Stil systeem ==>Fanconverter of toch waterkoeling?

Pagina: 1
Acties:

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024
Tweakers,

Ik heb sinds kort waterkoeling in mijn systeempje. Werkt op zich prima.

Maar tegenwoordig hoor je kreten als Silverado's, fanconverters en ga zo maar door.

Heeft er bijvoorbeeld iemand ervaring die een fanconverter gebruikt (60mm ==> 80mm) en die eveneens tevreden is over het aantal decibels?

Voordat ik waterkoeling in mijn systeempje had hangen gebruikte ik een Alpha PEPT-66 met een Delta 60HP fan. Nou is dit natuurlijk een enorme klote herrie. Wat zou het verschil zijn als ik dezelde heatsink zou gebruiken, maar dan met een PAPST of Panaflo 80mm fan? (incl. fanconverter natuurlijk).

Alvast bedankt voor jullie reactie.

:P

Apple | Marantz | B&W

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-05 17:26
Ik zou het gewoon bij je waterkoeling houden. Dit is altijd stiller dan een fan. En het koelt als het goed is nog beter ook.

Verwijderd

Je kunt natuurlijk wel de koelfan van je waterkoeling gaan veranderen naar een papst 80 mm dan word je pc nog stiller van. Daarna je waterkoeling in de rubberen teugels hangen. Je kast isoleren, je bouten allemaal voorzien van rubberen ringetjes, je tower op spikes zetten en hij is zo stil als Herman Brood nu is.

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024
Ik heb een Panaflo 120mm tegen mijn Black Ice radiator staan. Is erg stil... dat wel.

Ik wilde eigenlijk weer de traditionele luchtkoeling uitproberen, maar dan met een fanconverter en een 80mm Panaflo of Papst fan.

;)

Apple | Marantz | B&W