Toon posts:

[vb / XP] Met manifest crasht App...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In de search heb ik niks gevonden....

Ik heb een programma in VB geknutselt, maar nu draai ik zelf XP en wou ik wel eens weten hoe het er uit zou zien met themes.
Dus heb ik zo'n [exename].exe.manifest file gemaakt (gejat eigenlijk ;)), maar dan crasht m'n app direct zonder opgave van reden :(
In de event log is ook niks te vinden. Ook hoor alleen zo'n 'booeeeem' geluidje, verder niks, ook geen melding.

Ik gebruik een aantal losse ocx bestandjes die geen gebruik maken van manifest's, zal dit het probleem kunnen veroorzaken? Ook heb ik ergens gelezen dat je als laatste voor het compilen een common control moet toevoegen :? maar ook dat helpt niet...

Iemand enig hoe dit komt?

Verwijderd

[gok mode]
Als je een manifest maakt voor de visual basic ide en je applicatie vanuit daar runned, wat doet ie dan?
[/gok mode]

Verwijderd

Topicstarter
precies, dat dacht ik net ook!!

Maar het gekke is dat ie het dan wel doet!!
Maar dan skinned ie ook neit alles... de toolbar ziet er nog gewoon standaard uit, een coolbar ziet er daarentegen wel cool uit....

Ik snap er echt niks van!

O,ja de tabjes zien er ook niet goed uit, de calendat dropdowns ook niet, alleen de standaard dingen en de coolbar, moet ik dan iets speciaal in m'n manifest zetten om te zorgen dat de Windows common control 1 en 2 ook gedaan worden???

Verwijderd

Topicstarter
het lag aan twee dingen: je moet InitCommonControls aanroepen, dan werkt het wel,

of: je zorgt dat een control uit een ocx control als front is... klinkt nogal vaag en onlogisch, maar je moet dus bv. een common dialog control toevoegen. Voordat je compileert klik je er rechts op en zeg je 'bring to front'
...