Welke router voor kabel?

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
NETGEAR KABEL/ADSL ROUTER RP114

Afbeeldingslocatie: http://shop.dunnet.nl/dunnet/prod/shopgraph/124626-N-0.jpg

F 629,51

Draytek Vigor2200E ADSL Router

Afbeeldingslocatie: http://www.zdnet.co.uk/reviews/graphics/2001/06/draytek-vigor2200e-thumb.gif

F 399,-

Is het die 230 gulden verschil waard? Ik wil namelijk van sygate/winroute af omdat dat kut werkt. En ik vraag me af of het moeilijk te configgen is, zo'n router, want ik wil gewoon dat ik op alle twee de computer probleemloos internet kan delen en alle andere zooi (e-mail, ftp, enz.)

Bij voorbaat dank :)

They made me do it.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ik zou die Vigor nemen, die is hardstikke goed en kan ook mx-stream e.d. aan. Ook ingebouwde 4 poorts switch dacht ik.

Verwijderd

Op dinsdag 23 oktober 2001 11:17 schreef KillerAce_NL het volgende:
Ik zou die Vigor nemen, die is hardstikke goed en kan ook mx-stream e.d. aan. Ook ingebouwde 4 poorts switch dacht ik.
Mijn idee. Die Netgear kan volgens mij GEEN adsl aan zoals dat in de MxStream pakketjes worden verkocht. Dus da's wel een flink nadeel.

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op dinsdag 23 oktober 2001 11:19 schreef marco3se het volgende:

[..]

Mijn idee. Die Netgear kan volgens mij GEEN adsl aan zoals dat in de MxStream pakketjes worden verkocht. Dus da's wel een flink nadeel.
Wie heeft het over MXstream? :)

They made me do it.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Ik zou ook voor de goedkope (vigor) gaan.
Bij MyCom ligt zelfs een router voor 369,= die ook MXstream ADSL ondersteunt!

enne...dat configgen gaat heel simpel. De router heeft gewoon een soort ingebouwde website waarin je van alles kan instellen.

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Beide werken volgens mij prima met Kabel en MXstream. De Netgear is duurder en dat merk je: Mooie metale kast, maar ook sneller dan de Draytek.

• Ook

Ook

Yes I can!

Op donderdag 25 oktober 2001 11:24 schreef Teq het volgende:
[...]
maar ook sneller dan de Draytek.
Heb je daar een artikeltje/link oid bij?? Lijkt me nl dat het snelheids verschil heeeeeeeeel minimaal moet zijn.
Ben benieuwd of ie nou echt sneller is dan! (of denk je dat alleen maar omdat ie duurder is..??)

Verwijderd

In de pcm van deze maand (kost nu maar 5,- ivm nieuwe opmaak) staat een heel artikel over adsl delen en routers. daar wordt ook over de draytek vigor 2200e gesproken.

suc6

Herrald

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Kijk anders eens naar de SMC Barricade..... schijnt erg goed te zijn....ik heb alleen geen idee wat ie kost.

iRacing Profiel

• HielkeJ
  • Niet online
waarom geen oude 486?

• enter.nu
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-05-2020

enter.nu

enterToys

Op donderdag 25 oktober 2001 14:35 schreef Hielkej het volgende:
waarom geen oude 486?
+ FreeSCO !! een perfect combo

~~ meesterprutser ~~

• kroegtijger
Da's helemaal een goede oplossing....10x beter dan een router....alleen is je stroomverbruik wat hoger

iRacing Profiel

• Ook

Ook

Yes I can!

Op donderdag 25 oktober 2001 14:35 schreef Hielkej het volgende:
waarom geen oude 486?
Omdat ie vraagt om advies over een router, en niet om advies over z'n kabelinternet te delen.
Als je nog geen switch/hub hebt dan is het toch dom een losse switch en een losse 486 te kopen of ben ik nou gek..??

enne...dis SMC barricade werkt idd prima, maar is denk ik wel iets duurder dan die Vigor (en iets goedkoper dan die netgear).

edit:

en om nou te zeggen dat een losse 486 handiger is.... Nee..
Ik wil graag de voordelen horen!!

