Toon posts:

Een jukebox bouwen m.b.v. een PC

Pagina: 1
Acties:
  • 284 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het plan zelf een jukebox te bouwen m.b.v. een PC. Ik wil op een PC met een hele grote hard disk mijn volledige CD collectie zetten. Het probleem is dat ik het apparaat wil bedienen als een 'gewone' CD speler. Ik heb geen zin in mijn huiskamer te rommelen met een muis en keyboard. Daarom ben ik op zoek naar het juiste user interface voor zo'n machine. Het moet mogelijk zijn eenvoudig door de database van muziekstukken te lopen en selecties te maken waarbij de bediening gebeurt met een apparaatje gelijkwaardig aan een afstandsbediening. Daarbij mag het allemaal ook niet te groot zijn. Een monitor of LCD display van 15" is ondenkbaar. Een LCD van zo'n 6" is goed maar hoe kom ik daar aan?

Wie heeft dit al eens gedaan of heeft goede ideeen.

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-04 21:47
* DiedX dacht dat C't al zo'n project had gemaakt?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Ik weet dat ze bij Conrad behoorlijk wat van dit soort artikelen hebben en volgens mij hebben ze daar zelfs een kit om je eigen mp3 speler te maken van een oude compu. Misschien dat je daar eens een catalogus van kunt aanvragen.

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-01 14:11
Die afstandsbedieningen kun je zo in de winkel kopen, en werken iig met winamp, maar vast ook wel met een mooie textbased linux mp3 speler (hetgeen me hier het beste voor lijkt).
Verder zul je voor zo'n klein LCD schermpie even wat beter moeten zoeken, maar wat je eens zou kunnen proberen, is een oude laptop scooren en daar het scherm uit slopen, (daar heeft hier op tweakers nog ooit een guide gestaan).

succes, en laat on de foto's zien als ie af is !

edit: review gevonden , maar is niet echt een guide zie ik nu, maar goed het kan dus wel :)

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10-2025

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

* LangTall weet dat DiedX het bij het rechte eind heeft.

Ik hoop dat je Duits een beetje goed is ;)

Kijk hier maar eens

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Verwijderd

Als ruimte niet zo'n grote rol speelt zou ik een oud computertje op de kop tikken met geluidskaart, vervolgens linux erop. Hierna via printerpoort Lcd scherm werkende gaan krijgen die samenwerkt met mp3 player op de computer. Zijn aantal mensen hier op tweakers.net die het ook werkend hebben volgens mij.. Waar je waarschijnlijk wel mee zit is dat die computer continu aan moet staan, want afsluiten en opstarten via lcd schermpie gaat niet lukken. Wil je echt een klein mp3 spelertje gaan bouwen dan zul je zelf achter de soldeerbout moeten gaan zitten, tevens zal de prijs dan ook vrij hoog zijn!

• Darius
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:33
Mischien is dit iets :

http://www.thinkgeek.com/stuff/electronics/379c.shtml

Weet iemand of dit in Nederland te krijgen is ? Zou wel heel stoer zijn. 8-)

• kockie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:22
Of gewoon mpxplay gebruiken; werkt in dos en start in +/- 15 seconden na het omzetten van de schakelaar op!! (na het nodige tweakwerk (8>

Interesse in hout stoken, duurzame energie, kachels etc? --> Ecologieforum
Interesse in Kockie --> Kockie.nl

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:35

Eraser127

Nijkerk

Kijk es of je hier wat mee kan

en hier het artikel

My Discogs

Pagina: 1