Als je voor beeldverwerking gaat zou ik een scherm kopen die wat meer gebruikt worden in de grafische sector.
Schermen zoals de Lacie, sommige Eizo's en sommige Elsa's zijn daar heel goed in (zijn natuurlijk wel wat duurder, de Elsa Ecomo 460 (17") kost bv 1.985 Euro).
Maar bij andere (ook dure schermen) zoals de Iiyama AS4431D zou ik zeker geen beeldverwerking doen omdat deze niet de mogelijkheid heeft zijn kleuren goed in te stellen. Wat niet wil zeggen dat je een slecht beeld hebt maar je hebt niet het goede beeld voor goede grafische bewerkingen.
Je moet zeker een scherm hebben waar je minimum de brightness, contrast en kleurentemperatuur goed kan instellen.
Hoe hoger de brightness en contrast hoe beter maar vooral die laatste, de kleurentemperatuur, moet je precies kunnen instellen, de keuzes 9300k/6500k/5800k/handmatig zouden zeker aanwezig moeten zijn.
Als je op de site van bv Eizo kijkt dan zie je bij sommige schermen de optie "color adjustment", daat staat omschreven wat de Eizo allemaal kan.
Moest je Lacie niet kennen, dat is samen met Barco één van de meest gebruikte merken in de grafische sector. Maar een Barco scherm raad ik je niet aan daar je met 12.394 Euro net toekomt (nee ik heb niet misrekend

)!