Toon posts:

hoe nt4 server als domeincontroller?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai!

ik heb hier een Nt4.0 server staan, die niet als domeincontroller fungeerd.
Nu moet hij zo worden ingesteld, dat hij WEL als een domeincontroller fungeerd!

Hoe doe ik dit?? (geen nieuwe windows install dus!!)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wat voor server is het nu dan :?

Indien het een member server is, format c: en installen met de optie dattie wel een DC moet worden.

Indien een BDC en het moet een PDC, gewoon ff promoten.

Maar als het een member is kun je het schudden.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Als het nog geen PDC of BDC is maar een Memberserver is het een no go volgens Microsoft, bij het installen van een server bepaal je namelijk of het een domaincontroller of een memberserver wordt en nergens anders.

Veel succes

Verwijderd

Topicstarter
op dit moment logt hij in op de PDC.

het gaat er btw om dat ik een Mssql 6.5 database kan overzetten op een Mssql 7.0 database

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Bovengenoemde reacties zijn denk ik duidelijk genoeg, maar nu heb ik me laten vertellen, dat er een progje/patch is, die een member naar een dc kan ombouwen (oftewel de registry verbouwd).

Toch lijkt een clean install, de beste methode.
PS waarom zou je geen clean install willen?

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Topicstarter
omdat ik dan die database kwijt ben...
aangezien de database van een klant is, moetie wel bewaard blijven ;)

waar is dat proggie te downen dan??

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Op dinsdag 23 oktober 2001 11:29 schreef DaFoX het volgende:
Das duidelijk
Dit is het moment waarop ik hoop, dat een medeGoT-ter een link gaat geven, want ik weet het zelf dus ook niet... ;(

Heal the internet ...

Verwijderd

Op dinsdag 23 oktober 2001 11:29 schreef DaFoX het volgende:

Maak een backup van die database en install dan opnieuw want een progje dat dusdanig met je registry aan de gang gaat dat je member een domaincontroller wordt klinkt mij niet lekker in de oren en zal uiteindelijk ook wel in een dusdanig harde crash eindigen dat je alsnog je database kwijt bent.

Verwijderd

Topicstarter
oww.... nou ja, thanx anyway!

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Op dinsdag 23 oktober 2001 11:32 schreef h_e_k het volgende:
Maak een backup van die database en install dan opnieuw want een progje dat dusdanig met je registry aan de gang gaat dat je member een domaincontroller wordt klinkt mij niet lekker in de oren en zal uiteindelijk ook wel in een dusdanig harde crash eindigen dat je alsnog je database kwijt bent.
Dat was natuurlijk niet de 'link' waar ik op gehoopt had ;), maar wel een ontzettend goed punt om rekening mee te houden. Natuurlijk ten overvloede, maar ongeacht welke actie je zou nemen, een backup van die database MOET je sowieso regelmatig maken. Dat lijkt me een duidelijke zaak.

Heal the internet ...

• dijkmane
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 22:59

dijkmane

biertje ?

opnieuw install is enige optie,

ik was zelf ooit begonnen met NT, wist er geheel niets van, gewoon beginnen. dus installeren die hap. toen vroeg ie member, pdc of bdc, ik denk, mwa, doe maar member ofzo.
verder alles erop veel werk veel tijd. en toen wilde ik met de clients aanloggen op mijn domein..... welk domein.

dus ik balen van dat vele werk en toen zoeken naar een progje dat jij nu ook zoekt, want opnieuw beginnen had ik geen zin in. nou vergeet het maar niemand die ik het vroeg dacht dat het mogelijk zou zijn en een progje heb ik na vele uren zoeken niet gevonden.

dus maar weer opnieuw begonnen en een cursus NT gevolgd

specs : wil je niet weten

Verwijderd

Op dinsdag 23 oktober 2001 11:27 schreef DaFoX het volgende:
op dit moment logt hij in op de PDC.

het gaat er btw om dat ik een Mssql 6.5 database kan overzetten op een Mssql 7.0 database
Niet lullig bedoelt ofzo, maar wat heeft een domain controller met een databasemigratie te maken?

a. Het gaat alleen om het upgraden van 6.5 naar 7.0 Dit kan de setup van 7.0 gewoon voor je doen of dat nou op een memberserver is of niet.

b. Het moet sowiezo een domain controller worden inclusief sql 7.0; upgrade 6.5 naar 7.0 maak een backup van de database, herinstalleer nt als domaincontroller, dan sql 7 en lees de backup terug.

Correct me if i'm wrong. :?
Pagina: 1