Verwijderd

Freesco rulez www.freesco.org / www.freesco.com

kijk ook eens op www.freescosoft.com

running Freesco op een 486DX4-100 met twee netwerk kaartjes.

Verwijderd

Die 486DX heeft me maar fl 50,- gekost en die netwerk kaartjes had ik al.

Ik heb dan wel UTP en HUB liggen maar dat hoeft niet persee met BNC kom je ook overal in huis.

• Ook

Ook

Yes I can!

De topicstarter heeft blijkbaar ook alles UTP (anders neemt ie geen UTP switch) en om nou nog overal BNC kaartjes/kabels voor aan te schaffen.
Verder hoef ik je hopelijk niet alle voordelen van een 100 mbit switch netwerk boven een BNC Coax netwerk uit te leggen..??!

• kroegtijger
De voordelen van een oude pc boven een router??? lijkt me duidelijk. Je kan die pc dezelfde functies laten doen als je router, plus dat je em 10 x makkelijker kunt configgen (je hoeft geen telnet enzo te doen.... je ziet meteen waar je mee bezig bent) en je hebt veel meer mogelijkheden. Hij hoeft namelijk niet alleen als router te werken, maar kan ook als printserver, firewall en bij lage traffic zelfs als fileserver gaan dienen.....Ik zie een router nog niet zo snel fileserver worden ;)

(neemt niet weg dat een goeie router nog altijd sneller werkt dan een oude 486 natuurlijk heh)

iRacing Profiel

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op dinsdag 23 oktober 2001 11:20 schreef Smoothy_ het volgende:

[..]

Wie heeft het over MXstream? :)
Nou, die Vigor is lekker veelzijdig en goedkoop. Daardoor zul je hem dus later bij bijv een overstap naar ADSL ook kunnen gebruiken. Bovendien kan je hem later ook makkelijker 2e hands kwijt.

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

deze draad gaat er op in [topic=185140/1]

ik heb via dat topic deze: http://www.tigerdirect.com/eMail/3com.asp

ik moest 210 gulden afrekenen :)

en hij swingt

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 00:52
Ik heb de Vigor 2200E. Ben er zeer over te spreken. Specifiekere vragen? Dan hoor ik het wel.

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-07 17:33

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

Op donderdag 25 oktober 2001 15:21 schreef kroegtijger het volgende:
Ik zie een router nog niet zo snel fileserver worden ;)
<oftopic>
er is een linux kernel voor een CISCO FDDI Router zodat je een ftpserver uit de ramdisk kan draaien :)

Dat ding heeft normaal zelf al een DHCP server ingebouwd :)

dat ding heeft namelijk 16 MB aan geheugen :)
Alleen een beetje duur (en onbruikbaar) hiervoor.
</oftopic>

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

Verwijderd

Die netgear kost dus echt geen 629,-. Kijk maar eens in de pricewatch.
Ik kocht de mijne 4 maanden geleden voor 419,-.
Ben er zeer tevreden over.

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-07 21:53
Op donderdag 25 oktober 2001 14:30 schreef kroegtijger het volgende:
Kijk anders eens naar de SMC Barricade..... schijnt erg goed te zijn....ik heb alleen geen idee wat ie kost.
Ik heb zelf de SMC Barrcade, en ik vind het een perfect apparaat. Voordeel is dat hij in ingebouwde printerserver heeft. Importeren uit Amerika kost tussen de f300,- en f375,-
Er is ook een draadloze variant.

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

• Ook

Ook

Yes I can!

