24x sf175s + gw5000-dt op oost
Ik ben bang dat je je lens beschadigd hebt, met je spiritus.
Je kunt eventueel het proces nog eens herhalen met een lenscleaner, in ieder geval geen alcohol, dat schijnt een laagje op de lens achter te laten.
Je kunt eventueel het proces nog eens herhalen met een lenscleaner, in ieder geval geen alcohol, dat schijnt een laagje op de lens achter te laten.
Atari portfolio Dos 2.11
alcohol dus niet, maar spiritus laat een blauwe waas 8er.
Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.
oh, maar die blauwe waas is dus met alcohol weer te verwijderen, zodat ie het wel weer goed gaat doen.
Zal het van het weekend eens proberen (ben dan pas weer thuis)! Iig bedankt
Zal het van het weekend eens proberen (ben dan pas weer thuis)! Iig bedankt
24x sf175s + gw5000-dt op oost
Verwijderd
Ik doe het met spiritus (das toch die blauwe fles?) al aantal keer gedaan, ook bij stereo enzo en het werkt prima. Doe het wel ff met een wattenstaafje, eerst ff ene kant in spiritus dompelen, dan weer wegvegen van de lens met andere kant. Groeten
Het verschil bij een stereo is wel dat het hier een magneet betreft, waar dan een magnetische band over heen wordt gehaald (dus de waas wordt wel weggesleten)Op dinsdag 23 oktober 2001 11:51 schreef Vinex het volgende:
Ik doe het met spiritus (das toch die blauwe fles?) al aantal keer gedaan, ook bij stereo enzo en het werkt prima. Doe het wel ff met een wattenstaafje, eerst ff ene kant in spiritus dompelen, dan weer wegvegen van de lens met andere kant. Groeten
Voor het lensje van de cd speler vraag ik me af of er uberhaupt wel chemicalien bestand tegen zijn, om niet de lens te laten reageren met de vloeistof.
Gebruik toch liever maar een lens cleaner, mochten die er zijn...
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
Alcohol laat in principe geen laagje achter, maar spritius wel. Spiritus is namelijk een mengsel van 85% alcohol (ethanol en een klein beetje methanol) en nog 15% water en kleur-, smaak- en geurstoffen. En die 15% vormen nou juist het laagje.Op dinsdag 23 oktober 2001 11:15 schreef Xanax het volgende:
...in ieder geval geen alcohol, dat schijnt een laagje op de lens achter te laten.
Maar alcohol zelf is op sommige lensjes ook niet aan te raden, omdat die dingen regelmatig van plastic of een andere kunststof worden gemaakt. En die kunnen soms dus niet goed tegen alcohol. Overigens werkt het bij mij thuis wel goed, mijn lensjes zijn geloof ik niet van kunststof
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Pagina: 1