus in die workstation policies, alleen is er gewoon nergens een vinkje proxy oid.

Het is ooit ingesteld met behulp van ZAK templates, als ik die met de poledit bekijk zie ik idd. een vinkje 'proxy', echter novell laat die dus niet zien.

Nu kan ik het .pol bestand wel openen met poledit (en dus dat verdomde vinkje weghalen ;)) maar niet wegschrijven. 'error 5 occured'. Helaas gebeurd die error 5 alleen als ik die zak-template geladen heb.

Dat de .reg verspreiden niet werkt klopt overigens, aangezien Zen de policies zo af en toe refreshed.

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Nieuw policy package aanmaken, dat een volledige kopie van de vorige is, alleen laat de ZAK policy zitten :)

Oke, 't is niet de netste manier. Werken zal ut waarschijnlijk wel :P

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-05 06:14

Boss

+1 Overgewaardeerd

Is zeer waarschijnlijk via een ADM-file gedaan. Vanaf ZEN 2 kan je de door microsoft geleverde ADM files gebruiken. Dat zijn files met een heleboel register instellingen, die vervolgens door NWAdmin in een interface worden gegooid.
Ik weet niet meer hoe de optie heet en waar hij zit, maar als je 't niet kan vinden moet je maar ff een mailtje sturen.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
het is idd. via een adm file gedaan..

Over die adm files heb ik overigens een vraag. Ik heb een .adm gevonden voor de proxy op een oude backup. De daadwerkelijke instellingen staan hier niet in, ik neem aan dat het alleen een instelling-file is zodat zenworks weet _waar_ hij de bewuste instelling moet opslaan.

Hoe kom ik nu van die .adm file tot een policy? Als ik die .adm laad in poledit en dan de wijzigin maak welke ik wil hebben dan produceerd ie een .pol file. Leuk maar wat moet ik daar mee?

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op dinsdag 23 oktober 2001 21:26 schreef hezik het volgende:
het is idd. via een adm file gedaan..

Over die adm files heb ik overigens een vraag. Ik heb een .adm gevonden voor de proxy op een oude backup. De daadwerkelijke instellingen staan hier niet in, ik neem aan dat het alleen een instelling-file is zodat zenworks weet _waar_ hij de bewuste instelling moet opslaan.

Hoe kom ik nu van die .adm file tot een policy? Als ik die .adm laad in poledit en dan de wijzigin maak welke ik wil hebben dan produceerd ie een .pol file. Leuk maar wat moet ik daar mee?
Een ADM file is toch een policy template ? (welke je moet laden als je Poledit opent)

Om via een .adm-file tot een .pol te komen moet je in poledit die adm laden en een beetje 'heen en weer klikken'. Dit sla je op als .pol file (dacht ik uit m'n hoofd met een paar biertjes :))

Hoe Nwadmn32 daarmee omgaat moet ik op me werk eens bekijken, uit m'n hoofd kun je daarvoor de User Extended Policy voor gebruiken (in je policy package). Hier geef je aan welke ADM je wil gebruiken, en het 'klik maar raak' principe komt weer bovendrijven.

*Zucht; Jaymz moet toch een die volledige ZEN2 howto gaan schrijven die ikke aan GaMeOvEr al een paar maanden gelee voorgesteld heb. Ik zie er al 4 maanden tegenop :)

Verwijderd

Topicstarter
Om via een .adm-file tot een .pol te komen moet je in poledit die adm laden en een beetje 'heen en weer klikken'. Dit sla je op als .pol file (dacht ik uit m'n hoofd met een paar biertjes :))
Dat klopt, zover was ik al (nuchter ;))
Hoe Nwadmn32 daarmee omgaat moet ik op me werk eens bekijken, uit m'n hoofd kun je daarvoor de User Extended Policy voor gebruiken (in je policy package). Hier geef je aan welke ADM je wil gebruiken, en het 'klik maar raak' principe komt weer bovendrijven.
Dat gedeelte loop ik op vast. Hoe geef ik aan welke .adm ik wil gebruiken? De gebruiksaanwijzing zoals die in de help en op de site van novell staat klopt (voor mij) niet.

Als ik op de 'user extensible policies' voor het bewuste packet klik en dan op 'details' dan ontbreekt het tabblad 'items', welke bij een lege policy wel aanwezig is. De reden dat ik nog geen nieuwe policy heb aangemaakt zonder de proxy setting ligt 'm in het feit dat er (dus) settings zijn die ik niet kan zien. Aangezien er hier in het verleden erg creatief en ongedocumenteerd getroubleshoot is (of beter gezegd gesymptomshoot) ben ik er huiverig voor zo maar even een policy te gaan vervangen.