Op donderdag 25 oktober 2001 15:21 schreef kroegtijger het volgende:
De voordelen van een oude pc boven een router??? lijkt me duidelijk. Je kan die pc dezelfde functies laten doen als je router, plus dat je em 10 x makkelijker kunt configgen (je hoeft geen telnet enzo te doen.... je ziet meteen waar je mee bezig bent) en je hebt veel meer mogelijkheden. Hij hoeft namelijk niet alleen als router te werken, maar kan ook als printserver, firewall en bij lage traffic zelfs als fileserver gaan dienen.....Ik zie een router nog niet zo snel fileserver worden ;)

(neemt niet weg dat een goeie router nog altijd sneller werkt dan een oude 486 natuurlijk heh)
Nou dat het configgen moeilijk is slaat nergens op. Bij een Linux router heb je juist een "moeilijke" command line (a la telnet) en bij alle routers van tegenwoordig zit een keurig HTML config siteje. Je ziet dus heel duidelijk waar je mee bezig bent en telnet is echt niet nodig.
Verder zie ik een 486 fileserver niet echt gebeuren, maar waarom zou je die dan niet aan je router hangen zodat ie full time kan file-serven..?

• ZuzZoo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-07-2023

ZuzZoo

Hoera een zoontje! Joao-Rese!!

Dus jongens:

Als ik een routertje koop hoef ik dus geen verdere netwerkkaarten los bij te kopen behalve dan voor de op de router aangesloten pc's???

En kan ik een laptop met alleen maar een diskettedrive gebruiken als routertje? Zo nee moet ik een hub of switch erbij gebruiken dan? En dan ben ik klaar?????

Newbie vraag :)

Apple fanboy, Windows fanboy, Android fanboy en Gadgets fanboy..nuff said

• kroegtijger
Op donderdag 25 oktober 2001 22:11 schreef Ook het volgende:

[..]

Nou dat het configgen moeilijk is slaat nergens op. Bij een Linux router heb je juist een "moeilijke" command line (a la telnet) en bij alle routers van tegenwoordig zit een keurig HTML config siteje. Je ziet dus heel duidelijk waar je mee bezig bent en telnet is echt niet nodig.
Verder zie ik een 486 fileserver niet echt gebeuren, maar waarom zou je die dan niet aan je router hangen zodat ie full time kan file-serven..?
Nee, een 486 gaat niet zo snel fileserven nee (alhoewel je daar nauwelijks professorkracht voor nodig hebt natuurlijk.....een federlicht OSje erop en het zou moeten kunnen....maar goed) maar als ik op een router wil configgen, dan moet ik daar een verbinding naartoe opzetten (of dit via telnet of via http gaat maakt geen drol uit natuurlijk) en als ik een pc wil configgen ga ik gewoon achter die pc zitten (effe ervan uitgaande dat je een volledige pc hebt staan, dus met muis, monitor en TB) daarbij is linux nou ook niet het meest moeilijke om te configureren (is niet veel moeilijker dan een router....eerder makkelijker met die nieuwe linux-versies....alles is gewoon in een GUI terug te vinden).
Dus als je een kosten-baten-analyse gaat maken is een oude pc toch beter (kost geen drol en je ken hetzelfde en meer) dan een router......
Als geld geen rolex speelt kun je beter je router nemen, omdat deze veel sneller werkt (dat kreng is erop gemaakt, en je pc niet......)

iRacing Profiel

• kroegtijger
Of je nu een laptop of een volwaardige pc neemt, dat maakt niet uit....gewoon 2 netwerkkaarten erin hangen, en je kan gaan werken......zoals hieronder komt t er dan uit te zien

------internet-------router/pc------hub------werkstations

suc6 ermee

iRacing Profiel

Verwijderd

"Importeren uit Amerika kost tussen de f300,- en f375,-"

Lijkt me geen goed plan, wat als ie stuk is ?

Waarom geen RO318 ?

• Bartez
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-05 10:09
ok, maar kan je door een router nog steeds een ftp draaien??

Verwijderd

ok, maar kan je door een router nog steeds een ftp draaien??
Geen enkel probleem, je kan je router heel eenvoudig de opdracht geven dat ie alle verzoeken voor ftp, poort 19 ofzo, doorluist naar de pc met het beteffende ip nummer (b.v. 192.168.1.2). Heb zelf al twee jaar lang zo'n klein kastje in de meterkast staan, geen geluid, 10/100 Mbit switch en nog nooit gereset (mijne is een Linksys).

