Voor de KT7A gebruikers

Pagina: 1
Acties:

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-07 20:34
Ik kwam deze link
http://www.petitiononline.com/kt7axp/petition.html
op de madonion forums ( hier ) tegen.
Het gaat over het probleem met de KT7A rev 1.2 en ouder boards omdat ze de Athlon XP niet ondersteunen.
Of het zin heeft is natuurlijk niet te zeggen, maar misschien kun je hiermee wel aangeven dat je niet blij bent met het feit dat Abit wel "support for future socket A cpu's" belooft, maar uiteindelijk 95% van de KT7A(-raid) gebruikers nu in de kou laat staan.

Tuurlijk valt er over dit onderwerp te discussieren, en tuurlijk valt er te stellen dat Abit er ook weinig aan kan doen, maar het gaat hier wel om ontzettend veel gebruikers.
Daarbij zijn er genoeg andere KT133A borden die de Athlon XP gewoon wel ondersteunen, en daarvoor zijn niet vier nieuwe revisies uitgebracht!

Ik heb hem zelf al getekend en daarbij ook aangegeven dat ik voorlopig geen Abit hardware meer zal kopen. Ik kan mijn KT7A van 5 maandjes oud nu al in de V&A gooien, en daar word ik niet echt vrolijker van.

Verwijderd

Pfffff helemaal met je eens, maar die petitie doet het niet eens. Lekker is dat .... maar wel flink kl*te dat abit de support op de XP weglaat :"(

• Bert
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-07 21:52

Bert

nee, geen banaan in m'n oor

Ik had ABIT al een mail gestuurd maar ze zeggen simpelweg dat een upgrade van 1.x naar 1.3 niet mogelijk is.

Ik moet zeggen dat ik dit een behoorlijk slechte actie van abit vind!

• Bert
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-07 21:52

Bert

nee, geen banaan in m'n oor

frenkb:

De petitie doet het gewoon hoor.

Verwijderd

Gewoon proberen!!!! Zijn al meer threads over geweest, waaronder eendie ik zelf gestart heb!

Denk nu eerlijk gezegd dat het wel gaat werken hoor!

• Meister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07 14:18
Destijds had ik al BH6 revisie 1.0 (ondersteunt geen CuMine), nu KT7A 1.0 (geen XP).

Mijn systeem, revisie 2002 (géén Abit :( )

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:37
:( Ik had zo iets niet verwacht van Abit. Ik ben nog niet naar funprice maar voel me ZO GENAAAAID!!!!!!!!!! Echt waar, want : Ik heb me hele pc bij funprice gekocht. Duz ik vraag zoh is dit de laatste versie? Ja, er zijn geen andere versies dan deze :( :'(. En dan heb ik ook nog gevraagd of de Athlon 4 (XP) er op kon. Zei hij : Ja. Maar zo te horen ben ik zo ongeloofelijk genaaid :(

• Rene59
Zo weinig KT7A-ers zitten er hier toch niet? ;)

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Helaas heb ik versie 1.1..
Ook geen XP voor mij dus. ;(

Niet?
[Specs]

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-08 14:14
Nix aan te doen, dat moeten we dus ff een ander mobo kopen als we willen upgraden. Dus stel je het zo lang mogelijk uit. Alsof 1400MHz de komende tijd niet genoeg is.

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

ik heb nog een KT7

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

er zijn btw gasten die gewoon een AthlonXp op een Abit KT7a 1.01 hebben draaien.

klik

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• irmscher
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-05-2025
Abit zuigt
in comp shop waar mijn mobo ingebouwd is hadden we 4!!! kt7a's nodig voor we een werkende hadden.
en nu dit?? NOOIT WEER ABIT

Verwijderd

Ik heb een half jaar geleden ook een Abit KT7A RAID gekocht. Das dus 500 piek voor een half jaartje gebruik van je moederbord. Dus maar weer 500 piek gaan dokken voor een nieuwe. Denk dat ik maar voor de Asus of Epox ga.
W8 eens, ik heb nog garantie, als ik m nu mol krijg ik mischien een nieuwe 1,3 of hoger?? >:) >:) >:) >:) >:) >:)

Verwijderd

Hoe weten jullie welke revisie jullie hebben? Het staat hier niet op het bios chipje en ook niet tussen de pci sloten.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-08 18:08

Daniel

Kapitein NCC-1701
Op dinsdag 23 oktober 2001 12:38 schreef Meister het volgende:
Destijds had ik al BH6 revisie 1.0 (ondersteunt geen CuMine), nu KT7A 1.0 (geen XP).

