Svcd op meerdere cd's

Pagina: 1
Acties:

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Hallo, ff een kort vraagje. Als je een divx omzet naar svcd dan past dat niet op 1 cd.

Wat is nou de makkelijkste manier om eerst een svcd te maken en hem dan op te splitsen voor meerdere cd's?

Of is er een brandprogramma wat meerdere volumes maakt voor een bestand oid?

Groeten

Verwijderd

Maak gewoon een lange mpeg file van bv 1570 Mb
Hak die in 2 stukken van 785Mb met een mpeg2 splitter zie www.doom9.org voor een dergelijk tooltje.

2 svcdtjes fikken en klaar.

• Triple-D
En met wat voor proggie raad je me aan die mpeg temaken?
moet wel svcd kwaliteit zijn.

Ik heb nu een videoclip gemaakt met nero, endat was prima.

Verwijderd

Kijk gewoon ff op www.vcdhelper.com voor een guide Ik zou TMPGenc aanraden

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:52
Het enige goede antwoord is
BBMpeg. Daar zet je dus in hoeveel mb je per cd wil
dat is zonder overburnen 799 op een 80 min. 740 op een 74.
Op een 80 kan je ook 830 zetten ofzo is geen probleem.
MAar dat hangt af wat je van tevoren berekend hebt, (als het goed is!).

• Havocnl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 10:40
Op dinsdag 23 oktober 2001 13:33 schreef menn0 het volgende:
Het enige goede antwoord is
BBMpeg. Daar zet je dus in hoeveel mb je per cd wil
dat is zonder overburnen 799 op een 80 min. 740 op een 74.
Op een 80 kan je ook 830 zetten ofzo is geen probleem.
MAar dat hangt af wat je van tevoren berekend hebt, (als het goed is!).
799mb op een 80 min cd??? hoe doe je dat, da wil ik ook wel doen. 799 op een 80 min, 740 mb op een 74 min cd. WOW

Wèh zedde gij??

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:27
Een SVCD op CD branden gaat hetzelfde als een muziekcd. Een 80min SVCD past op een 80min CD, ookal is het een MPEG-bestand van 800MB.

Verwijderd

Op dinsdag 23 oktober 2001 20:19 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Een SVCD op CD branden gaat hetzelfde als een muziekcd. Een 80min SVCD past op een 80min CD, ookal is het een MPEG-bestand van 800MB.
Bullshit .. bij SVCD gaat het helemaal niet om de minuten, maar gewoon om de grote van het mpeg bestand ... dus denk maar niet dat je 950MB die 80min is op een CDtje past.

SVCD heeft gewoon een andere opmaak dan normale DATA cd's , waardoor is als het ware meteen de MPEG data erop zet zonder eerst een randje troep

• Triple-D
Op dinsdag 23 oktober 2001 20:59 schreef Proximus_Alfa het volgende:

[..]

Bullshit .. bij SVCD gaat het helemaal niet om de minuten, maar gewoon om de grote van het mpeg bestand ... dus denk maar niet dat je 950MB die 80min is op een CDtje past.

SVCD heeft gewoon een andere opmaak dan normale DATA cd's , waardoor is als het ware meteen de MPEG data erop zet zonder eerst een randje troep
Roger, maar daar ging het ff niet om.
K heb nog niet een makkelijk programma gevonden, dat BBMpeg kreeg ik alleen maar fouten als ik een divx opende.

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:27
Op dinsdag 23 oktober 2001 20:59 schreef Proximus_Alfa het volgende:

[..]

Hoe komt het dat dan als ik in Nero een MPEG-bestand als SVCD wil branden, het programma puur en alleen naar de tijdsduur kijkt??

Verwijderd

Nero berekend het aantal minuten gewoon op basis van de grote van de MPEG volgens mij. 800Mb mpeg is dan 80minuten volgens nero. Die " minuten" moet je dus niet al te letterlijk nemen
Pagina: 1