• Bartez
mooi, da's beter dus!

ga namelijk de draytek vigor 2200E halen, dat schijnt een goed ding te zijn!

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 22:26

WouterG

Dit is geen ondertitel

Ik heb die netgear voor 475,- binnengehaald bij Databyte. Echt een heerlijk dingetje. Ik heb geen ervaring met andere routers, maar zelfs een leek ;) als ik had hem echt binnen 2 minuten aan de praat.
Was echt wazig, het maakte niet uit wat voor utp (crossed of straight) ik gebruikte.
Ik plugde de kabels in, ik stak de stekker van de router erin, ik vulde 4 dingen in in de router, ik starte de computers opnieuw op en hij was on-line.
Dat ding heeft nu uptimes tot 300 uur. Soms gaat de aardlek eruit omdat er wat mis is met onze frietpan. Verder nooit probs.

Aanrader!!

Verwijderd

Ik zat te denken aan een USR998000(USRobotics).
Kan zowel kabel als ADSL aan.

Iemand al ervaring met deze router?

Oh ja, de USR heeft een printer poort en in de specs staat dat ie gelijk ook voor printserver kan spelen.

• Ook

Ook

Yes I can!

Volgens mij loopt die USrobotics op dezelfde firmware als de smce barricade en de andere Amit routers en die zijn dus gewoon geschikt voo ADSL ja..

Verwijderd

Op donderdag 25 oktober 2001 23:51 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

Nee, een 486 gaat niet zo snel fileserven nee (alhoewel je daar nauwelijks professorkracht voor nodig hebt natuurlijk.....een federlicht OSje erop en het zou moeten kunnen....maar goed) maar als ik op een router wil configgen, dan moet ik daar een verbinding naartoe opzetten (of dit via telnet of via http gaat maakt geen drol uit natuurlijk) en als ik een pc wil configgen ga ik gewoon achter die pc zitten (effe ervan uitgaande dat je een volledige pc hebt staan, dus met muis, monitor en TB) daarbij is linux nou ook niet het meest moeilijke om te configureren (is niet veel moeilijker dan een router....eerder makkelijker met die nieuwe linux-versies....alles is gewoon in een GUI terug te vinden).
Dus als je een kosten-baten-analyse gaat maken is een oude pc toch beter (kost geen drol en je ken hetzelfde en meer) dan een router......
Als geld geen rolex speelt kun je beter je router nemen, omdat deze veel sneller werkt (dat kreng is erop gemaakt, en je pc niet......)
Lees dat bold gedeelte, dat slaat dus echt nergens op.

Weet je wel wat er in een router zit, een HEEL KLEIN MOBOTJE, met een HEEL KLEIN PROCESSORTJE, en met 16 MB ram.

Het is gewoon een uitgeklede 4/86, met alleen 2 netwerkaartjes, processorretje, en een beetje ram.
Hij is inderdaad specifiek gemaakt om je internet te delen, Maar waar denk je waar FreeSco voor gemaakt is dan? om spelletjes te spelen :) , nee, precies hetzelfde.

Voordelen/nadelen op rij van router

router is lekker klein en
makkelijk te configgen, je hoeft de netwerkkaarten dus niet met de hand in te kloppen (dit moet je met FreeSco wel!!!!)

dit waren grofgezien de voordelen van een router

voordeel van een freesco
Je hoeft nix te kopen!!!!! ( heel groot voordeel )
kan ook printserver zijn
firewall
en evt. ftp
dat verhaal van traag klopt dus niet, om dat
1. procesor hoeft weinig te doen met data transfer, de bottleneck daar bij is 1. Netwerkkaarten 2. hardeschijf
configgen valt wel mee, zit netzoals bij de routers, ook een webinterface op waar je alles in kunt stellen!

dus kies maar...

• Ook

Ook

Yes I can!