*Zucht; Jaymz moet toch eens die volledige ZEN2 howto gaan schrijven welke hij een paar maanden geleden al aan GaMeOvEr heeft voorgesteld. Hij ziet er al 4 maanden tegenop :)

;)

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op woensdag 24 oktober 2001 03:04 schreef hezik het volgende:

Dat gedeelte loop ik op vast. Hoe geef ik aan welke .adm ik wil gebruiken? De gebruiksaanwijzing zoals die in de help en op de site van novell staat klopt (voor mij) niet.
Zoals ik het doe (moet doen):

Ik open het Policy Package. Ik dubbelklik op user/workstation Extensible Policies. Kom daar in het "Policy Schedule" Tabje.
Daar klik ik op "Extensible Policies" alwaar een mooi Poledit.exe icoontje staat. (Bij Computer Ext. Policies staat er overigens een leuk PC-tje)

Screenshot

Die torpedeer ik met m'n muis, en kom in het schermpje waar ik de ADM kan aangeven (links) en de policy kan 'raakklikken' (rechts)

Screenshot

Wat gaat er bij jouw dan anders ? ?

(Nou snappik waarom ik dit van die vervelende dingen vind. Je moet het echt zien, om het te kunnen 'troubleshooten)

Als je overigens NAAST de ADM waarin je niks ziet een andere weet te laden, ben je er :)

Ik begrijp het volgende uit de help:
Apply:

Click to copy the policy changes to NDS. Until you click Apply, policy changes are kept in a temporary location. Because of this, if two .ADM files have the same check box item (the same registry entry), a change made in one will be seen in the other.

Verwijderd

Topicstarter
Als je naar jouw 1e screenshotje kijkt dan zie je onder de knop 'policy schedule' idd. nog een andere knop 'extensible policies' staan.

Die knop is er bij mij dus niet, ook niet in de 'page options' (hij is dus ook niet gehide ofzo)

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op woensdag 24 oktober 2001 18:18 schreef hezik het volgende:
Als je naar jouw 1e screenshotje kijkt dan zie je onder de knop 'policy schedule' idd. nog een andere knop 'extensible policies' staan.

Die knop is er bij mij dus niet, ook niet in de 'page options' (hij is dus ook niet gehide ofzo)
Alleen bij die ene Policy Package, of bij ALLE policy packages ?

(en een hele domme vraag):
Kijk je wel bij de Computer/User Extensible Policies ?

Welk OS draaien je werkstations eigenlijk ? NT, 95/98 ?

'T is dat het er zeer duidelijk op lijkt dat het op deze mnaier is ingezet, anders zou ik durven beweren dat je met het StarterPack gewoon geen Extensible Policies kan gebruiken, en het Full-pack wel.
Ik ken alleen het verschill tussen die twee niet. ZEN 1 starterpack hebben wij dan wel gehad, maar da's alweer ene flinke poos gelee (en die van versie één :))

Verwijderd

Topicstarter
Alleen bij die ene Policy Package, of bij ALLE policy packages ?
Bij allemaal...
(en een hele domme vraag):
Kijk je wel bij de Computer/User Extensible Policies ?
Ik open nwadmin, 'browse the tree' naar 'NT workstation package' (daar zit 't in), klik daar rechts op, properties.. dan krijg ik een lijstje waarin ook de 'user extensible policies' staan. Daar klik ik op --> details, dan krijg ik het zelfde schermpje als jij allen dan zonder de bewuste knop.
Welk OS draaien je werkstations eigenlijk ? NT, 95/98 ?
Voornamelijk NT4/Sp6 op een paar laptopjes na welke 98 draaien.
'T is dat het er zeer duidelijk op lijkt dat het op deze mnaier is ingezet, anders zou ik durven beweren dat je met het StarterPack gewoon geen Extensible Policies kan gebruiken, en het Full-pack wel.
Tsja, hij staat er toch tussen en als ik 'm uitvink is de proxy setting weg. Helaas werken er dan ook een heleboel andere dingen niet meer..
Ik ken alleen het verschill tussen die twee niet. ZEN 1 starterpack hebben wij dan wel gehad, maar da's alweer ene flinke poos gelee (en die van versie één )
Tsja, ik zou het eerlijk gezegd ook niet weten. Wat ik wel weet is dat deze tree ooit is gemigreerd van NW4 naar 5. De policy in kwestie is er echter na die migratie ingezet.

Ik heb het vermoeden dat ik de SP1 voor zenworks maar eens moet gaan installeren, misschien dat dat soelaas brengt. De hele server is namelijk vrij recent nieuw geinstalleerd.

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op woensdag 24 oktober 2001 22:30 schreef hezik het volgende:
Tsja, hij staat er toch tussen en als ik 'm uitvink is de proxy setting weg. Helaas werken er dan ook een heleboel andere dingen niet meer..
:? Huh. Hij staat er wel tussen, hoewel je het tabblad dat ik wel en jij niet ziet hiervoor nodig hebt ? ? ? (bij ons dan)

Gebruik je NwAdMnnt.exe of NwAdmn32.exe, en zijn al je snappins wel Oke.

Wij hebben iig 5.9.1f (Nwadmn32)
Pagina: 1