Mijn systeem, revisie 2002 (géén Abit :( )
Op een BH6 1.0 kan wel een P3 Coppermine, in de PC van m'n pa zit zo'n plank met een P3 700E @ 784. Kwestie van BIOS flashen.

Neemt niet weg dat ik hier ook met twee KT7A's zit die geen XP's ondersteunen. Mooi ruk :(

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Hetzelfde probleem is ook met de MSI Turbo pas vanaf v3.0 ondersteund hij de Xp
Maarja ik kan hem wel draaien >:)
Zat nog te twijfelen tussen de KT7A maar ben blij dat ik voor de Turbo ben gegaan :)

Turn it off and on again.

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 09:49
Op dinsdag 23 oktober 2001 15:48 schreef CS-AlCoHoLiC het volgende:
W8 eens, ik heb nog garantie, als ik m nu mol krijg ik mischien een nieuwe 1,3 of hoger?? >:) >:) >:) >:) >:) >:)
Tuurlijk, laat de winkel er maar voor opdraaien. Die hebben jou natuurlijk expres een abit verkocht zodat jij geen Athlon XP kan draaien.

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-08 17:27
Op dinsdag 23 oktober 2001 16:25 schreef Brabus het volgende:
Hoe weten jullie welke revisie jullie hebben? Het staat hier niet op het bios chipje en ook niet tussen de pci sloten.
Onder het isa slot of op het stickertje aan de linkerkant van de pci-sloten aan de zijkant van het bord (bij de barcode).

Verwijderd

Op dinsdag 23 oktober 2001 13:04 schreef Termin8or het volgende:
:( Ik had zo iets niet verwacht van Abit. Ik ben nog niet naar funprice maar voel me ZO GENAAAAID!!!!!!!!!! Echt waar, want : Ik heb me hele pc bij funprice gekocht. Duz ik vraag zoh is dit de laatste versie? Ja, er zijn geen andere versies dan deze :( :'(. En dan heb ik ook nog gevraagd of de Athlon 4 (XP) er op kon. Zei hij : Ja. Maar zo te horen ben ik zo ongeloofelijk genaaid :(
Mja, dan moet je gewoon op je recht staan: dit is een geval van 'dwaling' (zoals wij juristen zeggen ;)): Ze beloven iets dat voor jou essentiëel is.

Nu het niet waar blijkt te zijn kun je je bord gewoon teruggeven cq. inruilen... suc6

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

Als je slim bent, stuur je deze link ook nog even naar Abit ;)

B.T.W. ik heb een KT7 en moet sowieso al een ander MB hebben om de XP aan te kunnen sturen :(

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

Verwijderd

Op dinsdag 23 oktober 2001 17:43 schreef Straat het volgende:

[..]

Onder het isa slot of op het stickertje aan de linkerkant van de pci-sloten aan de zijkant van het bord (bij de barcode).
Helaas niet bij mij! :'(

• Rene59
Op dinsdag 23 oktober 2001 18:01 schreef psychotic het volgende:
Als je slim bent, stuur je deze link ook nog even naar Abit ;)
Da's nog niet eens zo'n slecht plan weet je :)

• Badger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09-2025
hmm * Badger kijkt op zijn mobo

v1.1 KUT! :(

Maar dit is een vervanging van een verrot mobo dat bij Funprice is gekocht. Hoeveel kans zou ik maken als ik me gewoon dom hou en zeg dat hij niet werkt met mijn athlon xp en hem dus graag vervangen zie worden?

De datum van de reparatie was 16-08-01 (orginele aankoop gedaan op de hcc van vorig jaar) en in principe zit er dus op dit mobo nog 1 jaar garantie, right?

• comprobot
  • Laatst online: 07-08 19:54
[quote]Op dinsdag 23 oktober 2001 22:48 schreef Sir_Floppy het volgende:
hmm * comprobot kijkt op zijn mobo

v1.1 KUT! :(

Ikke..v1.0 #@$@#$@#$#$%$#%$#%$%#@RSDFERGXCDVXCCZBGGGROM.
:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(

www.tiedragon.nl

• 0siris
  • Laatst online: 22-08 17:19
stappenplan kt7a

* eerst deze week alle verslagen schrijven
* dan alle warez eens keertje branden ofzo
* dan bios flashen met mijn gemodde bios (keuze voor ACPI aan/uit, waarbij het UITgaat...)
en als ik ga flashen zal ik eens kijken naar de versie van mijn moederbord, hoop dat het een nieuwe revisie is, maar dat zal met mijn onuitsprekelijke geluk wel NIET zo zijn :/

ach...in een volgend leven lach je er om!

Pagina: 1