Op donderdag 01 november 2001 09:04 schreef arjo_kamp het volgende:

[..]
voordeel van een freesco
Je hoeft nix te kopen!!!!! ( heel groot voordeel )
kan ook printserver zijn
firewall
en evt. ftp
dat verhaal van traag klopt dus niet, om dat
1. procesor hoeft weinig te doen met data transfer, de bottleneck daar bij is 1. Netwerkkaarten 2. hardeschijf
configgen valt wel mee, zit netzoals bij de routers, ook een webinterface op waar je alles in kunt stellen!

dus kies maar...
Even over die Freesco voordelen. Je zegt "je hoeft niks te kopen", maar dat ligt er natuurlijk helemaal aan. Als je nog geen switch en/of 486 over hebt zul je toch iets aan moeten schaffen. Je wil natuurlijk wel 10/100 kunnen draaien (net als met je router).
Verder is mijn router ook een printserver en een firewall. Ook zal de maximale doorvoer snelheid van je router altijd hoger zijn dan van welke 486 router dan ook.
Om nog maar niet te spreken van de grote lawaaierige doos die ik dan in mij 20m² kamertje moet bewaren.

Maar goed... We zullen het wel nooit eens worden.. ;)
Ieder z'n meuk!!

• DennisBoom
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-08 11:59
Op donderdag 25 oktober 2001 23:43 schreef ZuzZoo het volgende:
Dus jongens:

Als ik een routertje koop hoef ik dus geen verdere netwerkkaarten los bij te kopen behalve dan voor de op de router aangesloten pc's???
Ja
En kan ik een laptop met alleen maar een diskettedrive gebruiken als routertje? Zo nee moet ik een hub of switch erbij gebruiken dan? En dan ben ik klaar?????
Als je twee netwerkkaarten in je laptop hebt zitten wel. Een pc als router heeft altijd twee kaarten nodig. Een voor aan de kabel te hangen en eentje voor het interne netwerk.

Geen beurs, geen tempo

Verwijderd

Op donderdag 01 november 2001 09:58 schreef Ook het volgende:

[..]

Even over die Freesco voordelen. Je zegt "je hoeft niks te kopen", maar dat ligt er natuurlijk helemaal aan. Als je nog geen switch en/of 486 over hebt zul je toch iets aan moeten schaffen. Je wil natuurlijk wel 10/100 kunnen draaien (net als met je router).
hier heb je gelijk in, maar vaak hebben tweakers oude prut liggen, en 10 MB is voor internet voldoende, maar als je het niet hebt, moet je het idd kopen
Verder is mijn router ook een printserver en een firewall. Ook zal de maximale doorvoer snelheid van je router altijd hoger zijn dan van welke 486 router dan ook.
waarom is deze sneller dan? een router is ook een gestripte computer, das freesco ook hoor
Om nog maar niet te spreken van de grote lawaaierige doos die ik dan in mij 20m² kamertje moet bewaren.
lawaai valt wel mee, hd eruit, koeler van de proc. af (als die er al opzit) en dan draait alleen de voedings fan, dan noem ik niet lawaaierig, maar ik heb hem ook in de meterkast hangen
Maar goed... We zullen het wel nooit eens worden.. ;)
Ieder z'n meuk!!
waarom zouden we het niet eens worden, ik erken de voor/na delen wel hoor.
en daarbij mogen tweakers graag stoeien met pc's, en dat doe je ook met zo'n freesco, tuurlijk is zo'n routertje wel "makkelijker"

• Bartez
ik ga dus echt wel voor een router he, staat er tenminste niet continu zo'n ding te janken. daar stoor ik me namelijk het meest aan, tevens ben ik geen voorstander van het laten draaien van pc's, zeker niet als ik het niet kan controleren.

dus voor mij een routertje, hup op zolder een "nooit" meer naar kijkuh! TOCH?

Verwijderd

linksys 4port

Verwijderd

ga voor de netgear! Heb hem ook sinds enkele weken, ff inpluggen, ff gegevens ingeven van de ISP, en surfen maar!

