Toon posts:

hoeveel op 1 IRQ

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
probleempje, in win2000 slaat alles afentoe helemaal vast, gaat echt vervelen. :Z
nou ben ik een beetje aan het zoeken geweest en nou kwam ik er achter at ik 8 aparaten op IRQ 9 heb staan. het lijkt me wat veel , kan dat de oorzaak zijn van de vast lopers?
en hoe zou ik dat kunnen veranderen?

Verwijderd

ACPI eruit flikkeren

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
heb ik ook, ACPI schijnt dat te doen,

al moet ik zeggen dat ik nooit geen vastlopers heb op dat systeem,

hangt ervanaf natuurlijk of de drivers van de apparaten wel overweg kunnen met irq sharing

A wise man's life is based around fuck you

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

8 Lijkt me wel een beetje erg veel. Je kan de bronnen zelf handmatig veranderen of in de Bios prutten maar weet waar je aan begint :)

There is no art to find the minds construction in the face

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 22:10
Je kan met ACPI niet handmatig veranderen of in je BIOS kutten.
Geen adviezen geven als je het niet zeker weet aub.
ACPI kijkt niet eens naar je BIOS maar bepaalt vrolijk zelf zijn irq's met het gevolg dat ze allemaal op 1 irq zitten. (is normaal want dat is ACPI)

Als je windows op APM zet kan je wel weer het hele zaakje regelen via BIOS en windows zelf. Dit kan bijvoorbeeld handig zijn als je TV kaart telkens een blauw scherm geeft met irq_driver_not_less_or_equal *grom*

Hoe je ACPI er in windows afhaalt weet ik niet precies (search?). Bij de setup moet je in ieder geval op F5 drukken als ie zegt 'inspecting your PC' en dan later kiezen voor standard PC.

UNOX: The worst operating system

Verwijderd

Op dinsdag 23 oktober 2001 10:47 schreef Sjoko het volgende:
Je kan met ACPI niet handmatig veranderen of in je BIOS kutten.
Geen adviezen geven als je het niet zeker weet aub.
ACPI kijkt niet eens naar je BIOS maar bepaalt vrolijk zelf zijn irq's met het gevolg dat ze allemaal op 1 irq zitten. (is normaal want dat is ACPI)

Als je windows op APM zet kan je wel weer het hele zaakje regelen via BIOS en windows zelf. Dit kan bijvoorbeeld handig zijn als je TV kaart telkens een blauw scherm geeft met irq_driver_not_less_or_equal *grom*

Hoe je ACPI er in windows afhaalt weet ik niet precies (search?). Bij de setup moet je in ieder geval op F5 drukken als ie zegt 'inspecting your PC' en dan later kiezen voor standard PC.
je kunt toch gewoon ACPI in de bios disabelen?

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 11:58
ze lijken op 1 irq te zitten, maar dat is niet zo. je acpi controller neemt het irq management over. enigste wat je hieraan kan doen is acpi uitzetten. haalt nog niet veel uit, want je kan tegenwoordig niet zo makkelijk een irq aan een apparaat toekennen. sommige sloten zijn gewoon geshared en dat is niet te veranderen.
enigste wat je kan doen als je problemen heb is met kaarten gaan schuiven.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb in mijn bios gekeken, maar het enigste wat ik kan vinden is pci config.. op mijn asus a7v
maar ik kan daar de irq veranderen maar als ik kijk in win 2000 is er niets verandert. nog wat ik heb 1 van mijn plextor eruit getrokken, en hij loopt niet meer vast met internet, is er nog een bepaalde regel met de id van scsi :?

ps. ik heb ook in mijn bios symbios scsi bios gevonden, het stond aan. weet iemand waar dat voor is?

Verwijderd

Ik up dit topic maar ff, want ik ben dus ook achter gekomen dat ik op IRQ 9 ook heel veel dingen heb zitten, en ook mijn TNT2, geluidskaart en netwerkkaart !!!

Ik heb dus ook gehoord dat dat uitermate slecht is....

Heeft iemand oplossing hoe ik die 3 apparaten zowieso op een ander IRQ kan zetten ?? ook iets in die ACPI ofzo ??

Grtz, Quick

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
In de posts hierboven staat volgens mij al uitgelegd dat het 'alle apparaten op 1 irq zetten' komt door ACPI, en volkomen normaal is. Dit is bij mij (WinXP) ook zo. Dit zijn dus niet de 'echte' irq's. Die kan je ziet bij het opstarten van je PC, dan wordt er vaak een overzicht gegeven van de PCI apparaten in je systeem, met bijbehorende IRQ's. Dus als jij Win2k of WinXP hebt, en alles staat op 1 irq, dat is niet slecht, dat hoort.

En wat betreft het disablen van ACPI, dat heeft Sjoko al verteld.

Ook kun je in XP bij de Device Manager bij 'Computer' de 'ACPI PC' vervangen door een Standard PC. Let wel op: Het automatisch afsluiten van je systeem werkt dan ook niet meer...

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

ik heb WinXP dus..... maarjah, je weet nooit, ik wil niet dat m`n system performance naar beneden gaat door zo`n stom IRQ, snap je ?? en een echte tweaker wil echt alles voor elkaar hebben, dus ik ook..:P

Toch bedenkt..komt wel goed.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat je dus nog wel kan doen is de IRQ's controleren in het overzicht wat je tijdens de POST krijgt, of daar dus de IRQ's een beetje verdeeld staan.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1