Server meteen kunnen bedienen...maar hoe??

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SoeperKees
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-06 10:11
Ik heb een servertje staan en die wil ik gebruiken als opslag ruimte enz. Maar ik wil niet dat ik op die server een keyboard of muis en zeker geen monitor aan moet sluiten om het van afstand bestuurbaar te maken.
Dus dit wil ik voor elkaar krijgen:
Ik zet server aan zonder keyboard enz. hij start op in windows/lunix en dan moet hij automatisch contact zoeken met mijn pc zonder dat ik er wat aan doe. Dan wil ik meteen met mijn pc op die server komen.
Kort samen gevat: ik wil automatisch op de server komen en de server hoeft alleen maar een stroom stekker en een utp kabel ingeplugt te hebben.
Kan dat? (vast wel :) toch :? )

En vertel er dan ook plz bij wat voor progje hier voor is thx Me

-----------------------------------------------------------
Pc: []TB 1,4[]768Mbram[]40,9 Gb[]GF3 Leadtek[]
Server: []TB 900[]16,6 Gb[]GF Mx[]384Mbram[]

• Le Mol
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Je kunt wel met VNC een sessie naar je server openenen, dus je laat je server automatisch VNC opstarten en dan connect je zelf naar je server met de client en dan kun je er op werken....

Maar waarom wil je het automagisch?

Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere

• DiedX
  • Laatst online: 22:12
Linux: SSH (www.openssh.com)
Windows: Search :) Ik raad je Remote Administrator aan... (www.famatech.com). Of gewoon Terminal Services, afhankelijk van de mate van beveiliging...

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• SoeperKees
Ik wil hem Automatisch hebben zodat ik geen monitor of muis enzo er op hoef aan te sluiten snapie :P

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Ja dat kan maar dan moet je een aantal settings in je bios veranderen, oa Halt on no errors e.d. Verder kan jij je pc benaderen via iets van PCduo of een pcanywhere achtig programmatje. Of als je win2000 gebruikt kan je WTS (windows terminal server) gebruiken.

Meh ...

• DiedX
  • Laatst online: 22:12
Je bedoeld 'm automatisch opstarten denk ik??

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• SoeperKees
Uhm ik zet dus mijn vinger tegen de power knop en dan start hij op (duh) zonder monitor of keyboard!!!!!!
dan zit hij in win/linux en dan moet hij zoeken naar mijn pctje dus automatisch contact zoeken. dus ik wil dat ik alleen de server aan moet zetten en voor de rest moet hij alles zelf doen: contacs leggen met mijn pc en progjes opstarten enzo.
Dus het enige wat ik moet doen is pc aan zetten

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Binnen windows in de map opstarten?

Meh ...

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 20:22
Op dinsdag 23 oktober 2001 10:57 schreef DiedX het volgende:
Linux: SSH (www.openssh.com)
Windows: Search :) Ik raad je Remote Administrator aan... (www.famatech.com). Of gewoon Terminal Services, afhankelijk van de mate van beveiliging...
Weet je toevallig of R. Admin werkt met 2000 ?? Op de site is het een beetje onduidelijk.

Enerzijds schrijven ze dat de driver voor 2000 in de volgende versie zitten, ergens verder schrijven ze dat RAdmin support geeft met 2000 Security.... :?

Wel of niet bruikbaar, weet je dat ????

Lijkt me een leuk programma, maar de site is niet alles :'(

If I agreed with you, we'd both be wrong.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Wat bedoel je nou helemaal met 'contact zoeken met je pc'tje'? Als jij een Linux of WinNT server hebt, dan boot die automatisch, ook zonder monitor en keyboard, als je op de powerbutton drukt. Op het moment dat de boot sequence is afgelopen en je SSH, Apache en andere rotzooi als service hebt draaien, is je server gewoon up en kan je die met elke willekeurige computer in je netwerk en op internet benaderen en met bijvoorbeeld SSH, Webmin of wat dan ook configureren.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Op dinsdag 23 oktober 2001 11:05 schreef Goldhammer het volgende:
Uhm ik zet dus mijn vinger tegen de power knop en dan start hij op (duh) zonder monitor of keyboard!!!!!!
Zet dan eerst Halt On All Errors maar eens uit in je bios.
dan zit hij in win/linux en dan moet hij zoeken naar mijn pctje dus automatisch contact zoeken.
WTF, moet je server contact zoeken met clients, dat moet andersom.
dus ik wil dat ik alleen de server aan moet zetten en voor de rest moet hij alles zelf doen: contacs leggen met mijn pc en progjes opstarten enzo.
Dus het enige wat ik moet doen is pc aan zetten
Ja, dat is vaak zo met een server en server os.
maar hoever gaat jouw verstand van computers?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 20:22
*sgop*

If I agreed with you, we'd both be wrong.

• SoeperKees
JA klopt ik lees het nu ook ff over en het is idd beetje heel erg n00b achtige taal soz ;)
Maar ik probeer wel ff wat jullie zeggen thx

Verwijderd

remote administrator????

• WHiZZi
  • Laatst online: 22-08 12:23

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Het zou ook wel fijn zijn als je even vertelt welke OS je nou automagisch wilt starten..

Kijk, in linux is het een eitje. En in Windows ook.
In Linux SSH (of telnet, maar da's niet safe) en in Win2k Remote Admin of PcAnywhere.

Bij beide OSsen in de startup of onder services zetten en voila, je bent klaar..

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Verwijderd

Simpel!

VNC op de server draaien! Als je dan vanaf je andere PC iets op de server wilt doen hoef je alleen maar een Internet Explorer venstertje te openen...

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
-> NT ;).

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Denk er even aan dat je in je bios die halt on all errors moet veranderen in dat ie niet begint te zeiken als je geen toetsenbord hebt......verder kun je gewoon telnetten ofzo naar die linux, maar makkelijker lijkt me om een windows-servertje te pakken en iets van PC-Anywhere te gebruiken. Dan kun je de volledige besturing op afstand overnemen. Met tweakUI kun je het zo maken dat je username en password automatisch worden ingevuld.

iRacing Profiel

• SoeperKees
Thx m8's ik zal het zo snel mogelijk proberen :9~

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Begint een windows bak niet te zeiken dat-ie geen PS/2 muis kan vinden?
Na ja, die kan ook uit in de BIOS natuurlijk...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Op dinsdag 23 oktober 2001 23:41 schreef BackSlash32 het volgende:
Begint een windows bak niet te zeiken dat-ie geen PS/2 muis kan vinden?
Na ja, die kan ook uit in de BIOS natuurlijk...
Yep, Windows geeft die melding eenmalig, maar je kunt dan gewoon een checkbox aanvinken (ja, dat kan je ook zonder muis doen :P), waarin staat dat je die melding niet nog een keer wilt krijgen.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1