Werkt perfect en supersnel met mijn ADSL lijn! Zelfs sneller dan daarvoor toen elke pc appart verbinding moest maken!
Toen had ik veel last van "pauzes" op internet! Sinds het routertje van netgear ertussen zit (i.p.v hub) heb ik geen enkele timeout meer gehad! Ik heb hem trouwens +-424 gulden betaald!

Greetzzzz
Killer1

Verwijderd

Op donderdag 01 november 2001 18:24 schreef bvstrien het volgende:
ik ga dus echt wel voor een router he, staat er tenminste niet continu zo'n ding te janken. daar stoor ik me namelijk het meest aan, tevens ben ik geen voorstander van het laten draaien van pc's, zeker niet als ik het niet kan controleren.

dus voor mij een routertje, hup op zolder een "nooit" meer naar kijkuh! TOCH?
ik blijf er ff op hameren hoor, wat jank ter dan? de voedings fan?
en als je die freesco router op zolder gooi, is het dan geen "hup" en "nooit meer naar kijken"?

bij mij wel hoor...

• C0nscious
  • Laatst online: 15-08 16:20

C0nscious

Mysteryman.

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:32
Op vrijdag 02 november 2001 00:53 schreef C0nscious het volgende:
Zyxel Prestige 314, prima ding.

[afbeelding]

http://www.tweakers.net/pricewatch/15493
klopt, erg goed ding, de zywall10 heeft trouwens nog firewall'tje erin zitten dus misschien nog iets beter.

De smc barricade (ofzo) zijn misschien nog handiger, switchje ingebouwd (4 of 8 poorten), printservertje ingebouwd en helemaal niet duur. Da's degene die ik me klanten altijd aanraad.

• C0nscious
  • Laatst online: 15-08 16:20

C0nscious

Mysteryman.

De ZyWall 10 is inderdaad een heel mooi dingetje, nu voor 'maar' 920 DM te koop bij RSsysteme.de

Afbeeldingslocatie: http://www.zyxel.com/img/product/firewall/zywall10_m.jpg

Achja, je moet er wat voor over hebben hé :9

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 22:26

WouterG

Dit is geen ondertitel

Trouwens, een voordeel van de RP114 is zijn afmetingen. Hij is even groot als de hub die ernaast staat.

Beat that ;)

Verwijderd

ROUTER
Voordeel :
- klein, stil en vierkant, staat niet in de weg
- onboard 4port switch <-- een losse switch is al even duur als een router
- snel aan lampjes de status te controleren
- via Internet Explorer in te stellen
- geen softwarematige problemen
- firewall
- geen slijtende onderdelen

Nadeel :
- is geen mail-/ftp server
- minder uitgebreidt instelbaar <-- hangt van type af

SOFTWARE
Voordeel :
- uit ouwe troep samen te stellen
- kan daarnaast ook mail-/ftp server zijn
- veel instellingen

Nadeel
- grote lompe bak, maakt lawaai en ziet er niet uit
- blijft software, dus kan problemen geven
- er gaat sneller iets defect

Conclusie :
Heb je :
- geen netwerk
- geen server
- te weinig onderdelen voor server
Ga dan voor een hardwarematige router, een losse switch is al bijna even duur. Daarnaast is een hardwarematige meer slijtvast.

Heb je :
- een netwerk
- een server
Zet een 2de NIC in en installeer een softwarematige router

Heb je :
- netwerk
- ouwe troep, genoeg voor server
Installeer een softwarematige router

heb je :
- aankoopplannen voor een 4poort switch
- problemen met softwarematige routers
- een zwak voor veel ledjes :+
Neem dan ook een hardwarematige router

Hopelijk hebben jullie iets aan bovenstaande

• Ook

Ook

Yes I can!

Kortom, heb je geld over en hou je van gadgets, ga voor de router. Hou je van een duppie op de 1e rij, doe dan alles zelf en lag om de mensen die er meer dan 400 piek voor over hebben om niet te hoeven klungelen met een oud pentiumpje.. :)

Verwijderd

Op zaterdag 03 november 2001 12:26 schreef Ook het volgende:
Kortom, heb je geld over en hou je van gadgets, ga voor de router. Hou je van een duppie op de 1e rij, doe dan alles zelf en lag om de mensen die er meer dan 400 piek voor over hebben om niet te hoeven klungelen met een oud pentiumpje.. :)
Hoe groot is de plank die voor jou hoofd hangt???

