Toon posts:

tft scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik lees hier dikwijls of die schermen (tft)die al of niet geschikt is voor games maar hoe zit het met beeldbewerking.
zijn deze wel aan te raden om op een tft scherm te bewerken.
buiten de response tijd; waarop moet men zeker ook letten.

Verwijderd

Als je voor beeldverwerking gaat zou ik een scherm kopen die wat meer gebruikt worden in de grafische sector.

Schermen zoals de Lacie, sommige Eizo's en sommige Elsa's zijn daar heel goed in (zijn natuurlijk wel wat duurder, de Elsa Ecomo 460 (17") kost bv 1.985 Euro).

Maar bij andere (ook dure schermen) zoals de Iiyama AS4431D zou ik zeker geen beeldverwerking doen omdat deze niet de mogelijkheid heeft zijn kleuren goed in te stellen. Wat niet wil zeggen dat je een slecht beeld hebt maar je hebt niet het goede beeld voor goede grafische bewerkingen.

Je moet zeker een scherm hebben waar je minimum de brightness, contrast en kleurentemperatuur goed kan instellen.
Hoe hoger de brightness en contrast hoe beter maar vooral die laatste, de kleurentemperatuur, moet je precies kunnen instellen, de keuzes 9300k/6500k/5800k/handmatig zouden zeker aanwezig moeten zijn.

Als je op de site van bv Eizo kijkt dan zie je bij sommige schermen de optie "color adjustment", daat staat omschreven wat de Eizo allemaal kan.

Moest je Lacie niet kennen, dat is samen met Barco één van de meest gebruikte merken in de grafische sector. Maar een Barco scherm raad ik je niet aan daar je met 12.394 Euro net toekomt (nee ik heb niet misrekend :))!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

En hoe zit het met films kijken erop, lijk me echt gruwelijk op zon 18'lcd divx kijken :+

Verwijderd

Films kijken op een 18" LCD (ongeveer een 20" CRT) zal nogal zwaar uitkomen voor je computer denk ik. Zeker als je full screen kijkt.

Bij gewoon dvd en divx zal je de echt juiste kleurweergave niet nodig hebben maar wel een LCD die toch een redelijk snel beeld kan weergeven.

De meeste LCD schermen van nu kan je toch al redelijk dvd op bekijken.

Verwijderd

Topicstarter
dus als ik het goed begrijp is het niet aan te raden om zo een scherm te kopen.
ik wou het ook gebruiken voor office en zeker af en toe een gameke!!!!
nu ik zou zo een scherm gekocht hebben door plaatsgebrek op mijn bureau dus zal ik een ander alternatief moeten zoeken.
Weet u wat de kortste monitor is (liefst 17" of 19")op het ogenblik en toch kwalitatief aan te raden voor ditgene wat ik er zou mee doen?

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-06 19:01
dus als ik het goed begrijp is het niet aan te raden om zo een scherm te kopen.
ik wou het ook gebruiken voor office en zeker af en toe een gameke!!!!
Office en Quake zien er prima uit op een redelijk TFT panel.

Verwijderd

Met die dure schermen kan je natuurlijk ook goed games spelen maar die zijn niet echt betaalbaar voor de gewone mens.

Als het niet voor profesioneel grafisch werk is dat je het scherm wil gebruik maar gewoon om thuis wat te kunnen werken dan komen veel scherm in aanwerking.

Ik heb hier thuis zelf de NEC 1700M+ staan, die voldoet voor thuis wat bezig te zijn meer dan genoeg en kost niet echt veel ook. Dit scherm kan je ook veel bij instellen maar is wel geen DVI (geen digitale aansluiting dus).

Maar de beste raad blijft nog steeds indien mogelijk eerst het scherm bekijken en even testen. Er is namelijk een groot verschil qua beeld tussen de verschillende merken.

Verwijderd

Op dinsdag 23 oktober 2001 15:58 schreef Thommy het volgende:
Films kijken op een 18" LCD (ongeveer een 20" CRT) zal nogal zwaar uitkomen voor je computer denk ik. Zeker als je full screen kijkt.
Wat noem je zwaar ? Kijk hier regelmatig films full screen op een 17,3" TFT, en ik heb 'maar' een celeron 366 @ 550 MHz met een TNT2 kaartje. Absoluut niet up to date, maar werkt perfect en ik denk dat het voor een 18" TFT niet veel meer power kost.

Verwijderd

Hangt ook af wat je bekijkt.

Een kennis van me heeft een P II 400 en als hij een divx met mediaplayer bekijkt op full screen dan gaat dat met gorten en stoten, net of je constant op de pauze knop zit te drukken.

In dit geval hangt het natuurlijk wel van mediaplayer, andere programma's zullen daar wat minder last van hebben.

Verwijderd

Ik gebruik W2k en ook mediaplayer. Het is gewoon een kwestie van eventuele CPU intensieve programma's/processen afsluiten (is meestal niet eens nodig). En alle onzinnige dingen zoals die skins van mediaplayer accuut van je HD verwijderen >:) Vraag me niet waarom, maar skins vreten snelheid.

Oh ja, ik heb het dan over DVD rips van goede kwaliteit.

Verwijderd

Dus conclusie:

dvd en divx kijken op een 18" LCD full screen is geen probleem zolang je niet teveel onzin draaien hebt op de achtergrond :).

Verwijderd

Precies, zo is het maar net :+

Maar volgens mij gaat dit een beetje off-topic hehehe ;)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 20:59
Op woensdag 24 oktober 2001 19:18 schreef Zotty het volgende:
Precies, zo is het maar net :+

Maar volgens mij gaat dit een beetje off-topic hehehe ;)
hoezo? het gaat nog steeds over tft-schermen :)

The devil is in the details.

Pagina: 1