Ik ben op zoek naar de beste manier om executables te starten vanaf een webpage (voor AD).
ik heb al een hoop dingen gevonden, maar de 'ultieme' oplossing zit er niet bij:
- PHP
- Werkt goed, alleen vereist dat je een webserver moet draaien op je client.
(Kan je vanaf een server dmv php een executable op de client kan starten?)
- Windows Scripting Host
- Hierbij zet ik vraagtekens bij de security.
je moet wsh activeren en het lijkt mij dat iedere inet website dan in principe ook dingen kan uitvoeren?
- 'Batch' workaround
- Werkt goed, alleen moet je voor iedere applicatie die je wil starten een .bat file maken
- Razor_Blade's IE-Plugin
- Kan de ultieme oplossing zijn, als je zelf de extensie zou kunnen bepalen en als hij goed zou werken (opent nu leeg browserscherm naast de app)
- ActiveX controll zoals Intralaunch
- Werkt goed, alleen moet je hiervoor betalen. Zelf maken is een optie, maar ik heb daarvoor de vb-kennis niet
Kortom wie heeft DE oplossing?
Ps. ik wist eigenlijk niet helemaal goed in welk forum dit topic nou moest. Als ie verkeerd staat verplaats 'm maar.
ik heb al een hoop dingen gevonden, maar de 'ultieme' oplossing zit er niet bij:
- PHP
- Werkt goed, alleen vereist dat je een webserver moet draaien op je client.
(Kan je vanaf een server dmv php een executable op de client kan starten?)
- Windows Scripting Host
- Hierbij zet ik vraagtekens bij de security.
je moet wsh activeren en het lijkt mij dat iedere inet website dan in principe ook dingen kan uitvoeren?
- 'Batch' workaround
- Werkt goed, alleen moet je voor iedere applicatie die je wil starten een .bat file maken
- Razor_Blade's IE-Plugin
- Kan de ultieme oplossing zijn, als je zelf de extensie zou kunnen bepalen en als hij goed zou werken (opent nu leeg browserscherm naast de app)
- ActiveX controll zoals Intralaunch
- Werkt goed, alleen moet je hiervoor betalen. Zelf maken is een optie, maar ik heb daarvoor de vb-kennis niet
Kortom wie heeft DE oplossing?
Ps. ik wist eigenlijk niet helemaal goed in welk forum dit topic nou moest. Als ie verkeerd staat verplaats 'm maar.