Voor 400,00 heb jij echt geen complete pc + switch werken hoor, om over het onderhoud maar niet te praten!!

Ikzelf heb nu een softwarerouter, maar ga zeker overstappen naar een hardwarematige router.

• Ook

Ook

Yes I can!

Op zaterdag 03 november 2001 17:38 schreef VipTweak het volgende:

[..]

Hoe groot is de plank die voor jou hoofd hangt???

Voor 400,00 heb jij echt geen complete pc + switch werken hoor, om over het onderhoud maar niet te praten!!

Ikzelf heb nu een softwarerouter, maar ga zeker overstappen naar een hardwarematige router.
Plank voor me kop...?? Ik hou ook niet van klungelen! Daarom heb ik ook lang geleden een SMC barricade gekocht...

Verwijderd

Neem een Unex iso50, zeer makkelijk in te stellen en werkt zeer goed. ik heb het nu al een heletijd thuis draaien, en voor de prijs hoef je het niet te laten. rond de 399 dacht ik.
het is een firewall en werkt zowel op ADSL als kabel.

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 17:11
Zelf gebruik ik al bijna een jaar een FreeSCO router.
Echt perfect, en supersimpel (ok niet zo simpel als een router/switch).

Eerst een tijdje gedraait op een P120.
Daarna hardeschijf en netwerkkaartjes (PCI=PnP) overgeplaatst in een P2 550 met 256MB ECC en ging zonder morren gewoon door met draaien alsof er niks verandert was.
Nu heb ik de zooi overgeprikt in een P133, kost minder stroom ed.

Maar die enorme snelheidsverschillen in CPU heb ik dus echt niet kunnen merken in gebruik van internet.
FreeSCO is zeker wel evensnel als een Router/switch iig niet merkbaar langzamer oid.

Verder kan FreeSCO van flop draaien maar een oude hdd doet het net ff wat lekkerder.

Nog een GROOT voordeel van FreeSCO is dat je er een D.net client op kan draaien en óók nog eens een Perproxy! }:O

Superhandig dus.

Herrie maakt ook niet uit, want de Intel switch die naast de router staat is dus lawaaieriger als de router zelf! :)

Maar uiteraard heeft zo'n router ook voordelen.

De USRobotics is iig een goeie, en die Vigor verkoopt ook erg veel, en weinig problemen ermee eigenlijk.

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

• IndoBoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:58

IndoBoy

Een kok moet dik zijn!!!!

Op woensdag 31 oktober 2001 22:56 schreef Sake het volgende:
Ik zat te denken aan een USR998000(USRobotics).
Kan zowel kabel als ADSL aan.

Iemand al ervaring met deze router?

Oh ja, de USR heeft een printer poort en in de specs staat dat ie gelijk ook voor printserver kan spelen.
Ja, deze heb ik pas aangeschaft bij Beat it. Daar was die het goedkoopst. Werkt goed. Geen problemen met onder win 98 als onder XP. Had in het begin wel wat problemen met eDonkey, maar doorvoor moest ik wat poorten voor open zetten, omdat de ingebouwde firewall dit blokte. Teven was ik vergeten een paar protocollen te installeren. Nu draait die als een zonnetje.
Ik heb gekozen voor de US Robotics 8000, omdat deze
-Werkt met XP en 98
-Geen ruimte in beslaag neemt
-Goeie ervaringen heb gehoort
-Werkt met mijn wanadoo premium abonnement
-Later te gebruiken is voor eventueel ADSL gebruik
-Binnen mijn budget lag
-Goed uit de test kwam
-Als printerserver kan werken
-Een ingebouwde firewall heeft

Er is 1 nadeel. De documentie is niet zo goed, maar die heb je in principe niet nodig.
Dus kopen deze router.

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

Pagina: 1