Ik heb een probleem met mijn computer. Telkens als ik een 3d spel (Zoals Max Payen of UT) speel crasht mijn computer binnen 5 minuten. De ene keer kan ik iets langer spelen dan de andere. Heel soms crash mijn PC ook als ik in windows zit, maar bijna nooit. Ik heb eens naar de VCORE gekeken en ik denk dat daar het probleem zit. Zoals misschien bekend, een athlon 1 gig draait op een vcore van rond de 1,8 V. Als het erg koud is in de CPU (17 graden ofzo) en ik kijk in de BIOS naar de vcore dan staat ie netjes op 1,8 volt, maar zodra ik in windows zit en ik met het MSI programmatje naar de vcore kijk begint ie al te dalen naar de 1,5 volt. Als ik een paar programma's start en de CPU warmer wordt gaat ie verder richting de 1,45 volt. Als ik een zwaar spel speel
gaat de VCORE verder richting de 1,4 Volt. De CPU Wordt trouwens nooit veel warmer dan 40 graden, HEt ligt dus niet aan de temperatuur want 40 graden moet kunnen.
Weet of het crashen van mijn PC aan de VCORE ligt en of deze lage VCORE normaal is en zoniet waardoor deze lage VCORE wordt veroorzaakt??
Bedankt
(Systeem: Msi k7tpro2, athlon@1000mhz,384MB 133mhz sdram, Voodoo3-2000 PCI, SB 128, Sitecom 10/100 netwerkkaart, 48spd cyberdrive CDrom, phillips CDR3610 Brander, quantum fireball 20,5 Gig@7200 RPM.
gaat de VCORE verder richting de 1,4 Volt. De CPU Wordt trouwens nooit veel warmer dan 40 graden, HEt ligt dus niet aan de temperatuur want 40 graden moet kunnen.
Weet of het crashen van mijn PC aan de VCORE ligt en of deze lage VCORE normaal is en zoniet waardoor deze lage VCORE wordt veroorzaakt??
Bedankt
(Systeem: Msi k7tpro2, athlon@1000mhz,384MB 133mhz sdram, Voodoo3-2000 PCI, SB 128, Sitecom 10/100 netwerkkaart, 48spd cyberdrive CDrom, phillips CDR3610 Brander, quantum fireball 20,5 Gig@7200 RPM.